Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-05@23:18:03 GMT

طرز تهیه فطایر / مواد لازم جهت تهیه فطایر

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۳۱۹۲۱

طرز تهیه فطایر / مواد لازم جهت تهیه فطایر

ساعت 24-طرز تهیه فطایر / مواد لازم جهت تهیه فطایر / مواد لازم جهت تهیه خمیر فطایر / مواد میانی فطایر / طرز تهیه فطایر پنیری / مواد لازم برای فطایر پنیری / طرز تهیه غذای عربی

مواد لازم جهت تهیه خمیر فطایر :
آرد 500 گرم (4 پیمانه)
شیر خشک 2 قاشق غذا خوری
خمیر مایه 1 قاشق غذا خوری
شکر 1 قاشق غذا خوری
نمک 1 قاشق چای خوری
تخم مرغ 1 عدد
روغن مایع یا زیتون 60 میلی لیتر (1/4پیمانه )
آب گرم 240 میلی لیتر (1پیمانه)
مواد میانی فطایر :
گوشت چرخ کرده 500 گرم
پیاز 1 عدد
فلفل دلمه ایی زرد و قرمز 1 عدد
نمک ، فلفل سیاه، پاپریکا وپودر زنجفیل به مقدار لازم
جعفری و گشنیز تازه خرد شده به مقدار لازم
ذرت به مقدار لازم
فطایر نان های طعم دار عربی می باشند که بیشترین استفاده را به عنوان پیش غذا و همچنین پذیرایی افطار دارا هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طرز تهیه فطایر :
ابتدا خمیر مایه و شکر و نصف پیمانه آب گرم را با هم مخلوط کنید و اجازه دهید که خمیر مایه عمل بیاید. روغن مایع و تخم مرغ و و نصف دیگر آب گرم را با هم مخلوط کنید . و سپس به مخلوط آرد و شیر خشک و نمک اضافه کنید خمیر مایه عمل آمده را هم به باقی مواد اضافه کنید خوب مواد را با هم مخلوط کنید و روی سطح تمیز خمیر را ورز دهید. باید به یک خمیر کاملا صاف و لطیفی برسید. و سپس در یک ظرف کمی روغن بریزید و خمیر را در آن بغلتانید و اجازه دهید تا زمانی که حجم آن دو برابر می شود استراحت کند.
پیشنهاد می گردد که :( همیشه از سبوس در تمام غذاهایی که با خمیر درست می شود استفاده کنید دوست داشتید 1 تا 2 قاشق غذا خوری سبوس به آردتون اضافه کنید)
(این میزان آب برای تهیه خمیر کافی می باشد و نیاز به اضافه کردن آرد بیشتر و یا آب بیشتر  نیست چون با همین میزان مواد خمیر کاملا لطیف و یکدستی درست می شود. ولی با توجه به متفاوت بودن ظرفت آرد ها و میزان رطوبت هوا اگر دیدید خمیر چسبنده هست روی سطح کار را کم کم آرد بپاشید تا با ورز دادن چسبندگی برطرف شود اگر خمیر خیلی سفت و به نظر خشک بود خیلی کم آب اضافه کنید)
برای مواد داخلی گوشت چرخ کرده را با پیاز تفت داده به  آن فلفل دلمه ایی زرد و قرمز را که نگینی خرد شده بود اضافه کرده. نمک ، فلفل سیاه، پاپریکا وپودر زنجفیل اضافه کرده و در آخر جعفری و گشنیز تازه خرد شده به همراه ذرت با مواد تفت می دهیم. و   بعد از استراحت بپیچانید و در فر 180 درجه برای 30 دقیقه گذاشته تا پخته شود. زمان برای فر شما ممکن  بیشتر یا کمتر باشد پس در حین پخت فطایر را چک کنید.

طرز تهیه فطایر پنیری :
نوع دیگر تهیه فطایر که به فطایر پنیری مشهور است به همین روش تهیه فقط مواد میانی  متفاوت است
مواد لازم برای فطایر پنیری:
پنیر خامه‌ای ۳۰۰ گرم
جعفری تازه به مقدار لازم
نعنا تازه به مقدار لازم
تخم مرغ ۱ عدد
پودر فلفل سیاه ½ قاشق چایخوری
سیاه دانه ½ قاشق چایخوری
فقط باید خمیر را در آب سرد قرار داده و له کنید و با باقی مواد مخلوط نموده و سایر مراحل کار را انجام دهید. ( طرز تهیه فطایر )

منبع: ساعت24

کلیدواژه: سئوی سایت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۳۱۹۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی میز خدمت آموزش و پرورش در مصلی کیش

به گزارش خبرگزاری صداوسیما کیش، کارشناس مسئول روابط عمومی آموزشو پرورش کیش، گفت: میز خدمت با هدف پاسخگویی و رفع مشکلات فرهنگیان، دانش آموزان و اولیا و ارائه اطلاعات و راهنمایی‌های لازم به مراجعان در ارتباط با امور آموزش و پرورش برگزار شد.

عارفه خادم لو گفت: مدیر آموزش و پرورش به همراه شورای معاونان و جمعی از کارشناسان اداره آموزش و پرورش کیش در میز خدمت از نزدیک به سوالات مراجعه کنندگان پاسخگو بودند.

وی افزود: مدیر آموزش وپرورش پس از شنیدن مطالبات و درخواست‌های مراجعان و نمازگزاران، دستور رسیدگی و بررسی لازم درباره آنها را صادر کرد.

دیگر خبرها

  • طرز تهیه کوکی شکلاتی + نکات مهم و فوت و فن‌ها
  • تندی غذا را چگونه بگیریم ؟ | رفع تندی غذا با چند راه ساده ؛ از رفع تندی غذا با نوشابه تا سیب زمینی و لبنیات
  • شربت توت فرنگی بهترین نوشیدنی برای روزهای گرم تابستان
  • تمام خواص و مضرات ادویه کاری + طرز تهیه و ارزش غذایی
  • طرز تهیه سوپ گوشت و هویج؛ یک سوپ متفاوت و مقوی (فیلم)
  • شبکه خبر دو هک نشده است/ تکذیب اضافه شدن صوت خارجی به سیگنال
  • ۷ نکته مهم برای تهیه بستنی ساده خانگی که باید بدانید
  • یک دسر بهاری خوشمزه با توت فرنگی
  • برپایی میز خدمت آموزش و پرورش در مصلی کیش
  • ۷ نکته مهم برای تهیه بستنی ساده خانگی + طرز تهیه