Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - رئیس مرکز ملی مدیریت دفاع از روسیه ضمن فاجعه خواندن وضعیت آوارگان سوری در اردوگاه های الهول و الرکبان تاکید کرد، آمریکا با رد هرگونه مذاکره درباره این اردوگاه ها، سیاست بازداشت اجباری آوارگان را در پیش گرفته است.

به گزارش ایرنا به نقل از اعلام روز سه شنبه روزنامه 'الثوره' سوریه، میخائیل میزینتسیف رئیس مرکز ملی مدیریت دفاع از روسیه در جریان نشست مشترک کمیته هماهنگی روسیه و سوریه درباره بازگشت آوارگان به کشور این مطلب را اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد: منع آمد و شد در منطقه الرکبان اعلام شده است و ساکنان این اردوگاه به جز از خروجی اصلی، حق بیرون رفتن از سایر خروجی ها را ندارند.
این مقام روسی ادامه داد، این اقدام کاملا بی معنی و بی اساس است. آمریکایی ها از دموکراسی و انسانیت حرف می زنند اما در عمل سیاست بازداشت اجباری آوارگان سوری در اردوگاه ها را پیش گرفتند.
وی تاکید کرد که نمایندگان آمریکایی حاضر نشدند در سومین نشست درباره حل مشکلات آوارگان الرکبان با دولت سوریه شرکت کنند.
میزینتسیف ادامه داد: با توجه به نقش مهم آمریکا در حل مشکل اردوگاه الرکبان، به سفارت آمریکا در مسکو برای شرکت در نشست یاد شده دعوتنامه فرستادیم اما متاسفانه آمریکایی ها آن را رد کردند.
این مقام روس موضع آمریکا را غیرعقلانی خواند و تاکید کرد آمریکایی ها همواره ادعا می کنند که دنبال فرصتی برای انجام مذاکرات مستقیم با روسیه درباره الرکبان هستند، اما زمانی که فرصت چنین مذاکره ای فراهم شده آن را رد کردند.
وی این رفتار آمریکا را وقت تلف کردن در خصوص حل مشکل الرکبان و تلاش واشنگتن برای حفظ حضور غیرقانونی اش در پایگاه نظامی التنف دانست.
ایگور تساریکوف نماینده وزارت خارجه روسیه نیز با حضور در این نشست اوضاع آوارگان سوری را در اردوگاه های الهول و الرکبان که زیر نظر آمریکا قرار دارد، فاجعه آمیز خواند.
وی افزود: اردوگاه الهول در استان الحسکه بسیار شلوغ است و 73 هزار آواره سوری در آن زندگی می کنند.
بنابر گزارش سازمان ملل، این اروگاه با کمبود آب، مواد غذایی، انواع دارو ، مواد بهداشتی و پزشکی روبه رو است.
اردوگاه الهول از بهار سال 2016 در جنوب شرق الحسکه برای استقبال از غیرنظامیان فراری از مناطق تحت تسلط داعش و آوارگان مناطق مرزی عراق افتتاح شد.
اردوگاه الرکبان نیز واقع در مثلث مرزی بین سوریه، عراق و اردن و کنار پایگاه آمریکایی التنف در جنوب شرق سوریه قرار دارد.
نیروهای آمریکایی و تروریست های داعش در ماه های اخیر با محاصره اردوگاه الرکبان مانع از خروج آوارگان ساکن در این اردوگاه برای بازگشت به خانه های خود در سوریه و مناطق مختلف این کشور می شوند.
تساریکوف اوضاع الرکبان را نیز تاسف بار خواند و گفت: آوارگان در شرایط بسیار بدی قرار دارند.
این دیپلمات روس تاکید کرد که اوضاع این دو اردوگاه نشان از ناتوانی آمریکایی در رسیدگی به وضع اسفبار شهروندان سوری دارد.
وی سکوت محافل جهانی را در قبال این آوارگان حیرت آمیز و تاسف برانگیز خواند و اشاره کرد که در نشست بروکسل 3 کشورهای کمک کننده به سوریه وعده کردند که 7 میلیارد دلار برای رسیدگی به سوری ها اختصاص دهند.
خاورم**9329*1436*1586

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سیاسی روسیه آمریکا آوارگان سوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۳۲۱۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارسال مخفیانه تسلیحات دوربرد آمریکایی به اوکراین

یک مقام آمریکایی اعلام کرد که در هفته‌های اخیر ایالات متحده به طور مخفیانه تسلیحات دوربردی را به اوکراین برای استفاده علیه روسیه ارسال کرده است - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، رویترز به نقل از این مقام آگاه گزارش داد که آمریکا در هفته‌های اخیر به طور مخفیانه موشک‌های دوربرد ATACMS به اوکراین برای استفاده علیه روسیه داده است. 

به گفته این مقام آمریکایی، این موشک‌ها در بسته کمک نظامی 300 میلیون دلاری به اوکراین که جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در 12 مارس تصویب کرد، وجود داشت.

وی در ادامه افزود: این موشک‌ها برای اولین بار در ساعات اولیه 17 آوریل علیه یک فرودگاه روسیه در کریمه که حدود 165 کیلومتر از خطوط مقدم اوکراین فاصله داشت، پرتاب شد.

تحولات اوکراین| عواقب ارسال موشک‌های دوربرد غربی به اوکراین

ارسال سامانه‌های موشکی تاکتیکی ارتش آمریکا (ATACMS) با برد تا 300 کیلومتر موضوعی بود که ماه‌ها در دولت بایدن بحث می‌شد هرچند موشک‌های با برد متوسط در سپتامبر سال گذشته به اوکراین عرضه شده بود.

پنتاگون در ابتدا با استقرار موشک‌های دوربرد مخالف بود، زیرا می‌ترسید که از دست دادن موشک‌ها از انبار آمریکا به آمادگی نظامی خود واشنگتن آسیب برساند. همچنین نگرانی هایی وجود داشت که اوکراین از آنها برای حمله به اهدافی در عمق روسیه استفاده کند.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • سرنگونی پهپاد پیشرفته آمریکا در سواحل یمن
  • جنبش انصارالله سرکوب دانشجویان آمریکایی حامی غزه را محکوم کرد
  • انصار الله سرکوب دانشجویان آمریکایی حامی غزه را محکوم کرد
  • ورود کشتی جنگی آمریکا به ساحل غزه/ حماس با پیشنهاد چین موافقت کرد/ هشدار درباره وقوع فاجعه در رفح
  • جنبش انصار الله سرکوب دانشجویان آمریکایی حامی غزه را محکوم کرد
  • دربی مرسی ساید؛ «شکست فاجعه آميز»
  • افشاگری سی‌ان‌ان از فاجعه فرودگاه کابل هنگام خروج نظامی آمریکا
  • درگیری دوباره در اردوگاه تروریست‌های سوری
  • ارسال مخفیانه تسلیحات دوربرد آمریکایی به اوکراین
  • اعتراض آوارگان فلسطینی به سیاست‌های آنروا