Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیته روابط خارجی پارلمان عراق از احتمال تمدید معافیت‌های عراق از تحریم‌ها علیه ایران خبر داد. ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۶ بین الملل آسیای غربی دیپلماسی ایران نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، کمیته روابط خارجی پارلمان عراق از تصمیم خود برای فشار بر طرف آمریکایی به منظور مستنثی شدن عراق از تحریم‌ها علیه تهران خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"حسن فدعم" عضو کمیته روابط خارجی پارلمان عراق به السومریه نیوز گفت: احتمال می رود که واشنگتن معافیت‌های عراق از تحریم‌ها علیه تهران را تمدید کند.

وی اظهار داشت که کمیته روابط خارجی با تمام قدرت و از طریق روابط خود به طرف آمریکایی فشار می آورد تا عراق را از این تحریم‌ها مستثنی کند.

فرانسه: سازوکار مالی اروپا برای دورزدن تحریم‌های آمریکا علیه ایران روند مثبتی داشته است

فدعم اظهار داشت: منافع عراق در منطقه مبتنی بر تبادل منافع با کشورهای منطقه و به ویژه ایران است، زیرا ایران کشوری مهم است و ما مرزهای طولانی و اشتراکات و مبادلات تجاری زیادی با این کشور داریم.

وی افزود: این به نفع عراق نیست که ابزاری برای تحمیل تحریم‌ها علیه ایران باشد و در صورتی که دولت عراق اجرای تحریم‌ها علیه ایران را بپذیرد  تصمیمی اشتباه اتخاذ کرده است که بر منافع عراق و اقتصادی آن و نیز بر روابط عراق با همسایگانش و ثبات خاورمیانه تاثیری منفی خواهد گذاشت.

فدعم تاکید کرد که عراق گاز مایع و برق را از ایران وارد می کند و ما در آستانه فصل تابستان قرار داریم و بنابراین از وقت کافی برای تامین این نیازها برخوردار نیستیم و در نتیجه در موقعیتی بسیار دشوار قرار خواهیم گرفت و ملت عراق آسیب خواهند دید.

وی تاکید کرد که ما حداقل خواهان تمدید شش ماهه معافیت‌ها از تحریم‌ها علیه ایران تا پایان یافتن فصل تابستان هستیم.

کاخ سفید روز دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد معافیت مشتریان نفت ایران از اجرای تحریم‌های یکجانبه آمریکا که کمتر از دو هفته دیگر به پایان می‌رسد، تمدید نخواهد شد.

انتهای پیام/

R36348/P/S8,90,95,1128/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۳۴۴۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محکومیت تهدید تحریم دولت اسلام آباد از سوی آمریکا

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از اسلام آباد،‌ درحالیکه همزمان با سفر موفقیت آمیز «دکتر سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهوری اسلامی ایران به پاکستان، آمریکا در ادامه سنگ اندازی‌های خود را تقویت مناسبات دو کشور همسایه، دولت اسلام آباد را از خطر تحریم احتمالی آگاه ساخت، بسیاری از کارشناسان، اندیشمندان و کاربران شبکه‌های اجتماعی این کشور این رویکرد را محکوم کردند.
«علامه عارف واحدی» دبیرکل شورای علمای شیعه پاکستان در پیامی اعلام کرد: تهدیدات دولت اسلام آباد از سوی آمریکا همزمان با امضای تفاهم‌نامه‌های تجاری میان ایران و پاکستان را به شدت محکوم می‌کنیم.
وی افزود: مردم پاکستان از دولت خود توقع دارند قاطعانه در مقابل این رویکرد آمریکا ایستاده و منافع ملی پاکستان را در اولویت قرار دهند.
«ملیحه لودهی» نماینده سابق پاکستان در سازمان ملل نیز در واکنش به اظهارات سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره روابط ایران و پاکستان گفت: این موضوع که روابط خوب ایران و پاکستان مطابق با منافع آمریکا نیست، هیچ اهمیتی ندارد.
وی با تاکید بر اهمیت سفر موفق رئیس جمهوری اسلامی ایران به پاکستان افزود: روابط دولت اسلام آباد با کشور‌های همسایه باید مطابق با منافع ملی باشد.
همچنین بسیاری دیگر از کاربران شبکه‌های اجتماعی در پاکستان در پست‌هایی این رویکرد تکراری آمریکا مبنی بر سنگ اندازی در روابط ایران و پاکستان را محکوم کرده و خواستار موضع قاطع دولتمردان اسلام آباد شدند.
گفتنی است پس از امضای ۸ سند همکاری میان ایران و پاکستان در بخش‌های مختلف از جمله حوزه تجاری در جریان سفر آقای رئیسی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به سوالی پیرامون این تفاهم‌نامه‌ها گفت: کشور‌های علاقه‌مند به توسعه روابط تجاری با ایران باید خطر تحریم‌های اقتصادی را نیز در نظر بگیرند.

 

دیگر خبرها

  • هوشمندی ایران در از سرگیری سوآپ گاز ترکمنستان، تمدید صادرات گاز عراق و تکمیل خط لوله صلح
  • ایروانی: تحریم های یکجانبه علیه سوریه باید لغو شود
  • ایروانی: تحریم‌های یکجانبه علیه سوریه باید لغو شود
  • فضاسازی تبلیغی پارلمان اروپا علیه عملیات «وعده صادق»
  • تصویب قطعنامه پارلمان اروپا علیه ایران
  • قطعنامه ضد ایرانی پارلمان اروپا / تاکید بر تحریم های بیشتر ایران
  • تصویب قطعنامه حقوق بشری علیه جمهوری اسلامی ایران در پارلمان اروپا
  • قطعنامه جانبدارانه پارلمان اروپا علیه ایران
  • محکومیت تهدید تحریم دولت اسلام آباد از سوی آمریکا
  • معافیت ایرباس از تحریم های روسیه