Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-07@02:47:44 GMT

15 درصد اعتبار بهداشت صرف بیماری دیابت می شود

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۳۴۸۵۹

15 درصد اعتبار بهداشت صرف بیماری دیابت می شود

به گزارش ایرنا، دکتر جوادی عصر سه شنبه در همایش علمی آموزشی سلامت در سالن ولایت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فردیس افزود: بسیاری از بیماری ها مانند قلبی، کلیوی، عصبی، و پوستی می توانند از عوارض دیابت به شمار آیند.
وی اضافه کرد: در ایران حدود 6 الی هشت میلیون نفر دیابتی وجود دارد و این بیماری عوارض زیادی
در پی داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


جوادی افزود: بیماری دیابت تیپ یک بیشتر نوجوانان و افراد زیر 30 سال را مبتلا می کند که در زمان حاضر پیشگیری در مورد این افراد وجود ندارد.
رئیس انجمن دیابت شهرستان فردیس با بیان اینکه حدود 90 درصد بیماران دیابتی تیپ 2 تشکیل می دهند ، گفت: علت این بیماری افزایش وزن است که این بیماران قابل پیشگیری ،کنترل و درمان هستند.
وی بر اصل پیشگیری ،درمان و کنترل بر آموزش تاکید کرد و افزود: افراد باید آموزش ببینند تا بتوانند تغییر رفتار در شیوه زندگی ،تغذیه سالم و تحرک را داشته باشند تا بتواند بیماری خود را کنترل کنند.
جوادی افزود: در سال گذشته به مناسبت هفته سلامت 2 همایش بزرگ با جمعیت حدود 400 نفر و
پنج دوره کلاس آموزشی سه روزه به صورت رایگان در فردیس برگزار شد.
7413/ 6155
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ایران تغذیه درمان وزن 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۳۴۸۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیمه رایگان دهک‌های یک تا پنج جامعه ادامه دارد

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد مهدی ناصحی افزود: همه افرادی که در سال گذشته در دهک یک تا ۵ جامعه بیمه رایگان شدند، همچنان از بیمه رایگان سلامت بهره‌مند خواهند بود. اعتبار بیمه نامه آنها به صورت خودکار و الکترونیک تمدید شده است.

وی ادامه داد: دهک‌های ۶ تا ۹ در سال جاری از تخفیف در پرداخت حق بیمه برخوردارند که در دهک ۶، ۲۰ درصد حق بیمه، در دهک ۷، ۳۰ درصد حق بیمه، در دهک ۸، ۴۰ درصد حق بیمه و در دهک ۹، ۵۰ درصد حق بیمه پرداخت می‌کنند.

ناصحی با بیان اینکه افراد برای تمدید اعتبار بیمه سلامت نیازی به مراجعه حضوری ندارند، گفت: بیمه شدگان با مراجعه به سامانه شهروندی بیمه سلامت به نشانی bimesalamatiranian.ir می‌توانند از جزئیات بیمه همگانی خود مطلع شوند.

وی ادامه داد: هزینه حق بیمه افراد در کشور بسیار پایین است و افراد فاقد بیمه یا از طریق این سامانه اقدام کنند و یا به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کنند.

کد خبر 6097217 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • از پیشگیری آسان تا درمان مشکل
  • آغاز پویش سلامت دهان و دندان از امروز
  • آغاز پویش سلامت دهان و دندان با شعار «دهان دریچه سلامت» از امروز
  • حدود ۱۹ هزار بیمار تالاسمی در کشور وجود دارد
  • حدود ۱۹ هزار بیمار تالاسمی در کشور داریم
  • تداوم بیمه رایگان دهک‌های یک تا ۵
  • بیمه رایگان دهک‌های یک تا پنج جامعه ادامه دارد
  • سن مناسب برای انجام تست دیابت
  • آموزش؛ حلقه مفقوده در دیابت/ سن مناسب برای انجام تست دیابت
  • سهم ۲۴ درصدی آبخیزداری از کل حوزه‌های سیل خیز کشور/ اعتبار کافی نیست