Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر، سرویس بین الملل - فاطمه صالحی: «جرد کوشنر»، مشاور کاخ سفید و داماد رئیس جمهور آمریکا در سخنانی اعلام کرد که طرح رئیس جمهوری آمریکا در مورد صلح خاورمیانه پس از ماه رمضان اعلام می‌شود. در حالیکه به زمان اعلام این طرح آمریکایی نزدیک می شویم رسانه‌های خبری هراز چندگاهی پرده از جزئیات معامله قرن که تنها در راستای تحقق خواسته‌های رژیم صهیونیستی و به ضرر حقوق ملت فلسطین و آرمان آنها تدوین شده بر می‌دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«خالد الجیوسی» نویسنده و تحلیل گر فلسطینی در گفتگو با مهر در خصوص مفاد معامله قرن تاکید کرد: به نظر می‌رسد که مفاد این طرح خیلی مشخص و واضح نیست. ما در ماه فوریه منتظر اعلام این طرح بودیم اما تحولات صورت گرفته در آمریکا و رژیم صهیونیستی در سایه اتهامات فساد بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم مانع آن شد.

وی افزود: مخالفت گروه‌های فلسطینی با بندهای مربوط به اعلام تشکیل کشور خلع سلاح شده فلسطین و عقب نشینی از سرزمین خود و دست کشیدن از حق بازگشت و پذیرش سرزمین جایگزین است. البته این موضع گروه‌های مقاومت فلسطین است نه تشکیلات خودگردان چرا که این تشکیلات همکاری‌های امنیتی با اسرائیل دارد.

الجیوسی تصریح کرد: اگر مفاد منتشر شده در خصوص این طرح صحت داشته باشد، آمریکا قصد دارد به حضور فلسطینی‌ها حتی در کرانه باختری پایان دهد. هم چنین برخی کشورهای عربی باید از بخش‌هایی از سرزمین خود دست کشیده تا کشور فلسطین در سرزمینی غیر از فلسطین تشکیل شود. ما در برابر طرحی برای پایان دادن به طرح تشکیل دو دولت قرار داریم. کسانی که به آرمان فلسطین اعتقاد دارند مطلقاً با این طرح مخالف هستند.

وی افزود: تنها طرفی که از این طرح بهره می‌برد رژیم اشغالگر اسرائیل است چرا که بدین ترتیب آرزوی این رژیم مبنی بر تشکیل دولت از نیل تا فرات محقق می‌شود. مبارزه با این طرح بر گردن محور مقاومت افتاده که به دلیل حمایت از مسأله فلسطین تحت محاصره و فشار قرار دارد و در رأس آنها جمهوری اسلامی ایران قرار گرفته که نمونه بارز نقش کشورهای اسلامی در مبارزه با معامله قرن است.

این تحلیل گر فلسطینی در خصوص موضع کشورهای عربی در قبال این طرح آمریکایی گفت: موضع کشورهای عربی خجالت آور و حتی توطئه گرانه علیه مسأله فلسطین برای تسلیم کردن مقدسات فلسطینی‌ها به دشمن اسرائیلی است.

وی یادآور شد: البته باید به موضع ثابت اردن در این خصوص در حمایت از مسأله فلسطین در کنار به آتش کشیدن پرچم رژیم صهیونیستی توسط عشایر اردن اشاره کرد. ما هم چنین به تقویت روابط اردن و ایران در مبارزه نهایی با این طرح و دفاع از مقدسات اسلامی و مسیحی در کنار سوریه امید داریم.

وی در خصوص نقش عربستان و امارات در این زمینه تصریح کرد: دسیسه چینی عربستان و امارات علیه مسأله فلسطین و در حمایت از معامله قرن کاملاً آشکار و علنی است. این دو کشور بر کشورهای مخالف معامله قرن اعمال فشار می‌کنند. در این زمینه باید به مداخله آنها در انقلاب‌های سودان و الجزایر و اعطای میلیاردها دلار به آنها در کنار ممانعت از کمک مالی به اردن اشاره کرد.

کد خبر 4596805 فاطمه صالحی

منبع: مهر

کلیدواژه: عربستان سعودی امارات متحده عربی معامله قرن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۳۵۲۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این آژانس فقط پس از برپایی کشور مستقل فلسطین منحل خواهد شد

لازارینی گفت: از کشور‌های عضو سازمان ملل می‌خواهم با این فشار‌ها مقابله کنند، زیرا هدف واقعی از انحلال آژانس، اهداف سیاسی است که ممکن است در آینده بر سر تلاش‌ها برای حل مساله فلسطین و برپایی کشور مستقل فلسطینی مانع ایجاد کند.

رئیس آژانس آنروا افزود: هدف اصلی در این زمینه، عدم ثبت فلسطینی‌ها به عنوان آواره است که نماینده اسرائیل در نشست شورای امنیت سازمان ملل، هفته گذشته به صراحت به این موضوع اشاره کرد و گفت که وجود آنروا باعث ادامه دار شدن مساله آوارگان خواهد شد. اما مسئله اصلی، فقدان راه حل سیاسی است که باعث می‌شود فلسطینی‌ها مدت طولانی تری به عنوان آواره باقی بمانند.

لازارینی تصریح کرد که از درخواست رسمی رژیم صهیونیستی اطلاعی ندارد، اما اطمینان دارد که این رژیم فراخوان‌هایی را برای این موضوع و مذاکراتی را درباره تشکیلاتی جایگزین آنروا انجام داده است.

رئیس آژانس امدادرسان آنروا خاطرنشان کرد: نمی‌توان در شرایط کنونی، ساختار دیگری را جایگزین آنروا کرد، زیرا هیچ تشکیلات دیگری وجود ندارد که مسئولیت‌های آژانس آنروا را بپذیرد و مانند آن، امکان دسترسی به خدمات بهداشتی و درمانی و آموزشی را فراهم سازد. فقط یک دولت یا حاکمیت دارای حقوق کامل از عهده این مسئولیت برمی آید.

وی در پایان تاکید کرد: تنها طرفی که می‌تواند این مسئولیت‌ها را انجام دهد، کشور مستقل فلسطین در آینده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • این آژانس فقط پس از برپایی کشور مستقل فلسطین منحل خواهد شد
  • آگاهی افکار عمومی و حقایقی که جنگ غزه برای دنیا آشکار کرد
  • تاکید عراق برلزوم افزایش همکاری‌ها برای متوقف کردن جنایات تل‌آویو
  • اعتراضات دانشجویی در آمریکا می‌تواند به «مردم عادی» هم منتقل شود
  • شهادت اسیر فلسطینی ۱۰ روز بعد از بازداشت توسط نظامیان صهیونیست
  • شهادت ۳۷ فلسطینی در حملات رژیم صهیونیستی به غزه
  • راهپیمایی در کشورهای عربی و غربی در حمایت از غزه
  • نظامیان آمریکا از سرکوب دانشجویان حامی فلسطین دست بکشند
  • تکرار ادعای کاخ سفید : مدرکی مبنی بر نسل کشی اسرائیل در غزه وجود ندارد
  •  عربستان جلسه‌ای درباره آینده غزه برگزار می کند