Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-26@09:26:37 GMT

تصمیم آمریکا در قبال ایران گنده گویی است

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۳۵۴۲۵

تصمیم آمریکا در قبال ایران گنده گویی است

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز،به نقل از آناتولی، مولود چاووش‌ اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه پس از دیدار با سراج‌الدین مهرالدین، همتای تاجیک خود در آنکارا درباره عدم تمدید معافیت خرید نفت از ایران توسط آمریکا به خبرنگاران گفت: ترکیه مخالف چنین فشارها و اقداماتی است.

چاووش‌اوغلو با بیان اینکه اینگونه تحریم‌ها به مردم ایران آسیب وارد می‌کند، تصریح کرد: این اقدام برای ثبات و امنیت منطقه نیز بسیار خطرناک است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای ترکیه و دیگر کشورها ایجاد تنوع در تامین کنندگان نفت به آسانی ممکن نیست.

وی با بیان اینکه خطوط لوله عراق نیز پس از داعش آسیب زیادی دیده و تعمیر آن به زمان نیاز دارد، اظهار داشت: ظرفیت انتقال نفت خط لوله از اقلیم کرد شمال عراق به ترکیه نیز محدود است.

وزیر خارجه ترکیه گفت: جدا از مسائل دیگر، تغییر منبع تامین نفت به معنی ایجاد تغییرات اجباری در پالایشگاه‌ها نیز هست و این نیز هزینه زیادی در پی دارد. آمریکا تصمیمی یکجانبه گرفته و به دیگر کشورها نیز می‌گوید که باید تبعیت کنید و هزینه بپردازید. پیشنهاد خرید نفت از کشور دیگری به جای ایران، گنده‌گویی است.

چاووش اوغلو با طرح این سوال که آیا شما برای آن کشورها بازاریابی می‌کنید؟ اظهارداشت: بازاریابی وزیر خارجه یک کشور برای کشورهای دیگر بسیار اشتباه است. مردم در این باره چه فکر می‌کنند. چیزی که به ذهن خطور می‌کند این است که چون ایران با آن کشورها دارای تنش است، پس از ایران نفت نخرید و از آن کشورها بخرید چون آنها با آمریکا همکاری نزدیکی دارند.

وی ادامه داد: این از لحاظ اخلاقی و سیاسی درست نیست. از بعد تجاری اصلاً درست نیست و با قوانین سازمان تجارت جهانی در تضاد و یک ریسک برای ثبات منطقه است. آمریکا و اسرائیل با ایران دشمنی می‌کنند و از سوی دیگر نیز در فکر افزایش فروش نفت کشورهایی است که با آنها همکاری نزدیکی دارد. جهان شاهد چنین رویکردی نبوده است.

انتهای پیام/

171 / 156 تحریم ایران آمریکا ترکیه

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: تحریم ایران آمریکا ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۳۵۴۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قصه گویی و اجرای نمایش برای کودکان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، این برنامه ها با هدف آشنایی بیشتر این گروه سنی با  مشاهیر،  نویسندگان ، و شاعران بزرگِ ایران اجرا شد.

احمد امین فرد گزارش می دهد:

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • زنی که به خاطر غزه از دولت بایدن استعفا داد + عکس
  • وانگ یی: آمریکا به سیاست غلط بر حذر داشتن چین ادامه می‌دهد
  • دست خالی غرب در برابر ایران | وقتی تیغ تحریم دیگر نمی‌بُرد!
  • قصه گویی و اجرای نمایش برای کودکان
  • 5 پیشنهاد مهم دبیر شورای امنیت ملی ایران درباره امنیت اطلاعات/ احمدیان: تسلط آمریکا بر زیرساخت های اینترنت جهانی یک خطر جهانی است
  • مقابله با یکجانبه‌گرایی غرب با خلق ساختار‌های جدید/ ۵ پیشنهاد ایران برای تقویت امنیت جهانی اطلاعات
  • احمدیان: مشکل بزرگ‌تر در بقا و ثبات این کشورها خواهد بود
  • هشدار دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران به کشورهایی که اجازه استقرار مراکز امنیت سایبری خود را به رژیم صهیونیستی داده‌اند
  • هشدار احمدیان به کشورهایی که اجازه استقرار مراکز امنیت سایبری خود را به رژیم صهیونیستی داده‌اند
  • تاکتیک رسانه‌ای واشنگتن پست در قبال عملیات وعده صادق