Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@04:35:54 GMT

ترکیه: جنگنده دیگری جایگزین اف 35 می کنیم

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۳۵۸۷۷

ترکیه: جنگنده دیگری جایگزین اف 35 می کنیم

تهران - ایرنا - وزیر امورخارجه ترکیه در تازه ترین واکنش به اقدام آمریکا برای جلوگیری از فروش جنگنده های رادار گریز «اف 35» به کشورش گفت: در صورتی که واشنگتن حاضر نشود این جنگنده را در اختیار ما قرار دهد، آنکارا هواپیمای دیگری جایگزین این جنگنده از سایر کشورها خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، «مولود چاووش اوغلو» سه شنبه شب به خبرگزاری نوفوستی روسیه افزود، نیاز مبرم ما به سامانه موشکی اس 400 سبب شده است که به دنبال خرید این سامانه باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


آمریکا شرط فروش اف 35 به ترکیه را لغو خرید اس 400 آنکارا از مسکو اعلام کرده است.
رییس دستگاه دیپلماسی ترکیه گفت: در خصوص برنامه ساخت جنگنده های اف 35، ما شریک آمریکا در این طرح هستیم و برای این منظور مبالغ هنگفتی پرداخت کرده ایم.
اوغلو بدون اشاره به کشوری خاص برای تامین جنگنده مورد نظر ترکیه در صورت انصراف آمریکا از فروش اف35 گفت: در صورتی که دریافت این جنگنده از امریکا سخت تر شود، مجبور خواهیم شد، نیازمان را از جای دیگری که فناوری های بهتری در اختیار ما قرار می دهند تامین کنیم.
این سخنان اوغلو پس از آن مطرح می شود که رسانه های ترکیه ای پیشتر اعلام کرده بودند، در صورتی که آمریکا حاضر به فروش جنگنده های اف 35 نشود، آنکارا می تواند جنگنده های «سو 57» روسیه را خریداری کند.
واشنگتن شرط فروش هواپیماهای نسل پنجم اف 35 و سامانه ضد موشکی پاتریوت به آنکارا را انصراف این کشور از خرید سامانه موشکی دفاع هوایی اس 400 روسیه اعلام کردند، موضوعی که تاکنون مقام های ترکیه ای آن را نپذیرفته اند.
شبس**9363**1613

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي تركيه اف 35 آمريكا اس 400 روسيه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۳۵۸۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیه ناو هواپیمابر می‌سازد

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، در گزارش ناوال نیوز آمده است: در پی بازدید رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه از دفتر طراحی پروژه نیروی دریایی ترکیه در ماه آوریل، برای نخستین بار از طرح این دفتر برای طراحی و ساخت این ناو هواپیمابر رونمایی شد.

بر اساس این گزارش، در طراحی این ناو هواپیمابر سه باند؛ دو باند برای برخاستن و یک باند برای فرود هواپیماها، در نظر گرفته شده است و طول آن ۲۸۵ متر، عرض آن ۷۲ متر و وزن آن هم ۶۰ هزار تن خواهد بود.

این گزارش می‌افزاید: دفتر طراحی پروژه نیروی دریایی ترکیه همچنین قصد دارد چهار توربین گازی ال‌ام-۲۵۰۰ را به عنوان پیشرانه اصلی این ناوهواپیمابر بر روی آن نصب کند.

در ادامه این گزارش آمده است: در مرحله اول ساخت این ناو هواپیمابر از فناوری استوبار (STOBAR) استفاده شده و هواپیماها بدون کمک منجنیق‌های نصب شده روی عرشه این ناو و تنها با استفاده از نیروی موتور خود به پرواز در خواهند آمد اما برنامه بلندمدت این پروژه شامل توسعه و نصب یک سیستم منجنیق روی عرشه این ناو هواپیمابر برای کمک به پرواز هواپیماها خواهد بود.

بر اساس این گزارش، طرح اولیه ساخت ناو هواپیمابر ترکیه، ظرفیت ۵۰ هواپیما را برای آن تعریف کرده است که ۲۰ فروند در عرشه ناو و ۳۰ فروند در آشیانه آن مستقر خواهند شد.

بنا بر این گزارش، از جمله این هواپیماها می‌توان به نسخه دریایی هواپیمای تهاجمی سبک هورجت، جنگنده‌های بدون سرنشین تای آنکا-۳، پهپادهای بیرقدار کیزیلما و پهپادهای بیرقدار تی‌بی-۳ اشاره کرد که با پیشرفت پروژه ممکن است ظرفیت حمل هواپیماها توسط این ناو هواپیمابر افزایش یابد.

بر اساس گزارش ناوال نیوز، این ناو هواپیمابر از یک سامانه موشک‌انداز ۳۲ سلولی و چهار سامانه سی‌آی‌دبلیواس (سامانه‌ای که از ترکیب رادارها، رایانه‌ها و توپ‌های دوار چند لول شلیک سریع برای رهگیری و انهدام موشک‌ها و گلوله‌های وارده تشکیل شده است) به عنوان قابلیت‌های دفاعی خود برخوردار خواهد بود.

دیگر خبرها

  • سنگ‌اندازی واشنگتن در توافق راهبردی عراق و ترکیه
  • لحظه اصابت و سرنگونی جنگنده پیشرفته آمریکا توسط انصارالله یمن+ ویدئو/ اعلام سفر رئیس موساد به عربستان/ طرح بلندپروازانه ترکیه برای ساخت ناو هواپیمابر/  حمله عناصر «پ.ک.ک» به نیروهای ارتش ترکیه
  • ترکیه ناو هواپیمابر می‌سازد
  • حمله گسترده روسیه به زیرساخت‌های انرژی اوکراین در سه منطقه/ اعزام خلبانان اوکراینی به فرانسه برای آموزش جنگنده اف-۱۶
  • حمله گسترده روسیه به زیرساخت های انرژی اوکراین در سه منطقه
  • آنکارا: هدف قرار دادن اردوغان نشان دهنده وضعیت روانی فعلی اسرائیل است
  • نسخه کاغذی جایگزین نسخه نویسی الکترونیک در زمان قطعی سامانه بیمه سلامت
  • حمله جنگنده ها و موشک های روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی/ تهدید روسیه به نابود کردن تسلیحات هسته ای آمریکا در لهستان
  • حمله جنگنده ها و موشک های روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی
  • استقبال مخاطبین سینما از «مست عشق»