Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@21:33:16 GMT

ادامه پرداخت اعتبارات بوم‌گردی گیلان طی سال جاری

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۳۹۹۷۲

ادامه پرداخت اعتبارات بوم‌گردی گیلان طی سال جاری

رشت - ایرنا - مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان با اشاره به اختصاص 399 میلیارد تومان درباره بوم‌گردی گفت که با تلاش استاندار گیلان، ادامه اعتبارات در سال جاری پرداخت می شود‌.

بنا به تعریف استادان گردشگری؛ گردشگری روستایی امروزه یکی از مردمی ترین اشکال گردشگری است و فعالیت ها و گونه های مختلف گردشگری در محیط های روستایی و پیرامون آنها که دربردارنده آثار مثبت یا منفی برای محیط زیست روستا ، انسان و طبیعت است، تعریف می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بوم گردی و معماری روستایی یکی از جاذبه هایی است که به واسطه حس خوش روستا و روستاگردی، اصالت ، فرهنگ و دوری از هیاهوی شهرنشینی مورد اقبال گردشگران داخلی و خارجی است.
اقامتگاه های بوم گردی نیز اقامتگاه هایی هستند که در محیط های بکر طبیعی، بافت های روستایی و بافت تاریخی شهرها و با رعایت بالاترین سطح ممکن ضوابط زیست محیطی و به شکلی سازگار با معماری بومی و سیمای طبیعی منطقه احداث شده و ضمن حداکثر تعامل با جامعه محلی، زمینه حضور و اقامت گردشگران را با کیفیتی قابل قبول و تعریف شده فراهم می آورد.
ساخت حدود پنج هزار واحد اقامتی بوم گردی در دوره زمانی سه ساله با تسهیلات بانکی دارای بهره شش درصد، در گیلان هدف‌گذاری شده است.
بین دو هزار روستای گیلان، 450 روستای بالای 20 خانوار برای اجرای طرح‌های بوم گردی شناسایی شده و اجرای این طرح ها به مکان خاصی محدود نیست.
محمد اکبرزاده روز چهارشنبه در جریان بازدید میدانی از نقاط مختلف شهرستان فومن به ایرنا اظهار داشت: طی 10 روز بررسی بازنگری طرح هادی روستاهای زیده و بالا و پایین با حضور نماینده فرمانداری،جهاد کشاورزی و بنیاد و با تشکیل کارگروه شهرستانی تعیین تکلیف می شود.
وی همچنین در رابطه با گابیون بندی و دیواره سازی بستر رودخانه در رودبار چیره و احداث دهانه پل ارتباطی سیدسرا اظهار کرد: در این زمینه بازدید مشترکی با مدیران آب منطقه‌ای و نماینده فرمانداری انجام خواهد شد.
اکبرزاده از اختصاص 50 میلیون تومان برای هر روستا جهت بازنگری در طرح هادی آنها خبر داد و افزود: بازنگری ها طبق روال معمول انجام می شود.
مدیرکل بنیاد مسکن گیلان همچنین در خصوص اعمال ماده 4 گفت: طبق ابلاغیه سازمان بازرسی، منابع طبیعی مکلف شده که درخصوص اراضی که در آن افرادی ساکن شده اند چه متجاوز باشند و چه متصرف و مالک، اعلام نظر کند که در همین زمینه کمیته شهرستانی تشکیل و طبق اولویت پهنه ها ممیزی و اعلام وضعیت می شوند.
وی همچنین با اشاره به اظهارات فرماندار فومن در رابطه با مشکلات روستاهای 17 گانه حاشیه شهر گفت: مراکز دهستان برای ما از اولویت زیادی برخوردار هستند و آسفالت معابر این روستاها در اولویت قرار دارد.
اکبرزاده با اشاره به اختصاص 650 میلیون تومان جهت احداث پل ارتباطی محدوده داخل بافت روستایی قلعه رودخان گفت: احداث پل های ارتباطی روستاهای فوشه، گوراب پس، حیدرآلات، تنگدره، گشت رودخان نیز در دستور کار است.
شهرستان فومن با دو بخش مرکزی و سردارجنگل و شش دهستان لولملن، رودپیش، گشت و گوراب پس ، آلیان و سردارجنگل در 25 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع است.
7296/2007/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد گيلان بوم گردي فومن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۳۹۹۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیروگاه تجمیعی خورشیدی در استان یزد احداث می‌شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استانداری یزد گفت: اولین نیروگاه تجمیعی خورشیدی استان با ظرفیت ۵ مگاوات احداث خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد و به نقل از روابط عمومی استانداری یزد، محمد علی شاه‌حسینی در نشستی با بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات نیروگاه‌های خورشیدی به مدد جویان بهزیستی، در جریان آخرین وضعیت پرداخت این تسهیلات قرار گرفت.

وی افزود: اولین نیروگاه تجمیعی خورشیدی با ظرفیت ۵ مگاوات و در راستای تحقق شعار سال جهش تولید با مشارکت مردمی به زودی به بهره‌بردای خواهد رسید.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استانداری یزد گفت: این نیروگاه با مشارکت هزار نفر از مددجویان و معلولان ذهنی و حرکتی استان یزد به بهره‌برداری می‌رسد.

کد خبر 751276

دیگر خبرها

  • نیروگاه تجمیعی خورشیدی در استان یزد احداث می‌شود
  • راه اندازی آنلاین شاپ صنایع دستی و سوغات محلی در شهرستان طبس
  • بهره‌برداری از ۴۰۶ پروژه عمرانی در روستا‌های کرمانشاه
  • احداث ۱۳۴ کیلومتر راه روستایی در کردستان
  • تخصیص اعتبارات لازم برای حوزه میراث‌فرهنگی شهرستان گرمی
  • ابلاغ سرفصل‌های دوره توانمندسازی بهره‌برداران بوم‌گردی
  • ابلاغ سرفصل‌های دوره توانمندسازی بهره‌برداران بوم گردی
  • با شعار «خدمت بی‌منت» در خدمت مردم هستیم
  • پرداخت ۲۰۰ میلیاردتومان مالیات و حق آلایندگی به شهرداری های استان
  • اختصاص عوارض آلایندگی به کهگیلویه و بویراحمد