Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@02:18:02 GMT

تلاش برای پرورش نوقلمان ایثارگر

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۴۱۰۴۸

تلاش برای پرورش نوقلمان ایثارگر

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم امضای تفاهم نامه میان معاونت فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و نهاد کتاب‌خانه های کشور صبح امروز در ساختمان بنیاد شهید برگزار شد.

حجت‌الاسلام محمد حسن کاویانی راد معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید در این مراسم گفت: ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت که در اصول و فرهنگ ما یکی از مهم‌ترین مسائل است، ازجمله رسالت‌های نظام است که بنیاد شهید به عنوان یکی از نهادهای متولی این امر محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این زمینه نیز بنیاد از ابتدای شروع فعالیت خود اقدام به ترویج این فرهنگ در جامعه کرده و مسئله توسعه فرهنگ ایثار از طریق کتاب و کتابخوانی یکی از مهم‌ترین اقدامات مؤثر در این زمینه است.

کاویانی راد اظهار داشت: مسئله ثبت، نگارش، جمع‌آوری و جمع بندی کتب که باید برای نسل‌های آینده باقی بماند همواره مدنظر بنیاد بوده و حاصل آن بیش از ۱۶۹۰ جلد کتاب در حوزه فرهنگ ایثار و شهادت است.

وی افزود: البته این میزان برای ترویج فرهنگ ایثار کافی نیست اما با افزایش احساس مسئولیت نسبت به ترویج این موضوع دستگاه‌های دیگر نیز از طریق کتاب انتشار کتب به روش‌های مختلف برای عملی شدن این امر تلاش کرده‌اند. بنیاد شهید نیز با اهتمام نسبت به انتشار و عرضه کتب زندگی نامه و وصیت شهدا اولین قدم در این زمینه را برداشته و گام دوم بنیاد شهید نیز فراتر رفتن از مرز مسئولیت‌ها و رسیدن به گام سوم یعنی احساس مسئولیت مردمی و اجتماعی است. رسیدن به این هدف نیازمند زیرساخت‌هایی است که اولین قدم‌های آن با این تفاهم نامه میان نهاد کتاب‌خانه های کشور در حال انجام است.

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید ابراز داشت: عقد این تفاهم نامه نشان می‌دهد که بنیاد شهید آماده همکاری با دستگاه‌های دیگر برای ترویج این فرهنگ در مسیر رفاقتی و هدفمند است.

وی افزود: انتظار ما این بوده که در کتاب‌خانه های عمومی فضایی برای عرضه کتاب‌های حوزه ایثار و شهادت وجود داشته باشد و این همکاری زمینه انجام آن را رقم خواهد زد.

کاویانی راد با اشاره بر اهداف و سیاست‌های این تفاهم نامه گفت: مسئله غنی سازی منابع یکی از اهداف ما در این تفاهم نامه است و تلاش خواهیم کرد تا تولیداتمان به روز شود. تلاش برای تولید کتاب‌های الکترونیکی با موضوع ایثار و شهادت و توسعه کتاب‌های فعلی به الکترونیکی و تولید کتاب‌های گویا، حمایت و پرورش نو قلمان از جامعه ایثارگری نیز به عنوان یک هدف در حال دنبال است.

وی ادامه داد: توسعه گفتمان نقد محتوایی موضوعات تولید کتاب نیز از دیگر اهداف است تا آیندگان با آثاری مخدوش مواجه نشوند، موضوع دسترسی به منابع بنیاد شهید برای ارائه سوژه‌های مطلوب به نویسندگان، موضوع ترجمه متون ارزشمند پیرامون حوزه ایثار و شهادت و عرضه آن‌ها در کشور، توسعه تولید کتب مرجع در بنیاد شهید، توسعه تولید و انتشار باقی مانده وصایای شهدا و حرکت از سمت داستان نویسی به سمت سیره نگاری شهدا ازجمله اهداف ما در این تفاهم نامه است و امیدواریم که شاهد نتایج آن باشیم.

در پایان این مراسم نیز از سامانه الکترونیکی نشر شاهد برای عرضه کتب و مجلات حوزه ایثار و شهادت برای کودکان و نوجوانان رونمایی شد.

کد خبر 4598949

منبع: مهر

کلیدواژه: تفاهم نامه همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران نهاد کتابخانه های عمومی کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۴۱۰۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات افزایش حقوق ایثارگران در سال ۱۴۰۳ + آخرین اخبار افزایش حقوق جانبازان

معاون مددکاری و مشارکت‌های مردمی بنیاد شهید و امور ایثارگران در خصوص افزایش حقوق سه دسته از ایثارگران گفت: همانطور که در خبرها نیز اعلام شد دریافت کنندگان حق پرستاری بنیاد شهید در سال ۱۴۰۳، حقوقشان را در فروردین با افزایش ۳۵ درصدی دریافت کردند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمود پاکدل در خصوص افزایش حقوق سه دسته از ایثارگران اظهار کرد: همانطور که در خبرها نیز اعلام شد دریافت کنندگان حق پرستاری بنیاد شهید در سال ۱۴۰۳، حقوقشان را در فروردین با افزایش ۳۵ درصدی دریافت کردند.

وی افزود: این افزایش شامل همه طیف‌های مشمول حق پرستاری اعم از والدین شهدا، همسران شهدا، جانبازان و … بود که به مبلغی بیش از ۷ میلیون تومان رسید و در مجموع ۱۳۸ هزار نفر این حقوق را دریافت کردند.

معاون مددکاری و مشارکت‌های مردمی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: والدین شهدا نیز در سال جدید حقوقشان از ۷ میلیون تومان به ۱۵ میلیون تومان، افزایش یافت و علاوه بر آن تمام حقوق بگیران بنیاد شهید و امور ایثارگران طبق مصوبه دولت، حقوقشان ۲۰ درصد افزایش داشته است.

پاکدل در خصوص برخی دیگر از خبرها که در خصوص حقوق ایثارگران معسر مطرح می‌شود را نادرست خواند و گفت: متأسفانه برخی رسانه‌ها خبرها را درست منعکس نمی‌کنند.

منبع: تسنیم

کد خبر 750838

دیگر خبرها

  • افزایش حقوق سه دسته از ایثارگران در سال ۱۴۰۳
  • ضرورت الگوسازی و معرفی بانوان ایثارگر و شهید به نسل جوان
  • تمدید مهلت ثبت‌نام و ارسال آثار به دو جشنواره ملی کتاب دانشجویی و پایان‌نامه سال
  • تمدید مهلت ثبت‌نام و ارسال آثار به جشنواره‌های کتاب دانشجویی و پایان‌نامه سال
  • حقوق کدام یک از ایثارگران امسال افزایش داشت؟
  • جزئیات افزایش حقوق ایثارگران در سال ۱۴۰۳ + آخرین اخبار افزایش حقوق جانبازان
  • ۵۰۰ جلد کتاب به کتابخانه سیار بهاباد اهدا شد
  • حقوق کدام یک از ایثارگران در سال ۱۴۰۳ افزایش داشت؟
  • مدیر عامل بنیاد بیماری‌های نادر ایران مطرح کرد؛ جلوگیری جدی از بیماری «کوتاه قامتی» در کشور
  • ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیاز امروز جامعه است