Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@17:53:04 GMT

شکست ذهنی سرخآبی ها - غفار میرزایی*

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۴۱۳۷۱

شکست ذهنی سرخآبی ها - غفار میرزایی*

واقعیت باخت سرخآبی های تهران به نمایندگان فوتبال عربستان فراتر از توان مالی جذب بازیکن خارجی است و باید علل آن را گزاره های ذهنی مربیان و بازیکنان این تیم جستجو کرد.

آنچه بیش از همه در 2 روز گذشته موجب باخت نمایندگان فوتبال ایران شد میزان آمادگی بدنی و ذهنی برای اجرای دستورات مربیان در زمین بود؛ مشکلی که برانکو ایوانکویچ سرمربی پرسپولیس پس از باخت به الاهلی عربستان، صراحتا به آن اقرار کرد و خستگی را عامل این باخت دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پیش فرض فشرده بودن بازی ها و خستگی در حالی به بهانه برای توجیه نتایج سرخآبی ها تبدیل شده است که 2 مربی خارجی این تیم ها (وینفرد شفر و برانکو ایوانکویچ) سابقه فعالیت در لیگ های معتبر اروپایی در کارنامه دارند و به عینه شاهد بودند که در فوتبال حرفه ای روز دنیا، بازیکن باید از لحاظ ذهنی و بدنی برای مسابقه در 72 ساعت آماده باشد.
به نظر می رسد که بازیکنان این 2 تیم افزون بر آنکه از لحاظ ذهنی آمادگی مسابقات فشرده را نداشتند، در باد موفقیت های زودگذر نیز خوابیده بودند؛ موفقیتی که در هفته آخر دور رفت لیگ قهرمانان آسیا، با غلبه نمایندگان ایران بر تیم های عربستانی میسر شد.
خستگی بدنی و اشباح ذهنی ناشی از یک موفقیت زودگذر در حالی در هفته نخست دور برگشت لیگ قهرمانان آسیا، یقیه 2 تیم مطرح کشور را گرفت که هواداران این تیم ها امیدوار بودند با تکرار نتیجه بازی رفت، شاهد حضور آنان در مرحله حذفی باشند.
امیدی که این روزها به اما و اگر ها گره خورده و این 2 تیم باید در ادامه 6 امتیاز از 2 بازی پیش رو کسب کنند؛ماموریتی که اگر محال به شمار نیاید احتمال آن با چنین بازی هایی کم است.
ناکامی سرخآبی های پایتخت در برابر تیم های عربستانی و قوت گرفتن احتمال حذف آنان در مرحله گروهی، عاملی شد تا هواداران پیش از آغاز رقابت های مرحله حذفی لیگ قهرمانان رویای کسب جام توسط این 2 تیم را از ذهن خود پاک کنند.

--------------
کارشناس ورزشی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ورزش فوتبال سرخآبي ها ليگ قهرمانان آسيا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۴۱۳۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تیم «کشاورز قم» به مرحله دوم لیگ بسکتبال امید‌های کشور راه یافت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، تیم بسکتبال «کشاورز قم» در آخرین بازی دور برگشت مرحله مقدماتی به مصاف تیم فرخ دانه کیمیای شهرکرد رفت و با وجود قبول شکست ۶۴ – ۵۸ به عنوان تیم دوم گروه هفتم راهی مرحله بعد شد.

نماینده قم در بازی نخست دور برگشت تاک کاشان را ۶۱ – ۲۱ شکست داده بود تا در پایان بازی‌های این گروه با دو پیروزی و دو شکست و ۶ امتیاز در رده دوم گروه قرار بگیرد.

سالن شهید رضاییان قم میزبان بازی‌های دور برگشت گروه هفتم لیگ بسکتبال امید‌های کشور بود.

دیگر خبرها

  • تیم «کشاورز قم» به مرحله دوم لیگ بسکتبال امید‌های کشور راه یافت
  • «فتح قم» از راهیابی به لیگ دسته اول هندبال کشور باز ماند
  • منچسترسیتی به رکورد شکست‌ناپذیری در ۳۰ بازی پیاپی رسید
  • باخت سنگین شهرداری در فینال سوپر لیگ بسکتبال غرب آسیا
  • به حذف رئال از لیگ قهرمانان باور دارم
  • مورینیو: در فوتبال یک‌بار و به‌خاطر رئال گریه کردم
  • العین، نیمار را از یک دستاورد تاریخی محروم کرد
  • جیمی کرگر: باخت مقابل اورتون، پایای امیدهای لیورپول برای قهرمانی در لیگ برتر بود
  • باخت استقلال مقابل آریو اسلامشهر در دیدار دوستانه
  • تیم ژاپنی حریف العین در فینال لیگ قهرمانان شد