Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-27@01:48:03 GMT

5355 واحد مسکونی گنبدکاووی از سیل خسارت دید

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۴۲۰۱۱

5355 واحد مسکونی گنبدکاووی از سیل خسارت دید

ولی الله رضایی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران گفت: از این تعداد واحد مسکونی آسیب دیده 2081 واحد در مناطق شهری و 3274 واحد دیگر در مناطق روستایی قرار دارند.
وی افزود: درمجموع 11 هزار درخواست درخصوص آسیب به واحدهای مسکونی ازسوی مردم مناطق شهری و روستایی گنبدکاووس به بنیاد مسکن تحویل شد که از این تعداد، پنج هزار و 355 پرونده، تایید شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد: از مجموع واحدهای خسارت دیده و تایید شده در گنبدکاووس 1122 واحد نیاز به بازسازی مجدد و 4233 واحد نیز نیاز به تعمیرات دارند که پرونده واحدهای تعمیراتی در حال ارسال به بانک ها برای استفاده از کمک بلاعوض و تسهیلات پیش بینی شده است.
مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گنبدکاووس گفت: هنوز پرونده ای برای واحدهای تخریبی به دلیل تعیین تکلیف نشدن بحث رایگان بودن هزینه های صدور پروانه ساختمانی برای برخی نهادها از جمله دهیاری ها، تامین اجتماعی، نظام مهندسی و شهرداری ها، تشکیل نشده است.
رضایی گفت: دهیاران، نظام مهندسی و تامین اجتماعی برای پاسخ به استعلام های مربوط برای صدور پروانه ساختمانی از مراجعین درخواست وجه می کنند که مشکلاتی را برای افراد آسیب دیده ایجاد کرده است.
وی با بیان اینکه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تمامی خدمات خود اعم از نقشه کشی، نظارت فنی، پاسخ به استعلام ها و سیمان را رایگان به خسارت دیدگان ارائه می کند، اضافه کرد: اگر می خواهیم کار تعمیر و احداث واحدهای آسیب دیده مردم در اسرع وقت انجام شود، دیگر ادارات و نهادها نیز می بایست خدمات خود را رایگان به مردم بدهند.
رضایی از تامین سیمان لازم برای بازسازی و تعمیر واحدهای آسیب دیده از سیل اخیر در گنبدکاووس نیز خبر داد و گفت: با آغاز عملیات ساخت و ساز، به واحدهای احداثی مقدار هشت تن و به واحدهایی که نیاز به تعمیرات و استفاده از سیمان دارند نیز مقدار یک تن سیمان رایگان داده می شود.
وی از بانک های عامل نیز درخواست کرد با رعایت قانون اخذ وثیقه به صورت زنجیری از سیل زدگان، در اسرع وقت با تشکیل پرونده نسبت به پرداخت تسهیلات و کمک بلاعوض دولت اقدام نمایند.
مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گنبدکاووس همچنین گفت: سقف کمک بلاعوض برای واحدهایی که نیاز به بازسازی کامل درمناطق شهری دارند، 120 میلیون ریال و تسهیلات در نظر گرفته شده برای این واحدها نیز 500 میلیون ریال به صورت قرض الحسنه با کارمزد پنج درصد و دوره باز پرداخت 15 ساله است.
رضایی، سقف کمک بلاعوض این نوع واحدها در مناطق روستایی 100 میلیون ریال و میزان تسهیلات پیش بینی شده را نیز 400 میلیون ریال اعلام کرد.
وی افزود: درخصوص واحدهایی که نیاز به تعمیرات دارند، برحسب میزان خسارت وارده، سقف کمک بلاعوض درمناطق شهری و روستایی تا 50 میلیون ریال و سقف تسهیلات برای تعمیرات واحد مسکونی نیز تا 150 میلیون ریال پیش بینی شده است.
شهرستان گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.
1860/3039/
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 ساخت و ساز سیل سیمان شهری و روستایی قانون 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۴۲۰۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیلاب ۸۸۳ میلیارد ریال به کلاله خسارت زد

ایسنا/گلستان فرماندار کلاله از خسارت بالای سیل در ۶ روستای این شهرستان خبر داد و گفت: در مجموع سیل سیلاب روزهای اخیر ۸۸۳ میلیارد ریال در کلاله خسارت به بار آورد.

فرهاد شیبک صبح جمعه ۷ اردیبهشت درگفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: بارش شدید باران و به دنبال آن طغیان رودخانه ها و جریان یافتن سیلاب فقط به ۶ روستای «اوقچی بزرگ و کوچک، گچی سو بالا و پایین، قره قاچ و قره ترناو » ۵۴۰ میلیارد ریال خسارت زد.

وی بیان کرد: بیشترین این خسارات مربوط به معابر و آبروهاست و برای جلوگیری از تکرار دوباره این موضوع نیازمند ایجاد بندهای خاکی و دیواره سازی در حاشیه رودخانه ها هستیم اما با توجه به پراکندگی طولی روستاهای کلاله، این اقدامات اعتبارات زیادی لازم دارد.

فرماندار شهرستان کلاله ادامه داد: با تاکید بر نقش موثر خاکبرداری و لایروبی در افزایش آبگیری رودخانه ها و مدیریت سیلاب ها، افزود: پیگیری لازم برای انجام لایروبی دهانه پل ها و آبروها در دستورکار قرار دارد.

این مقام مسئول تصریح کرد: بارندگی ذو روز اخیر باعث ریزش کوه به همراه رانش و آب‌شستگی چهار نقطه از راه های ارتباطی شهرستان شد که خسارات آن ۸۰ میلیارد ریال برآورد می شود.

شیبک اضافه کرد: تخریب سرریز بتنی و حوضچه بتنی در دو نقطه به میزان ۱۲ میلیارد ریال، خوابیدگی و ورس هزار و ۳۰۰ هکتار از مزارع گندم با ۳۰ درصد خسارت، آسیب به ۷۵ کیلومتر راه های بین مزارع به میزان ۲۵۰ میلیارد ریال و تخریب دیوار حیاط و سقف یک مدرسه روستایی بر اثر سیلاب به میزان یک میلیارد ریال از دیگر موارد خسارتی ناشی از سیلاب در کلاله محسوب می شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۹۲ واحد طرح نهضت ملی مسکن تحویل متقاضیان شاهرود شد
  • سیلاب ۸۸۳ میلیارد ریال به کلاله خسارت زد
  • نیاز به ۶ هزار میلیارد ریال اعتبار برای طرح‌های پیشگیری از سیل در اصفهان
  • امداد رسانی گروه‌های جهادی مهریز در سیل/خسارت سیل به ۹ منزل مسکونی
  • آبرسانی به واحدهای تولیدی سردشت دزفول+فیلم
  • رشد ۱۷ درصدی جوجه ریزی در واحدهای مرغداری سیستان وبلوچستان
  • سیل به ۱۰ واحد مسکونی در سوادکوه خسارت وارد کرد
  • آسیب بارندگی‌ها به ۷۰ واحد مسکونی در کاشان
  • کلنگ زنی پروژه ۱۰۰ واحدی فرهنگیان بروجن
  • کمک به رفع مشکل واحدهای تولیدی