Web Analytics Made Easy - Statcounter

بندرعباس-ایرنا- معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش هرمزگان گفت: 37 هزار دانش آموز پایه سوم ابتدایی این استان مهارت خواندن قرآن را فراگرفتند.

ایرج بیت اللهی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: یکهزار و 221 معلم مهارت قرآن خوانی را به دانش آموزان پایه سوم ابتدایی هرمزگان در 2 هزار و 40 مدرسه آموزش دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان داشت: جشن شکرگزاری کسب مهارت خواندن قرآن ویژه دانش آموزان کلاس سوم ابتدایی هرمزگان در طول مدت اردیبهشت به تدریج برگزار می شود
این مسوول یاد آور شد: کسب مهارت روخوانی قرآن برای دانش آموزان پایه سوم ابتدایی ضروری است.
وی گفت: طبق اسناد تحولی از جمله سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب، سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، سند برنامه درسی ملی و نیز اهداف آموزش عمومی قرآن. است.
بیت اللهی اضافه کرد: مهم‌ترین ماموریت و وظیفه وزارت آموزش و پرورش فراهم آوردن زمینه‌های لازم جهت « دستیابی همه دانش آموزان به مهارت صحیح خوانی قرآن » است.
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش هرمزگان یادآور شد: معلمان پایه سوم جهت ایجاد خاطره ای شیرین، انس و الفت دانش آموزان با کلام الهی و تاکید بر استمرار قرائت روزانه قرآن در تابستان برابر کتاب درسی، جشن پایانی را همزمان با سراسر کشور برگزار کنند.
بیت اللهی گفت: مدرسه های دولتی و غیر دولتی با ایجاد محیطی شاداب در برگزاری این جشن، به گونه ای برنامه ریزی کنند که محتوای برنامه ها متناسب با آموزه های قرآنی، به صورت کلاسی متمرکز و با دعوت از ائمه جمعه و مسوولان اجرایی باشد.
وی تاکید کرد: برگزاری جشن نباید برای خانواده ها هزینه اضافی در برداشته باشد و می طلبد که اولیای دانش آموزان نیز با شرکت در نشست های توجیهی و مطالعه مقدمه کتاب قران با معلمان همکاری کنند.
بیت اللهی مهم‌ترین کمک خانواده ها را فراهم آوردن موقعیت یادگیری و تمرین در منزل در طول تابستان و سپس تشویق کودک به انس روزانه با قرآن کریم عنوان کرد.
7195/6048

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي آموزش و پرورش هرمزگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۴۲۴۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ثبت‌نام بیش از ‌۱۹ هزار کلاس اولی‌ در زنجان

ایسنا/زنجان معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش‌وپرورش استان زنجان با اشاره به اینکه ثبت‌نام دانش‌آموزان پایه اول دبستان از امروز آغاز می‌شود، گفت: خانواده‌ها برای ثبت‌نام به دو روش الکترونیک و حضوری اقدام کنند.

حسین قاسمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: برای پیش ثبت‌نام الکترونیک والدین باید به سامانه خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش به آدرس my.medu.ir یا my.gov.ir مراجعه کنند.

وی تصریح کرد: در استان زنجان ۱۱۰۰ مدرسه ابتدایی آماده ثبت‌نام از دانش‌آموزان هستند و حدود ۱۹ هزار و ۱۰۰ کلاس اولی امسال وارد مدرسه خواهند شد که آمارها کاهش تعداد دانش‌آموزان در این مقطع نسبت به سال قبل را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به وضعیت نیروهای آموزشی در مقطع ابتدایی در استان، گفت: در حال حاضر با کمبود حدود ۶۰۰ معلم در مقطع ابنتدایی مواجه هستیم که با برنامه‌ریزی‌های به‌عمل آمده امیدواریم این مشکل برطرف شود.

قاسمی به موضوع ثبت‌نام در محدوده سکونت دانش‌آموزان نیز اشاره کرد و افزود: براساس تاکیدات، والدین فرزندان خود را در مدارسی که در محدوده سکونت خود قرار دارند باید ثبت‌نام کنند، اما اگر فردی مایل به ثبت‌نام در مدرسه خاصی است باید منتظر بماند تا ظرفیت ثبت‌نام‌ها مشخص شود و در صورت خالی بودن فضا امکان ثبت‌نام در مدارس دیگر وجود دارد.

معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش‌وپرورش استان زنجان  تاکید کرد: سعی بر توزیع متوازن امکانات و کادر مجرب در مدارس استان را داریم و تقریبا تفاوت چندانی در رابطه با آموزش در مقطع ابتدایی وجود ندارد و والدین نگران این موضوع نباشند.

او به مدارس غیردولتی فعال در مقطع ابتدایی نیز اشاره کرد و یادآور شد:‌۷۰ مدرسه ابتدایی غیردولتی در استان دایر است که ۶۱۸ کلاس را شامل می‌شود و ۴۵۸۰ کلاس در مدارس دولتی واقع شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نگاه پلیس به دستگاه تعلیم و تربیت ستودنی است
  • خبر مهم آموزش و پرورش برای دانش‌آموزان و معلمان
  • آموزش چهار هزار و ۹۰۰ مهارت آموز درهرمزگان
  • آغاز ثبت‌نام بیش از ‌۱۹ هزار کلاس اولی‌ در زنجان
  • تجلیل از ۵۰ معلم نمونه هرمزگانی
  • ثبت‌ نام کلاس‌اولی‌ها از فردا آغاز می‌شود
  • ثبت‌نام کلاس‌اولی‌ها از فردا آغاز می‌شود
  • ثبت‌نام کلاس‌اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از چهارشنبه
  • ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از چهارشنبه آغاز می‌شود