Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، افزایش قیمت بنزین در آمریکا سبب شده بخش زیادی از درآمد مصرف کنندگان طبقه متوسط در آمریکا از دست برود و به نظر می‌رسد قیمت بنزین در این کشور در آینده افزایش یابد.

قیمت بنزین در آمریکا در سال جاری میلادی تا کنون ۲۵ درصد افزایش یافته که سریع‌ترین نرخ رشد در سه سال اخیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تحریم‌های ضد ایرانی دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، سهم بسزایی در این افزایش قیمت داشته و اقدام این هفته این دولت برای لغو معافیت مشتریان نفت ایران از این تحریم‌ها، می‌تواند به‌زودی قیمت‌ها را حتی بیش از پیش افزایش دهد.

قیمت نفت دیروز (سه‌شنبه سوم اردیبهشت ماه) به بالاترین حد خود در ۶ ماه اخیر رسید. برخی تحلیلگران انتظار دارند میانگین قیمت بنزین در آمریکا که اکنون به حدود دو دلار و ۸۵ سنت برای هر گالن می‌رسد، به زودی برای نخستین بار از سال ۲۰۱۴ میلادی تا کنون به سه دلار افزایش خواهد یافت. چندان سابقه نداشته که قیمت کالاها در آمریکا با چنین شتابی افزایش یابد.

مارک زندی، از کارشناسان ارشد مؤسسه اعتبار سنجی مودیز، درباره افزایش احتمالی قیمت بنزین در آمریکا، گفت: این بخشی مهم از وضع روانی مصرف کنندگان است؛ آنها هر روز با این مسئله زندگی می‌کنند.

برخی مصرف کنندگان آمریکایی از هم‌اکنون سه دلار برای هر گالن بنزین می‌پردازند و اگر قیمت‌ها بیشتر افزایش یابد، فشار بیشتری را متحمل می‌شوند.

هم‌اکنون هر بار پر کردن باک بنزین در طول هفته، ۱۴ درصد از درآمد یک کارمند متوسط آمریکایی را به خود اختصاص می‌دهد، اما این رقم ۱۰ هفته پیش حدود ۱۱ درصد بود.

حتی پیش از خبرهای اخیر درباره ایران، رانندگان آمریکایی انتظار داشتند افزایش قیمت بنزین درآمد آنها را کاهش دهد. یک نظرسنجی در ماه مارس سال ۲۰۱۹ میلادی نشان داد مصرف کنندگان آمریکایی انتظار داشتند قیمت بنزین در یک سال آینده ۴.۷ درصد افزایش داشته باشد. این در حالی بود که مصرف کنندگان یاد شده، انتظار داشتند درآمد آنها حدود ۲.۶ درصد افزایش داشته باشد.

کد خبر 4599323

منبع: مهر

کلیدواژه: بنزین قیمت بنزین صادرات بنزین تحریم نفتی ایالات متحده آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۴۴۲۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیاز این‌گونه ۱۵۹۸ درصد گران شد/ تغییر ۱۵۴۰ درصدی قیمت گوشت در ۷ سال گذشته

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، یک گزارش درباره درصد تغییرات قیمت اقلام خوراکی منتشر شد.

طبق گزارش موسسه بامداد، براساس داده‌های مرکز آمار نسبت به فروردین ۱۳۹۶ پیاز با رشد قیمت ۱۵۹۸ درصدی بیشترین افزایش قیمت را داشته و گوشت قرمز (گوسفند و گوساله) با ۱۵۴۰ درصد افزایش در رده بعدی قرار داد.

بنا به این گزارش، انواع روغن خوراکی که در سال ۱۴۰۱ با آزادسازی قیمت‌ها بیشترین جهش قیمت را داشتند حالا با کاهش قیمت‌های جهانی، حتی کاهش قیمت نیز داشته‌اند.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899721

دیگر خبرها

  • کاهش ۲۹ درصدی مصرف نفت سفید در کردستان
  • افزایش ۳۵۳ درصدی آتش سوزی در طبیعت ایران | بیشترین آتش سوزی جنگل در چه ساعاتی رخ می دهد؟ | ۹۵ درصد حریق ها عامل انسانی دارد
  • رشد ۱۵ درصدی بخش نفتی اقتصاد ایران در سال گذشته
  • نزول رشد اقتصادی دور از انتظار اولین اقتصاد جهان
  • افزایش ۵۱ درصدی صادرات مشتقات نفتی ایران به قاره آفریقا
  • پیاز این‌گونه ۱۵۹۸ درصد گران شد/ تغییر ۱۵۴۰ درصدی قیمت گوشت در ۷ سال گذشته
  • کاهش قیمت بیت کوین تا ۶۳ هزار دلار
  • افزایش ده درصدی مصرف برق در خراسان رضوی
  • افزایش چهار برابری درآمدهای نفتی ایران با شبکه‌ باورنکردنی دور زدن تحریم‌ها
  • ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است | درآمدهای نفتی ایران از سال ۲۰۲۰ چهار برابر شده