Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-08@23:55:34 GMT

دانشگاه در حل مسائل اجتماعی گام های مفیدتری بردارد

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۴۶۲۵۹

دانشگاه در حل مسائل اجتماعی گام های مفیدتری بردارد

تهران-ایرنا-رئیس دانشگاه صنعتی شریف در آیین تجلیل از مدال آوران المپیاد های دانشجویی این دانشگاه، گفت: امیدوارم دانشگاه با پتانسیل آموزش و پژوهش خود در راستای حل مسائل اجتماعی کشور گام های مفیدتری بردارد.

به گزارش روز چهارشنبه گروه دانشگاه ایرنا، محمود فتوحی اظهار کرد: دانشجویان مهمترین سرمایه های دانشگاه هستند که با حداقل امکانات همواره باعث افتخار آفرینی می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: سیستم حاکم بر آموزش دانشگاه صنعتی شریف منظم و جدی است و همواره با وجود دانشجویانی که با تلاش و کوشش باعث ارتقای دانشگاه در سطح ملی و بین المللی هستند در این موفقیت اثرگذار بوده است.
فتوحی اظهار کرد: اگر ما دانشگاه را با دانشگاه های همتراز خارج از کشور مقایسه کنیم شاهد خواهیم بود که با حداقل امکانات تا چه اندازه موفق بوده ایم.
دانشگاه صنعتی شریف از مدال آوران بیست و سومین دوره المپیاد علمی و دانشجویی که موفق به کسب رتبه های برتر و دریافت مدال شدند تجلیل کرد.
در این مراسم که با هدف تشویق سایر دانشجویان دانشگاه به شرکت فعالانه در المپیادهای علمی تشکیل شد دانشجویانی که در سال جاری در المپیاد شرکت می کنند نیز حضور داشتند.

** آمار بالای ارتباط دانشگاه با صنعت
معاون آموزشی دانشگاه گفت: با توجه به سیستم هوشمند دانشگاه، دانشجویان و اساتید با همکاری و هماهنگی یکدیگر از نظر آموزشی و پژوهشی همواره سرآمد هستند.
داود رشتچیان تصریح کرد: دانشگاه صنعتی شریف در حوزه ارتباط با صنعت بالاترین آمار را دارد که نشان دهنده ی فعالیت و مسئولیت پذیری اجتماعی آن در همه زمینه ها است. همچنین این موفقیت بدون تعامل دانشجویان و اساتید امکان پذیر نیست.
**9465** 1200

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي دانشگاه شريف ارتباط دانشگاه و صنعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۴۶۲۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اظهارات رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان کرمان در مورد بورسیه صنعتی دانشجویان

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان کرمان از اجرای طرح «بورسیه صنعتی» با توجه به نیاز صنایع در استان کرمان خبر داد.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، مصطفی جعفری‌کرمانی‌پور رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان کرمان در سومین جلسه کنسرسیوم مهارت و اشتغال استان در محل اتاق بازرگانی کرمان گفت: با توجه به نیاز صنایع در استان کرمان طرح «بورسیه صنعتی» را اجرا می‌شود تا دانشجویان در رشته‌های مورد نیاز تحصیل کنند و بعد از فارغ‌التحصیلی هم جذب صنایع شوند. 

وی افزود: نخستین کنسرسیوم مهارت‌آموزی و اشتغال کشور را حدود هفت ماه قبل در کرمان راه‌اندازی شد.

 او اظهار داشت:کرمان در این زمینه پیشرو است و در نخستین جلسه کنسرسیوم تفاهمنامه با ۱۹ شرکت به امضا رسید که شامل تامین اشتغال دانش‌آموختگان و نیروی انسانی برابر با ۹ هزار و ۵۰۰ نفر می‌شود.

جعفری در ادامه از انعقاد ۲۵ تفاهمنامه جدید با صنایع در قالب سومین جلسه کنسرسیوم مهارت‌آموزی و اشتغال خبر داد و اعلام کرد: این دانشگاه در تلاش است از ظرفیت صنایع برای مهارت‌آموزی استفاده کند.


رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان کرمان از اجرای طرح «بورسیه صنعتی» به‌عنوان یکی از روش‌ها برای موفقیت بیشتر کنسرسیوم مهارت‌آموزی و اشتغال نام برد.

دیگر خبرها

  • رویداد صدرا شرایط کار میدانی را برای دانشجویان مهیا می‌کند
  • اظهارات رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان کرمان در مورد بورسیه صنعتی دانشجویان
  • اعتراض دانشجویان به تعطیلی ۲۳ ماهه مسجد دانشگاه شریف
  • مسائل صنفی دانشجوان دامغان و شاهرود مورد بررسی قرار گرفت
  • گروسی: گام‌های سختی باید برداریم
  • گروسی: برای ایران چارچوب زمانی تعیین نکردیم اما بسیار خوب خواهد بود اگر ...
  • گروسی: ایران باید دسترسی به یکسری تاسیسات خاص را بدهد
  • رویداد صدرا در دانشگاه آزاد بروجرد آغاز به کار کرد + عکس و فیلم
  • المپیاد ورزشی فناورانه در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار می شود
  • بررسی راه‌های گسترش همکاری دانشگاه شریف با دانشگاه‌های عراق