Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - بندرعباس- ايرنا- استاندار هرمزگان گفت: به منظور پيشگيري از بروز تخلف هاي احتمالي در ساخت و سازها و افزايش ايمني واحدهاي مسکوني، بايد نظارت ها بر اين بخش در استان کاملا دقيق و جدي باشد .

به گزارش ايرنا، فريدون همتي شامگاه چهارشنبه در نشست ستاد بازآفريني شهري هرمزگان اظهار داشت: علاوه بر نظارت سختگيرانه در ساخت و سازها، بايد از احداث ساختمان هاي مسکوني غيرمجاز در سطح استان و به ويژه شهر بندرعباس جلوگيري کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با تاکيد بر تعيين تکليف واحدهاي مسکوني آسيب پذير، گفت: وجود ساختمان هاي مسکوني غيرمجاز جان مردم را به خطر مي اندازد و بايد روند جابجايي افراد از اين گونه مکان ها در اولويت قرار گيرد.
استاندار هرمزگان با تاکيد بر اينکه بر سر منافع مردم با هيچ کس معامله نخواهم کرد، گفت: منافع مردم بايد در اولويت کار مديران قرار گيرد و با مديراني که اين اولويت مهم را رعايت نکنند، با قاطعيت و طبق قانون برخورد مي شود.
همتي اضافه کرد: مديران بايد با خلاقيت و نوآوري راه هاي استفاده از ظرفيت هاي راکد دولتي در مسير تکميل پروژه هاي نيمه تمام عام المنفعه را ارائه دهند و بتوانند با حداقل امکانات حداکثر بهره وري براي مردم را داشته باشند.
وي با اشاره به طرح مناسب سازي محله چاهستاني هاي بندرعباس، افزود: بايد اولويت در مناسب سازي بافت فرسوده اين محله، منازل مسکوني مردم و تعيين تکليف واحدهاي آسيب پذير باشد.
همتي بيان داشت: به منظور جابه جايي مردم از مناطق آسيب پذير و غيرقابل سکونت بافت فرسوده، 350 هکتار در شهر بندرعباس به عنوان بانک زمين در نظر گرفته شده و زمين هاي اين منطقه به اهالي محله چاهستاني ها که در واحدهاي مسکوني غيرمجاز و فرسوده قرار دارند، واگذار خواهد شد.
وي تاکيد کرد: بايد با استفاده از ظرفيت بخش خصوصي، ساختمان هاي مقاوم و مناسب براي مردم در بافت هاي فرسوده، با حداقل هزينه و با پرداخت تسهيلات احداث شود.
استاندار هرمزگان پرهيز از تزريق اخبار نااميد کننده در جامعه را ضروري دانست و گفت: مردم در شرايط موجود نيازمند خبرهاي اميدبخش هستند و بايد از تزريق شبانه روزي خبرهاي بد و نااميد کننده در جامعه پرهيز کرد.
به گزارش ايرنا، از دهه هاي پيش به واسطه فقر و بيکاري، نبود امکانات اوليه همچون آب و برق، راه، نداشتن مهارت لازم؛ مهاجرت هاي بي رويه اي از روستاهاي دور و نزديک به بندرعباس مرکز استان هرمزگان صورت گرفته و اين امر در حاشيه اين شهر منجر به ساخت بناهاي بي ضابطه و سست به شکل خيلي ابتدايي شده است.
در اين سال ها محله هاي مختلفي چون محله چاهستاني ها، آيت الله غفاري (شهناز قديم)، شهرک توحيد (شغو)، چه چهکور، کمربندي، دوهزار، اسلام آباد، حسين آباد و طلا بند در بندرعباس شکل گرفت که هم اکنون به عنوان مناطق حاشيه نشيني و بافت فرسوده شناخته مي شوند.
ساکنان اين محله هاي شهر بندرعباس از داشتن زيرساخت هاي اوليه از جمله خيابان و کوچه هاي مناسب محروم بوده و تا اصلاحات هندسي و جانمايي صورت نگيرد، ايجاد امکانات شهري مانند فضاي سبز، فضاي آموزشي، ورزشي و فرهنگي نيز امکان پذيرنيست.
اجراي طرح بازآفريني شهري در هرمزگان به منظور نوسازي و بازسازي بافت هاي فرسوده از سال 96 بنا به دستور رئيس جمهوري و وزير راه و شهرسازي از شهر بندرعباس و محله چاهستاني ها آغاز شده است.
7198/6048
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۴۹۷۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از ۴۴ مربی عقیدتی و هادیان سیاسی بسیج در بندرعباس

حجت الاسلام موسی پولادی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان در مراسم تجلیل از مربی و هادیان سیاسی رده‌های بسیج سپاه ناحیه بندرعباس گفت: شهید مطهری در دوران زندگی خود برای اسلام خدمات ارزنده‌ای ارائه، و با جریان‌ها و اندیشه‌های انحرافی مبارزه کرد.

از هشتم تا ۱۲ اردیبهشت ماه هفته عقیدتی سیاسی نامگذاری شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • تجلیل از ۴۴ مربی عقیدتی و هادیان سیاسی بسیج در بندرعباس
  • بوی خون و تعفن در میدان بهمن | وجود کابلهای فشار قوی مردم اطراف راه آهن را آزار می دهد
  • نواخته شدن زنگ سپاس در مدارس هرمزگان
  • شهرداری در حوزه بافت فرسوده چه کرد؟
  • تحویل ۹ شیء تاریخی به میراث فرهنگی هرمزگان
  • تحویل ۹ شئ تاریخی به میراث فرهنگی هرمزگان
  • تجمع مردم بندرعباس در حمایت از طرح نور نیروی انتظامی
  • ۵۹ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده استان تهران ساخته شد
  • آغاز ساخت ۳۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن پلاک‌های فرسوده تهران
  • سمنان پیشرو در نهضت ملی مسکن/ ۱۹ هزار واحد مسکونی در دست ساخت است