Web Analytics Made Easy - Statcounter

زاهدان- ایرنا- مدیرحفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: 15هزار و 730 هکتار از مراتع شهرستانهای کنارک، چابهار، قصرقند، نیکشهر و دلگان علیه ملخ صحرایی سمپاشی شده است.

غلامحسین تیموری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به آخرین گزارش ارسالی از سازمان خواروبار کشاورزی(فائو) مبنی بر هجوم دسته های ملخ از استانهای دیگر به سیستان و بلوچستان مبارزه با این آفت از 13 اسفند در این استان آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: هفت هزار و 30 هکتار از سطح سمپاشی شده مراتع در جنوب سیستان و بلوچستان به ملخ بالغ و هشت هزار و 700 هکتار به پوره (بچه ملخ) اختصاص داشت.
مدیرحفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان افزود: بیشترین سطح مبارزه با ملخ صحرایی باهشت هزار و 820 هکتار به کنارک اختصاص دارد.
وی افزود: همچنین تاکنون چهار هزار و 90 هکتار از مراتع چابهار، 600 هکتار در دلگان، 620 هکتار در ایرانشهر، هزار و 500 هکتار در قصرقند و 100 هکتار در نیکشهر علیه این آفت سمپاشی شدند.
تیموری بیان کرد: مبارزه با ملخ صحرایی در سیستان و بلوچستان بدون تخصیص اعتبار از محل منابع داخلی سیستان و بلوچستان در حال انجام است.
وی تصریح کرد: از آنجایی که بر اساس اعلام سازمان خواروبار کشاورزی(فائو) مرحله بعدی حمله ملخ به سیستان و بلوچستان از اردیبهشت ماه جاری در راه است دیده بانی و مبارزه با این آفت خطرناک با جدیت همچنان ادامه دارد.
مدیرحفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: دسته های پر تراکم این ملخ ها هر نوع سرسبزی اعم از علوفه، غلات، صیفی جات و حتی علف های هرز را که در مسیر خود ببینند مورد هجوم قرار داده و از بین می برند.
7316**3213

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد كشاورزي سيستان و بلوچستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۵۰۸۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مبارزه با سوسک خرما در ۷۰ هکتار از نخلستان‌ها

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان گفت: از ابتدای سال گذشته تاکنون کار ردیابی سوسک سرخرطومی خرما در سطح بیش از ۷۰ هزار هکتار از باغات نخل استان انجام شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، غلامحسین تیموری اظهار داشت: سوسک سرخرطومی حنایی به‌ عنوان یکی از خطرناک‌ترین آفت‌های درختان نخل نام برده می‌شود که برای زندگی و تغذیه به طور معمول از تنه درخت استفاده می‌کند. 

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان افزود: از ابتدای سال گذشته تاکنون کار ردیابی سوسک سرخرطومی خرما در سطح بیش از 70 هزار هکتار از باغات نخل استان انجام شده است. 

وی گفت: در جریان ردیابی و مبارزه با سوسک سرخرطومی حنایی تعداد 83 هزار و 857 اصله خرما آلوده تشخیص داده شده که تیمار 83 هزار و 486 اصله درخت خرما انجام و 371 اصله نخل نیز به دلیل میزان بالای خسارت وارده شده امحا شد.

تیموری تصریح کرد: آفت سرخرطومی خرما علاوه بر خسارت مستقیم که از بابت تغذیه لارو آفت از تنه درخت و آوندهای آن انجام می شود عامل ورود عوامل قارچی و باکتریایی به داخل تنه بوده که در نهایت درصورت عدم مبارزه به موقع باعث مرگ درخت می‌شود.

 مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان با اشاره به اهمیت آموزش کشاورزان و مشارکت آنان در کنترل سوسک سرخرطومی خرما در سطح نخلستان‌های وسیع استان، گفت: کارشناسان حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی آمادگی لازم برای آموزش شیوه‌های ردیابی و مبارزه با این آفت خطرناک را دارند.

گفتنی‌است با توجه به اینکه این آفت در سال دارای بیش از سه نسل است و ردیابی باغات آلوده در چند مرحله مستمر انجام می‌شود.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • مبارزه با سوسک خرما در ۷۰ هکتار از نخلستان‌ها
  • ۴۰ درصد مزارع گندم سیستان و بلوچستان برداشت شد
  • صدور پروانه بهره برداری برای ۲ هزار و ۴۳۸ طرح سرمایه گذاری سیستان و بلوچستان
  • آغاز مبارزه با آفت سن گندم در مزارع گرمسار
  • سمپاشی ۱۸۱۶ هکتار از مزارع ارومیه بر علیه آفت سن غلات
  • رفع تصرف ۴۶۰۰ هکتار از اراضی ملی سیستان و بلوچستان
  • صدور پروانه بهره‌برداری برای بیش از ۲۰۰۰ طرح سرمایه‌گذاری سیستان و بلوچستان
  • سیستان و بلوچستان توانمند در استقرار صنایع نیروگاهی
  • ۴۰ درصد گندمزارهای سیستان و بلوچستان درو شد
  • برداشت ۴۰ درصد گندمزار‌های سیستان و بلوچستان