Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان چای کشور با بیان اینکه به علت شرایط جوی برداشت برگ سبز چای امسال کمی به تعویق افتاده است گفت: برداشت برگ سبز چای از باغات شمال به احتمال بسیار قوی رسماً از هفته آینده آغاز می‌شود. ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۰ استانها گیلان نظرات - اخبار استانها -

حبیب جهانساز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت اظهار داشت: به علت شرایط جوی و بارش باران برداشت برگ سبز چای امسال کمی به تعویق افتاده است اما با توجه به پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی،‌ برداشت چای از سطح باغات چای به احتمال بسیار زیاد رسماً از هفته آینده آغاز می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 رئیس سازمان چای کشور با بیان اینکه فرآیند برداشت برگ سبز چای همه‌ساله از 30 فروردین و یا نهایتاً از ابتدای اردیبهشت آغاز می‌شود عنوان کرد: امیدواریم با عبور موج سرمای فعلی و گرم‌تر شدن هوا،‌ زمینه برداشت برگ سبز چای در دو استان شمالی گیلان و مازندران فراهم شود. 

جهانسا‌ز احتمال بروز خسارت سرمازدگی باغات چای به علت وقوع یخبندان را دور از ذهن ندانست و ضمن توصیه به چایکاران تصریح کرد: به کشاورزان توصیه می‌کنیم برای جلوگیری از سرمازدگی چای و کاهش خسارات به توصیه‌هایی که توسط کارشناسان این سازمان ارائه می‌شود عمل کنند. 

گیلان| واردات چای خارجی توان رقابت‌پذیری را از چای ایرانی سلب می‌کندواردات چای و برنج با ارز 4200 تومانی تخلفی آشکار استقیمت خرید برگ سبز چای درجه 2 به نفع چایکاران گیلان نیست

وی آبیاری بوته‌های چای در مزارعی که مجهز به سیستم آبیاری هستند را یکی از راه‌های کاهش میزان خسارت سرمازدگی اعلام کرد و افزود: به غیر از این روش کشاورزان می‌توانند با استفاده از کاه و کلش و ایجاد دود سفید و تنظیم آن با جهت وزش باد، میزان خسارت وارده به باغات خود ‌را کاهش دهند.

رئیس سازمان چای کشور اجرای طرح بیمه فراگیر باغات چای مطابق سال گذشته را مورد تأکید قرار داد و اظهار داشت: طبق آخرین رایزنی‌های انجام شده بین سازمان چای و صندوق بیمه محصولات کشاورری قرار است مبالغ این بیمه‌ها با حساب غرامت پرداخت نشده چایکاران در سال گذشته تهاتر شود.

جهانسا‌ز پرداخت خسارت‌ سرمازدگی چایکاران شمالی را وابسته به تأمین اعتبارات لازم از سوی دولت دانست و خاطرنشان کرد: پرداخت 70 درصد غرامت خشکسالی و سرمازدگی باغات شمال بر عهده دولت است اما ظاهراً تا این لحظه مبلغی از سوی دولت به حساب این صندوق واریز نشده است.

وی ضمن توصیه به عموم کشاورزان و چایکاران استان‌های گیلان و مازندران برای بیمه‌ کردن باغات چای تصریح کرد: چایکاران شمالی تا 15 اردیبهشت فرصت دارند به مراکز و ادارات چای شهرستان‌های تابعه خود مراجعه و ضمن تکمیل مدارک خود نسبت به انجام بیمه فراگیر باغات خود اقدام کنند.

انتهای پیام/ح

R7877/P/S6,71/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۵۱۲۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار زرد؛ وزش باد شدید در مناطق جنوبی کشور تا هفته آینده

به گزارش خبرگزاری مهر، براساس هشدار زرد رنگ سازمان هواشناسی؛ از چهارشنبه تا بعدازظهر دوشنبه (۵ تا ۱۷ اردیبهشت‌) وزش باد با بیشینه سرعت (۲۴ نات) و افزایش ارتفاع موج در مناطق ساحلی و دور از ساحل بین ۱ تا ۱.۵ متر به‌ویژه طی صبح تا بعدازظهر در مناطق ساحلی و دور از ساحل استان هرمزگان، در شرق خلیج فارس و تنگه هرمز پیش‌بینی می‌شود.

در این شرایط جوی اختلال در ترددهای دریایی شناورهای سبک، احتمال اختلال در تردد شناورهای مسافربری و احتمال پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس‌های پرورش ماهی وجود دارد. به توصیه سازمان هواشناسی اجتناب از ترددهای دریایی به‌ویژه تردد شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی در مناطق تحت تأثیر، ممنوعیت شنا، اتخاذ تمهیدات لازم جهت فعالیت‌های ساحلی و فراساحل همچنین سکوهای نفتی و آماده باش برای مواجهه با خسارت احتمالی مد نظر قرار گیرد.

کد خبر 6088080 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • آغاز ضبط برنامه مناظرات نامزدهای دور دوم انتخابات در صدا و سیمای مرکز لرستان
  • تعیین حق‌الزحمه مهندسان اوایل هفته آینده ابلاغ خواهد شد
  • میزان افزایش حق‌الزحمه مهندسان هفته آینده اعلام می‌شود
  • آغاز ثبت‌نام ترمیم نمرات و ایجاد سابقه تحصیلی از هفته آینده
  • کاهش شدت وزش باد در ایلام/آغاز بارش‌ها از هفته آینده
  • جلوه زیبای گل محمدی در باغات اشکذر
  • آغاز ضبط مناظرات دور دوم انتخابات؛ اوایل هفته آینده در لرستان
  • هشدار زرد؛ وزش باد شدید در مناطق جنوبی کشور تا هفته آینده
  • آسمان گیلان تا هفته آینده صاف و آفتابی است
  • آسمان گیلان تا هفته‌ی آینده صاف و آفتابی