Web Analytics Made Easy - Statcounter

حبیب جهانساز در گفت وگو با خبرنگار ایلنا در لاهیجان، در خصوص شرایط رسیدن ایران به خودکفایی در تولید چای اظهار داشت: با توجه به تدابیر اندیشیده شده و انجام اقدامات "به زراعی" و تداوم شرایط آب و هوایی موجود و در صورت عدم سرمازدگی بوته های باغات چای انتظار می رود تولید امسال بیش از سال گذشته باشد.

رئیس سازمان چای کشور خاطرنشان کرد: برای رسیدن به خودکفایی با توجه به مصرف حدود 100 هزار تن ضمن مدیریت باغداری و افزایش محصول در واحد سطح نیازمند طرح های توسعه ای هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با توجه به اعلام نرخ تضمینی خرید چای مانند سایر محصولات کشاورزی، قیمت خرید تضمینی چای در سال 1398 درجه 1؛ 32750 ریال و درجه 2؛ 18492 ریال پایه بوده و انتظار می‌رود کارخانجات با توجه به کیفیت برگ سبز تحویلی و هزینه های بالای باغداری برای چایکاران زحمتکش نظیر تورم، افزایش هزینه های کارگری، افزایش قیمت نهاده ها و … این محصول را به قیمت بالاتر از نرخ اعلامی خریداری کنند.

جهانساز در پاسخ به سئوالی در خصوص "به زراعی" باغات در فصل نگهداری اظهار داشت: در سال مالی 1397 بیش از 2/18 میلیارد تومان از طریق صندوق‌حمایت از توسعه صنعت‌چای کشور در قالب تسهیلات به زراعی و خرید ماشین آلات کشاورزی به چایکاران و همچنین تجهیز و نوسازی به کارخانجات چایسازی با نرخ بهره تا 4 درصد اعطا شد.

وی با اشاره به  افزایش 20 درصدی بهای برگ سبز درجه 1 و 21 درصدی بهای برگ سبز درجه 2 و تمهیدات اندیشیده شده و تسهیلات پرداختی به چایکاران گفت: با توجه به اینکه هر ساله روند احیای باغات با انگیزه بیشتری ادامه دارد، امید است که سطح زیرکشت فعال افزایش یابد.

رئیس سازمان چای کشور با بیان اینکه بارندگی معمولاً به محصول چای که پوشش مناسبی برای مناطق کوهستانی بوده و آبخیزداری را در سطوح چایکاری ایجاد می‌کند، خسارتی وارد نمی‌کند، مگر اینکه بارندگی ها با افت شدید دما همراه باشد گفت: خوشبختانه تاکنون افت شدید دمایی نداشته ایم. همچنین طبق درج اطلاعیه هایی به اطلاع عموم باغداران محترم رسانده شد که با انجام برخی تمهیدات به مقابله با سرمازدگی بهاره بپردازند.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: چای گیلان سازمان چای کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۵۱۳۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت طلا به ۲۳۳۱ دلار رسید

آفتاب‌‌نیوز :

طلا در آستانه سومین ماه پیاپی افزایش قیمت به خاطر خرید بالای بانک‌های مرکزی و افزایش تقاضا برای آن به عنوان یک پشتوانه ایمن قرار داشت. اما همه تمرکز‌ها در حال حاضر به نتیجه اجلاس فدرال رزرو آمریکا در روز چهارشنبه معطوف شده که انتظار می‌رود سیاست‌های پولی سختگیرانه‌ای را وضع کند.

به گزارش بلومبرگ، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲۰ درصد کاهش به ۲۳۳۱ دلار و ۴ سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک کاهش ۰.۷۳ درصدی به ۲۳۴۰ دلار و ۴۰ سنت رسیده است.

طلا در آستانه یک افزایش قیمت ۵ درصدی طی یک ماه گذشته قرار دارد.

با توجه به نرخ بالای تورم در آمریکا، مقامات این کشور انتظار دارند کمیته بازار آزاد فدرال رزرو در روز چهارشنبه سیاست‌های پولی سختگیرانه‌ای را در پیش بگیرد و نرخ بهره را بین ۵.۲۵ تا ۵.۵۰ درصد نگه دارد.

تاجران انتظار دارند فدرال رزرو نرخ بهره را حداقل دو بار در تا پایان سال جاری میلادی پایین بیاورد. نرخ بالای بهره معمولاً به ضرر طلاست، چون هزینه نگهداری این سرمایه غیر سودده را بالا برده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد.

قیمت طلا بیش از ۱۳ درصد از ابتدای سال جاری میلادی در بحبوحه خرید بالای بانک‌های مرکزی، تقاضای بالا از سوی بازار‌های آسیایی مخصوصاً چین و تشدید تنش‌های ژئوپلیتیکی از اوکراین گرفته تا خاورمیانه افزایش یافته است.

ضعف دلار آمریکا طی روز‌های اخیر هم از قیمت طلا حمایت کرده است. پایین آمدن ارزش دلار خرید طلا را برای دارندگان سایر ارز‌های دنیا ارزان‌تر می‌کند.

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با ۱.۴۵ درصد کاهش به ۲۷ دلار و ۲۶ سنت رسید و پلاتین با یک کاهش ۰.۲۷ درصدی ۹۴۹ دلار و ۳۹ سنت معامله می‌شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • علت تفاوت قیمت زیاد در انواع مختلف قهوه چیست؟
  • پیش بینی قیمت الکترود در سال ۱۴۰۳
  • چرا این ماده غذایی کالا‌ی مورد علاقه سارقان است؟
  • قیمت طلا به ۲۳۳۱ دلار رسید
  • جدیدترین قیمت مسکن در منطقه ۱۹ تهران
  • توجه به صادرات ارزش افزوده گوهرسنگ‌های خراسان جنوبی را افزایش می‌دهد
  • رویای خرید برای تهرانی‌ها / ۵ میلیارد بدهید، صاحب خانه شوید
  • محصولات سبز نفت سپاهان امسال وارد بازار می‌شوند
  • تن ماهی و رب گوجه چند درصد گران می‌شود؟
  • افتتاح کارگاه کامپیوتری هنرستان فنی شهید شکاری مراغه