اعلام برنامههای اولین روز جشنواره تئاتر دانشگاهی
تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۵۲۳۲۵
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی بیست و دومین جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی ایران، مرکز تئاتر مولوی، مجموعه تئاترشهر، پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران، دانشگاه هنر، عمارت نوفل لوشاتو و تماشاخانه ایرانشهر از روز پنجشنبه پنجم اردیبهشت به مدت ۱۰ روز میزبان آثار شرکت کننده در بخش های مختلف بیست و دومین جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی ایران خواهد بود.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
بر اساس جدول، برنامه اجراهای اولین روز از برگزاری بیست و دومین جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی در روز پنجم اردیبهشت ماه به ترتیب زیر اعلام شده است:
مرکز تئاتر مولوی
سالن اصلی: ساعت های ۱۵ و ۱۷: (بخش صحنه) - نمایش «است»، نویسنده و کارگردان: پرنیا شمس، مدت اجرا: ۷۰ دقیقه / سالن اصلی: ساعت ۲۲: (بخش بین الملل) - نمایش «Desegregation»، نویسنده و کارگردان: شهرزاد نظرپور – محصول مشترک ایران و اتریش، مدت اجرا: ۳۵ دقیقه.
مجموعه تئاترشهر
پلاتو اجرا: ساعت های ۱۶:۳۰ و ۱۸:۳۰: (بخش مدرسان) – نمایش «فقط چهل روزه بودم»، نویسنده: مسعود هاشمی نژاد، کارگردان: مسعود طیبی، مدت اجرا: ۴۵ دقیقه.
پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران
تالار استاد سمندریان: ساعتهای ۱۵ و ۱۶:۳۰: (بخش صحنه) – نمایش «پژوهشی درباب ایده کارگردان به مثابه دولت تئاتر»، نویسنده و کارگردان: شروین زرکلام، مدت اجرا: ۶۵ دقیقه / تالار استاد صمیمی مفخم: ساعت های ۱۶ و ۱۹: (بخش کارگاهی) – کارگاه «بیان پویایی در مونولوگ های کلاسیک» با هنرمندی irakli Gogia از گرجستان.
دانشگاه هنر (باغ ملی)
پلاتو خورشیدی: ساعت های ۱۷ و ۱۹: (بخش جشنواره جشنواره ها) – نمایش «بی نام» به کارگردانی مهلا عرب فریدی، مدت اجرا: ۴۰ دقیقه.
عمارت نوفل لوشاتو
سالن یک: ساعت ۱۹: (بخش بین الملل) – نمایش «Tabaar» به کارگردانی میلاد نوروزی از ایران، مدت اجرا: ۴۵ دقیقه.
بیست و دومین جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی ایران به دبیری امین مختاری پنجم تا چهاردهم اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۸ به همت اداره کل فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار خواهد شد. این در حالی است که مسعود دلخواه، شهرام زرگر، محمد مساوات، مهدی مشهور و نوید محمدزاده هنرمندانی هستند که در ایام برگزاری بیست و دومین جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی ایران به عنوان هیات داوران بخش صحنه، به ارزیابی آثار اجرایی این رویداد می پردازند.
کد خبر 4599976 فریبرز داراییمنبع: مهر
کلیدواژه: جشنواره تئاتر دانشگاهی ایران پوستر تئاتر ایران مرکز تئاتر مولوی نوفل لوشاتو تئاتر شهر دانشگاه هنر دانشگاه تهران نوید محمدزاده مسعود دلخواه محمد مساوات
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۵۲۳۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
نمایشهای بدون سلبریتی شگفتانگیز هستند/تئاتر باید تماشاگر را به چالش بکشد
به گزارش خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، نمایش «اسب قاتلین» از ۱۹ فروردین تا ۳۱ اردیبهشت ساعت ۱۹ در سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه است. فرزاد پریدار، این روزها در نمایش «اسب قاتلین» نقش کشیش یا مانوس را بازی میکند.
پریدار درباره تجربه حضورش در «اسب قاتلین» به خبرنگار آنا گفت: در نسخه اصلی نمایشنامه؛ کشیشی به نام مانوس به واسطه طمع، خودش را به شیطان میفروشد. ولی در اجرای ما به صلاحدید کارگردان، مانوس در واقع فردی کلاهبردار است که خود را به جای کشیش جا زده است و این کار من را به عنوان بازیگر دچار چالش میکند، چون درواقع باید دو نقش بازی کنم، ولی وجه تمایر نقش من نسبت به بقیه نقشها این است که یک تیپ را بازی میکنم و از آنجایی که من ذاتاً بازیگر تیپیکال هستم این نقش برایم جذاب است.
او ادامه داد: تماشاگر در نمایش «اسب قاتلین» با اعجاز نور، صدا و قابهای زیبایی روبرو میشود. وجه تمایز نمایش «اسب قاتلین» نسبت به نمایشهای دیگر تغییر صحنه است، صحنهها خیلی سریع و در تاریکی مطلق از این رو به آن رو میشوند و واقعا چیزی شبیه شعبده بازی اتفاق میافتد.
پریداربه اهمیت نوردر این نمایش اشاره کرد و گفت: محمد هاشم زاده کارگردانی است که کار با نور را خیلی خوب میفهمد و در این نمایش هم به بهترین شکل از نوراستفاده کرده و در واقع نور جزئی از بازی و بازیگرهای اصلی این نمایش است.
او با اشاره به اینکه نمایش «اسب قاتلین» روایت خطی ندارد توضیح داد: همین موضوع باعث میشود تماشاگر وقتی به خانه میرود هم ذهنش درگیر این نمایش میماند، پازلها را کنار هم میچیند و از کشفهای جدیدش لذت میبرد. این به چالش کشیدن فکر تماشاگر به نظر من بسیار جالب است و خیلی از مخاطبان به ما گفتند یا برایمان نوشتهاند که این نمایش را باید چند بار دید.
این هنرمند شیرازی اجرا در تهران را برای کسانی که از استانها و شهرستانهای دیگر میآیند رویدادی بزرگ ارزیابی کرد و افزود: به هر حال تهران پایتخت است و هنرمندان بهتر دیده میشوند. مخاطبینی که در پایتخت تئاتر میبینند حرفهایتر هستند، چون تئاترهای مختلف ازشهرهای ایران و حتی خارج از کشور دیده اند و برای بازیگر اجرا در مقابل مخاطبی که تئاتر را میشناسد خیلی ارزشمند است و باعث میشود که بیشتر تلاش کند و در نتیجه اجرای با کیفیت تری ارائه کند.
پریدار افزود: ما هیچ سلبریتی نداریم، ولی نمایش اسب قاتلین در چهل و یکمین جشنواره تئاتر فجر بیشتر جوایز را کسب کرد. متاسفانه بعضی اوقات، فقط حضور سلبریتی برای مخاطبین اهمیت دارد و خیلیها به تماشای آثاری که چهرههای شناخته شده ندارد نمیروند، درحالی که حضور یک بازیگر سرشناس سینما و تلویزیون و تئاتر؛ به تنهایی تضمین خوب بودن آن اثر نیست و همچنین ممکن است تماشای نمایشی که هیچ چهرهای ندارد، تماشاگر را شگفت زده کند.
این بازیگر، حضور هنرمندان شهرهای دیگر در تهران را در ارتقا سطح تئاتر کشور بسیار موثر دانست و گفت: در تهران سطح رقابت از سایر استانها بالاتر است و وقتی هنرمندان شهرهای دیگر برای اجرا به تهران میآیند سعی میکنند به بهترین خودشان تبدیل شوند و این انگیزهای است که بازیگر، تلاش کند از لحاظ تجربه اجرا ومطالعه و سواد کاری؛ سطح خود را ارتقا بدهد و از مسئولین و دستاندرکاران حوزه نمایش درخواست میکنم از پتانسیل شهرستانها بیشتر استفاده کنند.
انتهای پیام/