Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-06@01:58:18 GMT

سیل میدان عمل اصحاب رسانه

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۵۲۵۸۳

سیل میدان عمل اصحاب رسانه

خبرنگاران و تصویربرداران پس از وقوع سیل در کنار مردم و مجموعه‌های مختلف که پای کار آمدند، میزان آمادگی خود را در پوشش بی طرفانه اخبارسیل و نیازمندی های سیل زدگان به معرض نمایش گذاشتند.

خبرگزاری شبستان – مازندران

 

سیل های اخیر در اواخر اسفند 97 و عید 98 موجب خساراتی عمده به منازل، کشاورزی، دامداری، راه ها حتی جان سیل زدگان شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

سیل ها، صدمات شدیدی به روح و روان افراد سیل زده وارد کرده حتی ساکنین استان هایی که در شهرهای اطراف زندگی آنها، سیل آمده نیز هر لحظه در دلهره این حادثه رعب انگیز بودند و هستند.

 

ادارات و ارگان های زیادی نظیر کمیته امداد امام خمینی (رحمت الله علیه)، سپاه پاسداران، ستاد بازسازی عتبات عالیات و ... به همراه حرکت خودجوش مردم، پای کار آمدند تا مرهمی بر دل آسیب دیدگان از سیل باشند.

 

کمیته امداد امام خمینی (رحمت الله علیه) مازندران علاوه بر کمک به ساخت منازل مددجویان و تامین جهیزیه و ... با فرستادن مشاورانی، التیام بخش اضطراب و هر گونه صدمات روحی و روانی سیل زدگان است.

 

کانون های فرهنگی و هنری مساجد مازندران همانند سایر کانون ها در سطح کشور علاوه بر استقرار موکب ها در مناطق سیل زده و پخت غذاهای گرم در موارد دیگر نظیر خانه سازی نیز به یاری سیل زدگان شتافتند.

 

سیل مازندران و دیگر استان های کشور میدان عمل بود به گونه ای که خبرنگاران و تصویربرداران رسانه‌های برخط و خبرگزاری‌ها در کنار مردم و گروه‌های امدادی و عملیاتی که از مجموعه‌های مختلف پای کار آمدند، میزان آمادگی خود را در پوشش بی طرفانه اخبارسیل و نیازمندی های سیل زدگان به معرض نمایش گذاشتند.

انعکاس اخبار سیل از سوی اصحاب رسانه، گوشه هایی ناگفته از ابعاد خسارت و عوامل پدیدآورنده آن را بازگو کرد که می توان از این موارد، درس عبرت گرفت و امیدوار بود که در آینده شاهد چنین مسائل هولناک و وحشتناکی نباشیم.

 

اما باز نیز خبرنگاران همچون مسائل دیگر، حلقه مفقود و مغفول هستند که از آنها، یادی نمی شود چه برسد که از آنها، قدردانی کوچکی بعمل آید هر چند که خبرنگاران و اصحاب رسانه این کارها را وظایف خود می دانند اما «لم یشکر مخلوق، لم یشکر الخالق» برای آنها نیز کاربرد پیدا می کند.

 

سخن «هومن حکیمی» از خبرنگاران برجسته مازندران در آیین اهدای گواهی نامه دوره آموزشی «هر مسجد، یک خبرنگار» در دیار علویان از یادمان نمی رود که «رسانه، خبرنگاری و روزنامه نگاری فقط عشق است».

 

این فعال رسانه ای اینگونه ادامه داد: کار یک خبرنگار از یک پزشک و مهندس، بالاتر است چرا که اگر شعور و فرهنگ و آگاه رسانی به طور کامل در جامعه نباشد هیچ پزشک و مهندسی نمی تواند، کارش را به درستی انجام دهد بنابراین خبرنگاران در فرهنگ و افزایش آگاه رسانی به جامعه، نقش مهمی به عهده دارند.

«سجاد وهابی»، فعال رسانه ای در مازندران در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ساری گفت: دقایقی بعد از وقوع سیل جهت پوشش خبری در مناطق سیل زده نظیر سیمرغ، حاضر شدم.

 

وی افزود: از دست دادن عید نوروز و در کنار خانواده بودن از موارد مهمی بود که در آغاز سال جدید با آن، روبرو بودم و همکاران دیگر نیز اینگونه بودند.

 

وهابی اظهار کرد: خیلی از حوادث نظیر سیل، خطرات جانی و مالی دارد و پیگیری اتفاقات از سوی مسئولین را انجام دادیم چرا که وظیفه خبرنگاران، اطلاع رسانی بود.

 

وی بیان کرد: خیلی از افراد، مقاومت می کردند تا اخبار سیل را منعکس نکنید چرا که عید مردم، خراب می شود اما ما به وظیفه خود یعنی اطلاع رسانی درست، اهتمام بسیار داشتیم تا الویت ها را به جامعه، معرفی کنیم.

 

وهابی ابراز کرد: اطلاع رسانی درباره اسکان، تخلیه گل و لای با دستگاه های لجن کشی، غذا، پوشاک، نجات جان از جمله وظایف ما خبرنگاران در سیل بود اما کارهای پشتیبانی نظیر چگونگی دریافت وام و تسهیلات و همچنین بیمه خسارت نیز را خبرنگاران، انجام دادند.

 

وی گفت: بخش های چالشی نظیر چه تخلفاتی موجب روان شدن سیل شد و روشنگری در این زمینه و همچنین اطلاع رسانی خدمات و مدیرانی که خوب و شایسته، پای کار آمدند را نیز خبرنگارانی که در مکان های آسیب دیده از سیل، حضور داشتند منعکس کردند.

 

وهابی اظهار کرد: در حال حاضر نیز خبرنگارانی نظیر بنده به دنبال اطلاع رسانی و اخبار از سیل هستند تا دردها و مشکلات سیل زدگان، فراموش نشود.

 

وی بیان کرد: همکاری مردم و مسئولین با خبرنگاران یکی از انتظاراتی است که فعالین رسانه در انعکاس اخبار سیل و سیل زدگان دارند.

 

وهابی ابراز کرد: خبرنگارانی نظیر بنده به دنبال قدردانی نیستیم اما اطلاع رسانی درست و همکاری مسئولین می تواند، یاری رسان خبرنگاران جهت انعکاس اخبار سیل و سیل زدگان باشد.

یکی دیگر از خبرنگاران مازنی نیز به خبرنگار خبرگزاری شبستان در ساری گفت: عید 98 را با دلهره از آمدن سیل های دوباره به شهرهای دیگر دیار علویان به سر می بردیم و  برای سیل زدگان نیز بسیار اندوهگین بودیم چرا که سیل زدگان علاوه بر غم از دست دادن جان برخی از اقوام خویش، منزل مسکونی خود و لوازم زندگی و امرار معاش خود را فقط با گذشت دقایقی، ویران دیدند.

 

وی اظهار کرد: اخبار سیل، خاطره طوفان شهریور در قائمشهر را به ذهنم، متبادر کرد که چگونه با بارش سیل آسا و بادهای شدید بسیاری از منازل و سقف های آن ها، ویران شد و سیم های برق و تلفن از منازل و مغازه ها به داخل خیابان ها، سوق یافتند.

 

این خبرنگار بیان کرد: 13 فروردین سال جاری که بیشتر مردم به دامان پاک طبیعت رفتند و در تفریح و سیر و گذار بودند به خاطر سیل شهرستان های سوادکوه و سوادکوه شمالی و انعکاس درست آن از مسئولین و مردم، پرسش می کردم.

 

وی ابراز  کرد: هرگز از خاطره ام، پاک نمی شود که در روز طبیعت و 13 به در با مسعود قنبری، مسئول روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی (رحمت الله علیه) مازندران، تماس تلفنی گرفتم و او، نهایت همکاری را جهت انعکاس اخبار شهرستان سوادکوه و اداره کمیته امداد امام خمینی (رحمت الله علیه) این شهرستان را مهیا کرد.

 

وی گفت: اکنون نیز به خاطر عشق و علاقه فراوان به خبرنگارانی همچنان به دنبال اخبار سیل و چگونگی کمک به سیل زدگان هستم چرا که انسان حتی یک لحظه نیز از آینده خویش، خبر ندارد و چه خوب است که با یکدیگر مهربان باشیم و جهت رفع مشکلات حتی با قلم خویش، تلاش کنیم.  

گزارش: معصومه علیزاده

پایان پیام/86

منبع: شبستان

کلیدواژه: قم خبرگزاری شبستان جشن نیمه شعبان کانون های مساجد خسارت سیل کانون مساجد مسجد مقدس جمکران کانون های فرهنگی هنری مساجد خبرگزاری اخبار سیل کمک به مناطق سیل زده سیل مازندران اطلاع رسانی کانون های فرهنگی هنری خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۵۲۵۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(اینفوگرافیک) خواص بی‌نظیر انجیر برای سلامتی

انجیر حاوی انواع مواد معدنی و ویتامین‌های مورد احتیاج بدن است.

به گزارش بهداشت نیوز، خواص آنتی اکسیدانی موجود در انجیر برای حفظ سلامتی بدن و تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار مفید و کاربردی هستند.

دیگر خبرها

  • (اینفوگرافیک) خواص بی‌نظیر انجیر برای سلامتی
  • ساخت 55 کلاس درس در شهرستان اشنویه
  • سالن چند منظوره ورزشی در سنگان اشنویه احداث میشود
  • امدادرسانی هلال‌ احمر خراسان‌جنوبی به ۲۵۶ نفر گرفتار در سیل
  • امدادرسانی هلال‌احمر خراسان‌جنوبی به ۲۵۶ نفر گرفتار در سیل
  • امدادرسانی هلال احمر در خراسان‌جنوبی به سیل‌زدگان
  • یک قلب بزرگ پشت این چهره؛ دیگو کوستا در نقش قهرمان سیل‌زدگان برزیل / عکس
  • هم اندیشی بین المللی اصحاب ادیان و مساله غزه برگزار می شود
  • وضعیت میدان در جنگ شناختی را رسانه‌ها و روایت‌ها تعیین می‌کنند
  • دولت بزرگ‌ترین کنش‌گر رسانه‌ای و ارتباطی در کشور است