Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-26@04:47:06 GMT

نظام جمهوری اسلامی ایران از برکات خون شهدا است

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۵۵۴۲۴

نظام جمهوری اسلامی ایران از برکات خون شهدا است

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه(س) گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران از برکات خون شهدا است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، حجت الاسلام «مهدی احمدی» در دیدار رييس شوراي هماهنگي بزرگداشت دهه كرامت و دبيران إجرائي شوراهاي استاني دهه كرامت  که امروز (پنجشنبه 5 اردیبهشت) در دارالضیافه حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد، گفت: بسیار خرسندیم که قم برای این گردهمایی و هم اندیشی کانون های مساجد انتخاب شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه(س) افزود: نام دهه کرامت برگرفته از آیه قرآن گرفته شده است که خداوند کرامت را به انسان هدیه کرد تا تمایز میان انسان با سایر مخلوقات وجود داشته باشد. کرامت مبتنی بر فطرت است .


وی تصریح کرد: اهل بیت(ع) نماد کرامت و کریمه بودن هستند و حضرت معصومه(س) نیز بدین نام خوانده می شود. کرامت انسان فطری و ذاتی است و بر این اساس دهه کرامت می تواند بین المللی باشد و به همه جهانیان معرفی شود.


حجت الاسلام احمدی اظهار داشت: روز دختر نیز روز میلاد حضرت معصومه(س) انتخاب شده است. شیوه خداوندی اینگونه بوده که احکام بر شیوه عرف جامعه نازل می شود و بر این اساس اگر عید نوروز در فرهنگ اسلام وجود نداشت پس از اسلام، این عید رنگ و بوی مذهبی به خود گرفت.


وی ادامه داد: گرامیداشت روز جهان و دختر در سراسر جهان وجود دارد و چه خوب است که روز ولادت حضرت معصومه(س) را به عنوان روز دختر مومن و اسلامی در جامعه رواج بیابد.


معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه(س) در بخش پایانی سخنان خود گفت: امیدوارم همه ما خادم اهل بیت(ع) وزمینه سازی ظهور باشیم و جمهوری اسلامی که یک نظام مقدس است و از برکات خون شهداست را تثبیت بخشیم.

پایان پیام/549

منبع: شبستان

کلیدواژه: قم خبرگزاری شبستان کانون های فرهنگی هنری مساجد خسارت سیل سپاه کانون های مساجد جشن نیمه شعبان مسجد مقدس جمکران معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه س کانون های فرهنگی هنری مساجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۵۵۴۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقتدار جمهوری اسلامی ایران ثمره اتحاد نیرو‌های مسلح است

    به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛ فرمانده منطقه پدافند هوایی شمال شرق کشور در مراسم استقبال از کارکنان وظیفه جدید الورود به این منطقه پدافندی، با بیان اینکه توانمندی، همدلی و یکرنگی موجود بین نیرو‌های مسلح، تأمین کننده اقتدار و امنیت کشور است، گفت: امروز پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران بروز‌ترین و مجهز‌ترین سامانه‌ها را در اختیار دارد و این واقعیتی انکارناپذیر است که نیرو‌های مسلح ما از قدرت برتر پدافند هوایی در منطقه برخوردار هستند و دشمنان نیز این را به خوبی می‌دانند.   امیر سرتیپ دوم ستاد محمدرضا معصومی افزود: به واسطه همت بلند و اعتماد به توانمندی جوانان و دانشمندان داخلی از محدوده شعار خارج و وارد عرصه عمل و به یک قدرت در منطقه تبدیل شده ایم.   وی با بیان اینکه رزمندگان اسلام با نثار جان خود در هشت سال دفاع مقدس از شرف، عزت و تمامیت ارضی نظام جمهوری اسلامی دفاع کردند، تصریح کرد: اگر امروز دانشمندان ما در علوم مختلف و سلاح‌های نظامی سرآمد جهانیان هستند به برکت خون شهدا و ایثارگری رزمندگان دفاع مقدس است.   امیر سرتیپ دوم ستاد محمدرضا معصومی با بیان اینکه سربازان نماد ایستادگی و استقامت کشور هستند، تاکید کرد: سربازان چشمان بیدار جامعه بوده و جزو نیرو‌های بی‌ادعا در نیرو‌های مسلح هستند.   فرمانده منطقه پدافند هوایی شمال شرق کشور در پایان دوران مقدس سربازی را شاداب‌ترین زمان زندگی سربازان دانست و خاطر نشان کرد: سربازان در ایثار، فداکاری، اسوه و نمونه بودن دارای کارکرد مثبت اجتماعی هستند.

دیگر خبرها

  • تحسین رهبر انقلاب از برنامه تلاوت قاریان نوجوان در شبکه قرآن
  • پیوستگی بین مردم و حاکمیت از برکات نظام جمهوری اسلامی است
  • تحسین رهبر انقلاب از برنامه تلاوت قاریان نوجوان در شبکه قرآن سیما
  • همه دستاوردهای امروز ایران اسلامی، از برکات نهضت امام راحل است
  • برنامه‌های دهه کرامت در ورامین تشریح شد
  • اقتدار جمهوری اسلامی ایران ثمره اتحاد نیرو‌های مسلح است
  • آمادگی برای برگزاری جشن های دهه کرامت
  • مبنای جشن‌های دهه کرامت باید «عارفاً بحقّها» باشد
  • جشن‌های دهه کرامت از ۲۰ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • تجلیل از پیشکسوتان ارتش نوعی «جهاد تبیین» برای نسل امروز