Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-02@02:43:39 GMT

مطهری: وحدت اسلامی یعنی همه در یک جبهه مقابل دشمن باشند

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۵۵۴۳۰

مطهری: وحدت اسلامی یعنی همه در یک جبهه مقابل دشمن باشند

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: منظور از وحدت اسلامی این است که هر مذهب و فرقه‌ای بر عقیده خود بماند و همه در یک جبهه در مقابل دشمن باشند.

 به گزارش ایسنا، علی مطهری که برای شرکت در شانزدهمین همایش دانش‌آموختگی طلاب حوزه علمیه احناف خواف که در مصلای این شهر برگزار شد، گفت: قطعا ایجاد وحدت در کنار برقراری فرقه‌ها و اجازه ندادن به تفرقه افکنی توسط دشمن بهترین هدف و مقصود از وحدت هست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: علمای زیادی از اهل سنت و اهل تشیع برای حفظ وحدت زحمت کشیدند آیت‌الله بروجردی بر این باور بودند که لازم است برای اجتهاد درست، فقیه شیعه بر فرق چهارگانه اهل سنت و احادیث ایشان تسلط کامل داشته و خود ایشان نیز بر این مهم تسلط کامل داشتند.

مطهری گفت: رهبر معظم انقلاب نیز مدافع حقوق اهل سنت بوده و هست تا جایی که در سفر به کردستان مجوز پخش اذان اهل سنت از رادیو را صادر کردند.

وی بیان کرد: گام‌های خوبی برای رسیدن به اهداف اهل سنت برداشته شده که البته کافی نیست. از این گونه اقدام‌ها و همایش‌ها چه در دنیای شیعه و چه در دنیای سنی باید بسیار باشد و نباید از اصطلاح شیعه و سنی زیاد استفاده نمود و باید هدف گسترش اسلام باشد.

مطهری گفت: در آستانه سالگرد شهادت استاد مرتضی مطهری هستیم که ایشان در مقاله‌های مختلف مباحث زیادی در مورد وحدت داشتند و به فقه اهل سنت احترام زیادی قائل بودند؛ استاد مطهری هیچ ابایی از نقد کردن نداشتند و درباره عدالت‌گرایی خلیفه دوم نیز مطالب زیادی عنوان کردند. استاد مطهری هیچ تعصبی بر فرق شیعه و سنی نداشتند و به دنبال کشف حقیقت بودند.

به گزارش ایسنا، شانزدهمین همایش دانش‌آموختگی طلاب حوزه علمیه احناف خواف با حضور علمای شیعه و سنی.خراسان رضوی، جنوبی و شمالی، سیستان و بلوچستان و گلستان، برگزار شد که علی مطهری نایب رئیس مجلس و جمعی از اعضای فراکسیون اهل سنت و نمایندگان زاهدان، تربت جام، خاش، مقامات محلی و مردم شهرستان خواف در حال برگزاری است. در این آیین ۵۰۰ طلبه مرد و زن عمامه و چادر فضیلت بر سر می‌گذارند.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: علي مطهري وحدت اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۵۵۴۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیب پرسپولیس مقابل سپاهان (احتمالی)

تیم فوتبال پرسپولیس تهران در چارچوب هفته بیست‌وپنجم لیگ‌برتر از ساعت ۱۹:۳۰ میزبان سپاهان اصفهان خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، تیم‌های فوتبال پرسپولیس تهران و سپاهان اصفهان امروز _چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت_ در چارچوب هفته بیست‌وپنجم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های ایران از ساعت ۱۹:۳۰ در ورزشگاه آزادی به مصاف یکدیگر می‌روند و الکلاسیکوی فوتبال ایران را در حضور تماشاگران برگزار خواهند کرد.

در ادامه ترکیب احتمالی تیم فوتبال پرسپولیس تهران برای مصاف با سپاهان اصفهان را مورد تحلیل و بررسی قرار خواهیم داد؛

اوسمار ریسک می‌کند یا بیرو به چارچوب برمی‌گردد؟

گقته می‌شود علیرضا بیرانوند به این بازی مهم و حساس رسیده به ترکیب اصلی قرمزها بازخواهد گشت. با احتمال ضعیف‌تر شاید امیررضا رفیعی در دقیقه نود در ترکیب ابتدایی قرمزهای پایتخت قرار بگیرد. اگر بیرانوند به ترکیب برگردند شاید نسبت به بازی قبل این تیم با آلومینیوم در اراک، یک تا سه تغییر را در ترکیب اصلی سرخ‌ها اتفاق بیفتد.

همان مدافعان میانی همیشگی در ترکیب اصلی

ضعف دفاعی و اشتباهات عجیب زوج گیورگی گولسیانی و محمدحسین کنعانی‌زادگان در برخی لحظات بازی پرسپولیس مقابل آلومینیوم اراک، بعید است آن‌ها مقابل سپاهان فیکس نباشند. در سمت چپ خط‌دفاعی عبدالکریم گزینه معتمد اوسمار در این پست است و جدال او با رامین رضاییان جالب خواهد شد. باتوجه به محرومیت دانیال، اوسمار باید از بین وحدت و فرجی یکی را انتخاب کند که هر کدام ریسک مخصوص خود را دارد. وحدت بعد از حدود یک ماه مصدومیت برگشته و فرجی در اراک نمایش خوبی نداشته اما شانس وحدت بیشتر خواهد بود.

پرسپولیس میانه‌زمین را با سپاهانی‌های سابق می‌بندد

به‌نظر نمی‌رسد زوج سروش رفیعی و مسعود ریگی دست‌خوش تغییر شود و این دو هافبک باید مقابل تیم سابق‌شان جنگ وسط زمین را ببرند. باوجود آن زخم عمیق روی آشیل پای اورونوف مثل بازی‌های قبل در این پست بازی می‌کند و نقطه امید سرخ‌ها در فاز حمله است. همچنین علی‌رغم نمایش نه‌چندان جالب مهدی ترابی در برابر آلومینیوم اراک، انتظار می‌رود وی در این بازی در فاز تهاجمی پرسپولیس یک وزنه موثر باشد.

عیسی آل‌کثیر خیلی‌زود به سپاهان رسید

چنانچه امید عالیشاه به بازی امروز برسد بازهم شاید فیکس نشود و احتمالاً یک بازیکن از زوج محمد خدابنده‌لو و وحید امیری به‌جای وی بازی خواهند کرد که به‌نظر می‌رسد شانس محمد خدابنده‌لو بیشتر باشد. برای پست مهاجم گزینه دیگری به‌غیر از عیسی آل‌کثیر وجود ندارد که باید مقابل تیم سابق خود در نیم‌فصل اول در کنار اوستون اورونوف مهاجم آماده این‌روزهای پرسپولیسی‌ها بدرخشد.

ترکیب احتمالی پرسپولیس مقابل سپاهان:

علیرضا بیرانوند، گیورگی گولسیانی، محمدحسین کنعانی‌زادگان، عبدالکریم حسن، وحدت حنانوف، مسعود ریگی، سروش رفیعی، محمد خدابنده‌لو، مهدی ترابی، اوستون اورونوف و عیسی آل‌کثیر.

کد خبر 749585

دیگر خبرها

  • معلمان منشا هر تحولی در جامعه هستند
  • وحدت بین شیعه و سنی در تالش مثال زدنی است
  • ترکیب پرسپولیس مقابل سپاهان (احتمالی)
  • درخواست محسن رضایی از جبهه انقلاب | در سال‌های اخیر، شاهد کم‌رنگ شدن برخی ارزش‌ها بوده‌ایم
  • محسن رضایی: جبهه انقلاب اختلافات جزیی را کنار بگذارد
  • وحدت و برادری نیاز مهم امروز کشور است
  • توصیه محسن رضایی به جبهه انقلاب: اختلافات جزئی و سلایق شخصی را کنار بگذارید
  • دشمنان، همواره در تلاش برای ایجاد نفاق برای منحرف کردن مسیر پیشرفت ایران هستند
  • جبهه انقلاب اختلافات جزیی را کنار بگذارد
  • وحدت بعد از هفت ماه در ترکیب اصلی پرسپولیس!