Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تبريز - ايرنا - مدير جهاد کشاورزي شهرستان ميانه گفت: برف و سرما بيش از يک هزار و 300 ميليارد ريال خسارت به باغات ميوه و مزارع اين شهرستان وارد کرد.

جلال رحيم زاده روز پنجشنبه در گفت و گو با ايرنا، با اشاره به کاهش شديد دما طي هفته جاري در استان و شهرستان افزود: با وجود هشدارها و اقدامات انجام شده، در اولين روزهاي ارديبهشت نفوذ سرماي ديررس بهاره و افت دماي هوا خسارت سنگيني به باغداران ميانه وارد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با بيان اينکه در ارديبهشت ماه امسال دماي هوا در شهرستان تا 3 درجه زير صفر کاهش يافت، اظهار داشت: سرماي امسال نيز مثل سرماي سال گذشته در اين فصل، درختان ميوه شهرستان را که به بار نشسته بودند، از بين برد.
مدير جهاد کشاورزي شهرستان ميانه، ميزان خسارت درختان هسته دار شهرستان، براساس برآوردهاي اوليه کارشناسان را، 75 درصد محصول درختان گردو ، 70درصد زردآلو، هلو، شفتالو، گوجه و آلو و 65 درصد درختان بادام ، آلبالو و گيلاس اعلام کرد.
وي اظهار داشت: باغداران شهرستان ميانه با دارا بودن 11هزار و 330 هکتار باغ ميوه 200 هزار تن انواع محصولات سردرختي را همه ساله به بازار عرضه مي کنند .
رحيم زاده حمايت فوري و جبران خسارت باغداران شهرستان را ضروري دانست و تاکيد کرد: صندوق بيمه محصولات کشاورزي بايد نسبت به برآورد خسارت وارده و پرداخت غرامت به باغداران اقدام کند.
7231/6132/3071
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۵۵۸۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور هشدار نارنجی برای بخش کشاورزی در استان سمنان

مدیرکل هواشناسی استان سمنان ضمن اعلام هشدار نارنجی برای بخش کشاورزی این استان، گفت: احتمال سرمازدگی باغات وجود دارد. - اخبار استانها -

ایرج مصطفوی در گفت‌‌وگو با خبرنگار تسنیم در سمنان، با اشاره به فعالیت سامانه بارشی و تشدید بارش‌ها در استان، اظهار داشت: این سامانه تا اوایل وقت روز پنجشنبه ششم اردیبهشت در استان فعال است.

وی گفت: احتمال بارش باران، رگبار و رعدوبرق، تشدید بارش‌ها در غالب نقاط استان با شدت بیشتر در نواحی شمالی، بارش برف و احتمال کولاک در نواحی سردسیر و کوهستانی استان وجود دارد.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان، گفت: وزش باد شدید در برخی نقاط به‌ویژه در ساعات بعد از ظهر و شب و کاهش نسبی دما بین 5 تا 8 درجه در استان از دیگر مخاطرات این سامانه بارشی در استان است.

مصطفوی گفت: احتمال سرمازدگی باغات و احتمال خسارت ناشی از تگرگ و باد شدید وجود دارد و باید در این زمینه تمهیدات لازم اندیشیده شود.

وی بر ضرورت تأمین سوخت، تنظیم دمای شبانه گلخانه‌ها و مرغداری‌ها و کنترل سطوح پوششی و دریچه سالن‌ها تأکید کرد و گفت: باید مسیرها و کانال‌های انتقال آب به مزارع و باغات با هدف جلوگیری از آبشویی اراضی پاک‌سازی شود.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان همچنین از دامداران خواست در روزهای اخیر از چرای دام‌ها در ارتفاعات و مسیر رودخانه‌های فصلی خودداری کنند و برای دام خود از خوراک پرانرژی استفاده کرده و آن‌ها را به فضای سرپوشیده انتقال دهند.

مصطفوی همچنین از کشاورزان خواست تا از سم‌پاشی و محلول‌پاشی در مزارع و باغات خود خودداری کرده و هرس شاخه‌های شکسته شده بعد از بارندگی و ضدعفونی آن‌ها را در دستور کار قرار دهند.

وی همچنین کنترل استحکام سازه‌ها و مهار سیستم‌های آبیاری بارانی و استفاده از قیم برای نهال‌های جوان را توصیه کرد و گفت: آماده‌سازی سامانه‌های ضد تگرگ و استفاده از سایبان برای خسارت تگرگ احتمالی ضروری است.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان اضافه کرد: در مناطق شمالی و سردسیری آماده‌سازی و استفاده از روش‌های مقابله با سرمازدگی مانند استفاده از بخاری‌ها مولد مه و چاهک معکوس ضروری است.

انتهای پیام/361/

دیگر خبرها

  • روستا‌ها باید روستا بمانند و همچنان محلی باشد برای تولید
  • روستا‌ها باید روستا بمانند و همچنان محلی باشد برای تولید  
  • هشدار سرمازدگی به باغداران همدانی
  • خسارت میلیاردی سیل به کشاورزان گراشی
  • باغداران مبارزه به موقع با آفات درختان مرکبات را جدی بگیرند
  • فعالیت ۴۰دستگاه انواع پهپاد در عرصه‌های کشاورزی استان قزوین
  • شکوفا شدن درختان میوه در اهر به وقت بهار + فیلم
  • شناسنامه‌دار شدن۳۰ درصد باغات جویبار
  • صدور هشدار نارنجی برای بخش کشاورزی در استان سمنان
  • خسارت سیل به بیش از ۶۰۰ حلقه چاه کشاورزی در زرآباد