Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@04:05:01 GMT

باید فضای دانشگاه فضای انتقاد و مطالبه‌گری باشد

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۵۶۱۶۲

رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز تاکید کرد: فضای دانشگاه باید فضای انتقاد و مطالبه‌گری صحیح باشد تا اساتید نیز در مسیر کیان دانشگاه حرکت کنند.

به گزارش ایسنا، محمد حسین صومی در دوازدهمین جشنواره شهید مطهری خطاب به مسئولان، اساتید، معلمان و اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها گفت: در حد توان برای ایجاد فضایی برای توسعه بیشتر دانشگاه، تربیت بهتر دانشجویان و ایجاد دانشگاهی در شأن مردم تلاش کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: همه ما رسالت تربیت استعدادهای جامعه را بر عهده داریم و بر خود می‌بالیم که در دانشگاهی با قدمتی بالا حضور داریم و استعدادهای برتر این دانشگاه را انتخاب می‌کنند، از این رو هم ما باید به عنوان معلم دانشگاه جایگاهمان را خوب بشناسیم هم دانشجویان، هم اساتید باید با اخلاق حرفه‌ای به مطالعه عمیق و انتقال علم بپردازند و هم دانشجویان از تمامی لحظاتشان به خوبی استفاده کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه امروز بسیاری برای گسترش ناامیدی در جامعه تلاش می‌کنند، گفت: بعضی‌هایمان عادت کرده‌ایم این افراد را همراهی کنیم.

صومی با تاکید بر این که امانتدار امکانات کشور هستیم، افزود: معتقد هستیم در راستای توسعه علمی کشور باید مطالبه‌گرانه از امکانات موجود حداکثر استفاده را کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به جایگاه برتر دانشگاه علوم پزشکی تبریز بین دانشگاه‌های کشور و مراکز علمی بین‌المللی، بیان کرد: دو نفر از دانشمندان برتر جهان در این دانشگاه هستند و رتبه دانشگاه در سایت‌های علمی بین‌المللی قابل توجه است.

وی در ادامه با بیان اینکه تزار مالی دانشگاه با وجود مشکلات اقتصادی، مثبت است، اظهار کرد: ۷۵۰ میلیارد تومان مطالبه و ۶۴۰ میلیارد تومان بدهی داریم.

رئیس جشنواره شهید مطهری با اشاره به اینکه برخی اقدامات مختص دانشگاه علوم پزشکی تبریز است، گفت: راه‌اندازی بخش مراقبت از مادران باردار پرخطر و بانک شیر نوزادان در مرکز آموزشی درمانی الزهرا تبریز از جمله این اقدامات هستند.


جذب ۹۵ دانشجوی خارجی در دانشگاه علوم پزشکی تبریز

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز در این مراسم از جذب ۹۵ دانشجوی خارجی در دانشگاه علوم پزشکی تبریز خبر داد و گفت: به کمک اساتید و اعضای هیأت علمی، توانسته‌ایم دانشجویان خارجی را در دانشکده‌های مختلف جذب کنیم.

علی تقی‌زادیه در دوازدهمین جشنواره شهید مطهری با ارائه گزارشی از عملکرد معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تبریز در طول یک سال گذشته، اظهار کرد: در حال حاضر، ۸۲۰۰ دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل و ۸۷۴ نفر استاد و عضو هیأت علمی در ۲۰۹ رشته تحصیلی مشغول به تدریس هستند.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی تبریز قطب کلان منطقه دو آمایش سرزمین است، گفت: کلان منطقه دو متشکل از استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل بوده و در طول پنج سال گذشته کارهای زیادی در این کلان منطقه انجام شده است.

وی افزود: در حوزه کلان منطقه دو، هفت مأموریت از جمله حوادث ترافیکی، علوم روانشناسی و روانپزشکی، علوم زیست محیطی و سلامت زیست محیطی تعریف شده است که ما نیز در این راستا ۱۶ اولویت تعیین کرده‌ایم.

تقی‌زادیه در ادامه با برشماری برخی اقدامات انجام شده توسط معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تبریز اظهار کرد: برگزاری المپیادها و آزمون‌های دانشجویی با نتایج خوب، اخذ مجوز تأسیس مرکز ملی مهارت‌های علمی دانشگاه و اخذ مجوز تأسیس دانشکده مجازی با بیش از ۱۱۰ عنوان مبحث آموزشی از جمله این اقدامات به شمار می‌آیند.

وی در خصوص ترجمان و کاربست دانش در دانشگاه علوم پزشکی تبریز با جایگاهی مهم بین دانشگاه‌های کشور بیان کرد: توسعه دانش آکادمیک، مشارکت‌های بین‌المللی و ارزشیابی و اعتبار سنجی از اقدامات انجام شده در این راستا است.

وی با برشماری برخی اقدامات ویژه و برای بار نخست در دانشگاه علوم پزشکی تبریز، گفت: راه‌اندازی کلینیک ایمنی سلامت، آزمایشگاه ترافیک به عنوان مجهزترین و اولین آزمایشگاه کشور و برگزاری دوره‌های تربیت مدرس به این منظور از اقداماتی است که تبریز پیشرو آن به شمار می‌آید.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تبریز اضافه کرد: این دانشگاه در زمینه آموزش دوره تکامل نوزادان و برگزاری آزمون‌های الکترونیکی بین‌المللی نیز پیشرو بوده و تأسیس بانک شیر مادر، کاهش قابل توجه نرخ مرگ و میر مادران باردار نیز از ابتکارات دانشگاه علوم پزشکی تبریز است.

وی با اشاره به جایگاه دانشگاه علوم پزشکی تبریز در حوزه تولیدات فناورانه و نوآورانه اظهار کرد: این دانشگاه یکی از قطب‌های کشور در زمینه تولید محصولات دانش بنیان و تجاری سازی آن است.

دبیر علمی جشنواره شهید مطهری در ادامه با بیان اینکه اقدامات برای برگزاری این جشنواره از آذر ماه سال گذشته آغاز شد، خاطرنشان کرد: ایجاد فضای سالم رقابتی علمی و بستر مناسب جهت نشر فعالیت‌های آموزشی از اهداف برگزاری این جشنواره است.

وی متذکر شد: از ۱۱ فرایند برتر آموزشی، دو دفتر توسعه، گروه‌های برتر دانشکده‌های مختلف، ۱۳ استاد باز نشسته، هفت استاد مشاور و راهنمای تحصیلی و دو مورد پایان نامه در این جشنواره تجلیل می‌شود.

در پایان این مراسم از برخی اساتید برتر بازنشسته، اساتید راهنما و مشاور و پایان‌نامه‌های برتر تقدیر شد.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: جشنواره شهید مطهری دانشگاه تبريز روحیه مطالبه گری منطقه آذربایجان شرقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۵۶۱۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دهمین کنفرانس بین‌المللی وب پژوهی برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه علم و فرهنگ، باتوجه‌به گسترش روزافزون فعالیت‌ها و خدمات در فضای مجازی، شناخت، تجزیه‌وتحلیل و در کل پژوهش در حوزه فضای مجازی اهمیت ویژه‌ای در دنیا پیدا کرده است. در این راستا و به دلیل فقدان پژوهش متمرکز بر روی وب در کشور، ایده‌ای با نام «وب پژوهی» از سال ۹۴ در دانشگاه علم و فرهنگ شکل گرفت.

خوشبختانه موضوع «وب پژوهی» مورد استقبال جامعه علمی کشور قرار گرفته است و مقالات و پژوهش‌های متعددی به زبان‌های فارسی و انگلیسی به دبیرخانه کنفرانس ارسال شده است که آثار پذیرفته شده در پایگاه‌های معتبر علمی داخلی نظیر SID و ISC و خارجی نظیر IEEE Xplore نمایه شده است.

کد خبر 6087272

دیگر خبرها

  • پذیرش دانشجوی خارجی در ارشد هوشبری در دانشگاه جندی شاپور اهواز
  • افتتاح دفتر همکاری‌های علمی تاجیکستان و علوم پزشکی شیراز
  • افتتاح دفتر همکاری‌های وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان و دانشگاه علوم‌ پزشکی شیراز
  • تاسیس رشته‌های جدید ‌ متناسب با ظرفیت‌های هرمزگان در دستور کار است
  • دانشگاه جندی‌شاپور اهواز در مقطع ارشد «هوشبری» دانشجوی خارجی می‌پذیرد
  • اهتمام علوم پزشکی تبریز در کاهش حوادث ترافیکی از مسیرهای علمی
  • غربالگری رانندگان پرخطر در آذربایجان‌شرقی طرحی مهم و موثر است
  • ایجاد زیرساخت هوشمند رصد رشته مقاطع و رشته محل‌های علوم پزشکی
  • تداوم اجرای طرح غربالگری رانندگان پرخطر در آذربایجان‌شرقی
  • دهمین کنفرانس بین‌المللی وب پژوهی برگزار می‌شود