Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-26@03:48:41 GMT

مطالعات تثبیت زمین لغزش روستای سورین بانه آغاز شد

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۵۶۷۶۶

مطالعات تثبیت زمین لغزش روستای سورین بانه آغاز شد

بختیار خدری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به رانش زمین در روستای سورین بخش ننور در سال 95 اظهار داشت: طرح مطالعات تثبیت زمین لغزش این روستا در سه فاز عملیات اجرایی توسط گروه ژئوفیزیک، عملیات برداشت توسط ژئوتکنیک و عملیات تحلیل پایداری زمین انجام می شود.
وی افزود: با رانش زمین روستای سورین در سال 95 به 97 واحد مسکونی این روستا خسارت وارد شد که با اجرای این طرح احتمال وقوع حوادث طبیعی از جمله رانش زمین پیش بینی و راهکارهای لازم در راستای کاهش اثرات این حوادث ارائه می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


خدری اضافه کرد: با انجام طرح مطالعات تثبیت زمین لغزش روستای سورین مشخص می شود این روستا قابل سکونت یا غیر قابل سکونت است و پس از آن نسبت به سکونت ساکنان در این روستا تصمیم گیری می شود.
وی یادآور شد: انجام مطالعات تثبیت زمین لغزش زمین روستای سورین برای تعیین حرکت زمین است همچنین علل و یا عوامل سستی خاک این منطقه نیز مشخص خواهد شد.
روستای سورین از توابع بخش ننور شهرستان مرزی بانه با 130 خانوار در 12 کیلومتری جنوب شرقی بانه واقع است.
شهرستان مرزی بانه با 158 هزار نفر جمعیت در 270 کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.
7469/9102
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 استان کردستان جنوب شرقی زمین روستای سورین 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۵۶۷۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزان خسارت بارش شدید باران و رانش در رامیان چقدر بود؟

ایسنا/گلستان فرماندار رامیان با اشاره به رانش زمین در روستای کشکک رامیان میزان خسارت بارش‌ها و رانش را اعلام کرد.

علی جوان حاذق خواه عصر پنجشنبه ۶ اردیبهشت در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: صبح دیروز بر اثر بارندگی‌های شدید و قابل توجه مسیر ورودی روستای کشکک رامیان سست و دچار رانش شد، اما خسارتی در پی نداشت.

وی بیان کرد: مسیر ورودی روستای کشکک رامیان در سال ۹۶ نیز به طول ۵۰ متر دچار رانش شده بود که پس از آن کار دیواره سازی آن به همت اداره کل راه و شهرسازی استان انجام شده بود.

فرماندار رامیان گفت: امروز مسئولان بنیاد مسکن، راه و شهرسازی و مدیریت بحران از این منطقه بازدید کردند قرار شد کار مطالعاتی برای ترمیم و راه‌های جلوگیری از رانش انجام شود.

فرماندار رامیان هم خسارت بارندگی در این شهرستان را حدود ۴۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: بر اساس برآوردهای اولیه بارندگی‌های اخیر به هزار و ۶۰۰ هکتار از زمین‌های زراعی و باغی ۲۶۰ میلیارد ریال خسارت زد.

علی جوان افزود: ۱۰۰ میلیارد ریال از این خسارات مربوط به ۳۵ درصد از اراضی گندم و بخش کمی از مزارع کلزا، ۱۳۰ میلیارد ریال از این خسارات مربوط به ۳۸ هکتار از بوته‌های توت فرنگی و ۲۰ میلیارد ریال هم مربوط به ۱۵ هکتار از مزارع گوجه فرنگی می‌شود.

وی ادامه داد: حدود هفت کیلومتر از جاده بین مزارع رامیان هم ۹ میلیارد ریال خسارت دید و میزان خسارات به پل سیدکلاته هم حدود ۱۲۰ تا ۱۵۰ میلیارد ریال است.

براساس اعلام هواشناسی ۱۰۴ میلی‌متر بارش از رامیان گزارش شده است.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • آغاز طرح اضطراری برای برقراری آب در ۲۸ روستای سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • طرح اضطراری برای برقراری آب در ۲۸ روستای سیلزده زرآباد آغاز شد
  • میزان خسارت بارش شدید باران و رانش در رامیان چقدر بود؟
  • (تصاویر) رانش زمین در جاده عباس‌آباد به کلاردشت
  • بدون خسارت بودن رانش زمین در روستای کشکک رامیان
  • رانش زمین در جاده روستایی گلزار محمد_ یافت آباد
  • بهسازی ۳۰۰ کیلومتر از راه‌های عشایر استان مرکزی آغاز شد
  • آغاز آبرسانی به هفت شهر و ۱۳۶ روستای هرمزگان
  • رمزگشایی از ماجرای مرموز روستایی که یک شبه ناپدید شد!
  • تالاب قره گل بوکان میزبان پرندگان مهاجر و‌ بومی