Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا ، مسعود گلستانی عصر روز پنجشنبه در دیدار مسئولان دانشگاه با امام‌جمعه شهر ابرکوه افزود: پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی دانشگاه پیام نور امکان تحصیلات را برای عموم مردم فراهم کرده است.
وی اظهار داشت : با توجه به گستردگی دانشگاه ، فرصت استفاده از آموزش عالی برای همه یکسان و عادلانه ایجاد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


گلستانی با ارائه گزارشی از فعالیت‌های علمی اظهار داشت: هم‌ اکنون 550 دانشجو در 20 رشته کارشناسی و یک‌رشته کارشناسی ارشد مشغول تحصیل هستند و کلاس ها غالبا ت الکترونیکی برگزار می‌شود.
این استاد دانشگاه ، تعداد اعضای هیات علمی را هفت نفر برشمرد و خاطرنشان کرد : از این تعداد سه نفر استادیار هستند.
رئیس دانشگاه پیام نور ابرکوه ، مساحت دانشگاه را 80 هزار مترمربع اعلام کرد و افزود: 6 هزار مترمربع آن فضای آموزشی ، اداری و آزمایشگاهی است .
وی بابیان اینکه دایر کردن آزمایشگاه آب، خاک و گیاه در دستور کار است ، یادآور شد : با اخذ مجوز بهره‌برداری از مرکز تحقیقات کشاورزی استان یزد به زودی آزمایشگاه شروع به کار می کند.
گلستانی اضافه کرد: از سال 1380 تاکنون 2 هزار و 500 دانشجو از این واخد دانشگاهی فارغ‌التحصیل شدند .
این مسئول دانشگاه پیام نور ابرکوه با بیان اینکه تحقق عدالت آموزشی یکی از اهداف اصلی است، گفت: آموزش نیمه‌ حضوری و الکترونیکی، پایین بودن شهریه، برگزاری امتحان به‌صورت کتبی و هم الکترونیکی از مزایای تحصیل در این واحد دانشگاهی است .
وی خاطر نشان کرد: بالاترین درصد قبولی فارغ‌التحصیلان دانشگاه در آزمون‌های استخدامی و تحصیلات تکمیلی به ‌واسطه بالا بودن کیفیت آموزشی موجب تمایز با سایر دانشگاه‌ها شده است.
امام‌جمعه ابرکوه نیز با اشاره به نام‌گذاری 98 به سال رونق تولید افزود : دانشگاه پیام نور برای تحقق اهداف این شعار همایش علمی و یا نشست تخصصی برگزار کند.
حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی ادامه داد: با توجه به اهمیت تربیت نیروی متخصص انتظار داریم دانشگاه، رشته‌های مرتبط با رشد و توسعه اقتصادی ، فرهنگی و اجتماعی مرتبط با شعار امسال را راه‌اندازی کند.
مرکز شهرستان 53 هزار نفری ابرکوه در140 کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.
7540/ 2047
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 انقلاب انقلاب اسلامی دانشجو دانشگاه پیام نور رشد و توسعه 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۵۷۵۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کسب رتبه ۱۴ دانشگاه مازندران در بخش آموزش در میان دانشگاه‌های کشور

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، دکتر رحمت عباس­نژاد سرستی، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه مازندران در آیین گرامی­داشت مقام معلم و تجلیل از استادان نمونه دانشگاه مازندران، ضمن اعلام برنامه ­های دهه سرآمدی آموزش بر اساس روزشمار ابلاغ­ شده، گفت: با همکاری دفتر نمایندگی نهاد مقام معظم رهبری، دفتر هم ­اندیشی اساتید، ستاد توانمندسازی استادان، معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه، مدیریت روابط بین ­الملل و نیز برخی از دانشکده ­ها، برنامه ­هایی در راستای طرح تحول آموزش عالی از ۸ تا ۱۸ اردیبهشت اجرایی خواهند شد.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه مازندران به برخی از محور‌های برنامه­ های دهه سرآمدی آموزش اشاره کرد و گفت: محور‌های مذکور عبارتند از دانشگاه آینده با رویکرد ایرانی- اسلامی؛ کیفیت پویایی تدریس؛ پیاده­سازی آمایش آموزش عالی؛ تقویت فرهنگ شاگردپروری؛ آموزش و اخلاق حرفه­ای؛ راهبرد خانواده­محوری در دانشگاه؛ نقش فناوری­های نوین آموزشی در کارآمدی آموزش عالی؛ توسعه هوشمند دیپلماسی علمی و بین‌المللی‌سازی آموزش عالی در حوزه آموزش؛ آموزش‌های سرآمد در حوزه‌های علمی و فناوری پیشران و علوم پایه؛ و حمایت خیرین از توسعه آموزش به محوریت بنیاد حامیان دانشگاه.

معاون آموزشی دانشگاه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ارتقای عملکرد آموزش دانشگاه مازندران در نظام رتبه‌بندی ISC در بین دانشگاه‌ها گفت: مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام (ISC) هرساله براساس شاخص ­های آموزشی، پژوهشی، فناوری و نوآوری، بین­ المللی­ سازی، اثرگذاری اقتصادی، خدمات اجتماعی، زیرساخت و تسهیلات به رتبه­ بندی دانشگاه­های کشور مبادرت می­ ورزد.

او گفت: ملاک­های ارزیابی دانشگاه­ها در بخش آموزش نیز شاخص­هایی، چون هرم هیأت علمی، کیفیت دانشجویان ورودی، نوآوری در آموزش، مهارت­ افزایی در آموزش، بازنگری و تدوین برنامه ­های درسی، نسبت دانشجو به استاد و اشتغال دانش ­آموختگان هستند.

دکتر عباس‌نژاد در ادامه افزود: در نظام رتبه ­بندی ISC در سال ۱۳۹۹-۱۳۹۸، رتبه دانشگاه در بخش آموزش، ۴۴ بوده و در سال ۱۴۰۰-۱۳۹۹ به ۳۴ ارتقا یافته است. اما رتبه آموزشی دانشگاه مازندران در میان ۱۱۱ دانشگاه ارزیابی ­شده کشور در سال ۱۴۰۱-۱۴۰۰ با جهش بسیار جالب توجه، به رتبه ۱۴ رسید که به این ترتیب دانشگاه مازندران با پشت­ سر گذاشتن دانشگاه­ های مهم، در کنار دانشگاه ­های برتر از نظر شاخص ­های آموزشی قرار گرفت.

معاون آموزشی دانشگاه ابراز امیدواری کرد: با همت و پشتکار استادان، مدیران و یاوران علمی، شاهد ارتقای رتبه دانشگاه در این زمینه در سال­های پیش­رو باشیم.

دیگر خبرها

  • تسلیت فرمانده سپاه امام رضا (ع) در پی رحلت سردار ایافت
  • فرمانده سپاه امام رضا (ع) رحلت سردار «ایافت» را تسلیت گفت
  • کسب رتبه ۱۴ دانشگاه مازندران در بخش آموزش در میان دانشگاه‌های کشور
  • اساتید نقش مهمی در جهاد تبیین دارند
  • گفتمان انقلاب اسلامی در دنیا فراگیر شده است
  • پیام تبریک بانک سرمایه به مناسبت دهه فجر
  • مخالفت انجمن تجارت الکترونیکی با دریافت مالیات بر ارزش افزوده از تاکسی‌ های اینترنتی
  • مهم ترین عامل توسعه یك جامعه نظام آموزشی است
  • اعلام نظر انجمن تجارت الکترونیکی درمورد دریافت مالیات بر ارزش افزوده تاکسی‌ های اینترنتی
  • تعداد اساتید بعد از انقلاب رشد مناسبی پیدا کرده است