Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@22:36:40 GMT

پاکسازی بلوار ساحلی و موج شکن تاریخی انزلی از ته سیگار

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۵۸۱۶۷

پاکسازی بلوار ساحلی و موج شکن تاریخی انزلی از ته سیگار

رشت -ایرنا- به مناسبت هفته جهانی زمین پاک و به همت یکی از موسسه های مردم نهاد انزلی و با همکاری محیط زیست این شهرستان، پارک ساحلی و موج شکن تاریخی بندرانزلی از ته سیگار پاکسازی شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، زمین به عنوان مهد تمدن بشری و زیستگاهی برای گونه های متنوع جانوری همواره با پیشرفت تکنولوژی های نوین در معرض آسیب هایی است که در آینده سلامت جوامع مختلف را به چالش می کشد و کارشناسان معتقدند که حفظ محیط زیست و زمین پاک در شرایط کنونی جز با مشارکت و همراهی مردم و مسئولان امکان پذیر نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در سه دهه اخیر جهان بیش از پیش متوجه فجایع زیست محیطی بدلیل بی توجهی به رعایت استانداردها در مسیر توسعه صنعت و تکنولوژی شده و دغدغه ها از فعالان زیست محیطی و انجمن های مردمی به سطوح بالای مدیریتی کشورها و سازمان های بین المللی همچون سازمان ملل متحد هم کشیده شده و به همین دلیل در سال های اخیر شاهد انتخاب و تعریف کلید واژه هایی همانند تغییرات آب و هوایی، گرمایش زمین، آب شدن یخ های قطبی و دیگر موارد از سوی سازمان های بین المللی هستیم .
روز جهانی زمین پاک در سراسر دنیا به عنوان نمادی از ترویج فرهنگ حفاظت و نگهداری از محیط زیست بوده و فرصتی برای توجه به این فرهنگ سلامت محور و آینده نگر است که هفته زمین پاک با شعار «حفاظت از گونه های زیستی، نه دوباره به زباله و پلاستیک» از دوشنبه دوم اردیبهشت ماه آغاز و تا هشتم همین ماه ادامه دارد.
اما در این میان موسسه مردم نهاد موج شکن انزلی با همکاری محیط زیست این شهر ساحلی در راستای پاسداشت هفته جهانی زمین پاک، اقدام به جمع آوری ته سیگار از پارک ساحلی و موج شکن تاریخی بندرانزلی کردند.
مجید لاهوری مدیر عامل این موسسه مردم نهاد عصر پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار می کند: ته سیگارهای رها شده در طبیعت علاوه بر سلامت انسان، زندگی موجودات زنده دیگر را نیز به خطر می‌اندازد.
وی ادامه می دهد:رها کردن فیلتر سیگار در طبیعت مشکلاتی جدی برای محیط زیست از جمله خاک، گیاهان و جانوران به وجود می‌آورد و بر آن شدیم در هفته جهانی زمین پاک ، جمع آوری ته سیگار را از یکی از مکان های گردشگری و تاریخی شهرمان انجام دهیم و بر همین اساس این کار در پارک قدس و موج شکن تاریخی انزلی انجام شد.
وی همچنین می گوید: بر اساس نظر کارشناسان حدود سه هزار ماده خطرناک اعم از فلزات سنگینی چون کروم، مس و سرب در فیلتر سیگار وجود دارد که با رها شدن آن در طبیعت ، به دلیل عدم تجزیه‌پذیری وارد خاک شده و آلودگی آن را به همراه دارد.
لاهوری با اظهار تشکر از همکاری محیط زیست بندرانزلی در اجرای این برنامه اضافه می کند: پیش از این برگزاری همایش تالاب دوخان ، برنامه فرهنگی قصه خوانی عصری با تالاب، جشنواره زباله و همایش نیمی از وطن با موضوع حقوق زن در جامعه را در کارنامه داریم و در سال جاری نیز برنامه های فرهنگی ، اجتماعی و محیط زیستی بسیاری را اجرا می کنیم.
به گزارش ایرنا ته‌ سیگار یک ماده مصنوعی و غیر قابل تجزیه است که همه شهرهای ایران با مشکل انداختن ته‌ سیگار در خیابان‌ها یا جوی‌ آب مواجه هستند و این مسئله میزان نگرانی مردم را برای آب مصرفی تصفیه شده افزایش می‌دهد.
متاسفانه فیلترهای سیگار تخریب‌ پذیر نبوده و دارای شماری از مواد بسیار سمی هستند؛ مواد آلاینده موجود در این قطعات به طور کامل از بین نرفته و در نتیجه این مواد در خاک‌ها، آب‌ها و سواحلی که در آن زندگی می‌کنیم، وجود دارند و ظاهر مناظر طبیعت را نیز زشت و غیر جذاب کرده‌ است.
بندرانزلی در 40 کیلومتری غرب مرکز گیلان واقع است.
7471/2007

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي انزلي گيلان هفته زمين پاك

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۵۸۱۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز طرح ساماندهی وانت‌های میوه‌فروش در سنندج

علی اصغری اظهار کرد: به استناد تبصره ۱ بند۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها و با همکاری نیروی انتظامی و راهنمایی و رانندگی و همچنین حمایت همشهریان طرح ساماندهی وانت بار‌های میوه فروش اجرا می‌شود.

معاون خدمات شهری شهرداری سنندج از آغاز طرح ساماندهی وانت‌های میوه‌فروش از امروز در سنندج خبر داد و افزود: این طرح در راستای کاهش ترافیک، ارتقای سیما و منظر سطح شهر و افزایش رضایتمندی شهروندان اجرا می‌شود.

وی افزود: وانت‌های میوه‌فروش در ۱۱ نقطه سطح شهر شامل طرفین بلوار حمدی بهاران، پیاده‌رو بلوار ارشاد روبروی زندان، چهار راه حاجی‌آباد جنب مجموعه ورزشی و پیاده‌رو مربوطه، زمین روبروی تعویض پلاک (شهرک مولوی)، شهرک زاگرس زمین پایین‌تر از درب خوابگاه دانشگاه کردستان، بلوار معلم نرسیده به شهرک بعثت بالاتر از پارک معلم و میدان ۱۲ فروردین زمین روبروی سردخانه هدایت می‌شوند.

به گفته معاون خدمات شهری شهرداری سنندج، زمین حد فاصل میدان لیلاخ تا پل سنجرخان، زمین حد فاصل بلوار ساحلی از طرف سردخانه تا میدان لیلاخ، زمین پایین‌تر از میدان قانع بهاران و مخابرات و زمین روبروی پمپ بنزین ساحلی بطرف بلوار دادگستری از دیگر نقاط در نظر گرفته شهرداری سنندج برای ساماندهی وانت‌های میوه فروش در سطح شهر است.

وی ادامه داد: همکاری با نیرو‌های شهرداری در اجرای این طرح ضروری است و با کسانی که همکاری نکنند برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

اصغری تصریح کرد: اگرچه مجموعه مدیریت شهری تمام ظرفیت‌های خود را در اجرای این طرح بکار می‌گیرد، اما موفقیت این طرح نیازمند همراهی دستگاه‌های مختلف و مشارکت مردم و رانندگان وانت‌های میوه‌فروشی است.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • آب‌های خاکستری؛ نجات‌بخش حیات زمین
  • راه اندازی ۵۰ خانه محیط زیست در خراسان جنوبی
  • راه اندازی ۵۰ خانه محیط زیست در خراسان جنوبی/یک تجربه موفق
  • پاکسازی ریه با سیگار کشیدن!
  • ببینید | یک باتری می‌تواند جنگل را به آتش بکشد
  • اقدام بشردوستانه سرمربی ملوان در انزلی
  • آغاز طرح ساماندهی وانت‌های میوه‌فروش در سنندج
  • طرح ساماندهی وانت‌های میوه‌فروش در سنندج آغاز شد
  • (تصاویر) گزارش رسانه خارجی از قنات‌های تاریخی یزد
  • پاکسازی زباله‌های فضایی با کمک فناوری ژاپنی