Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-06@22:43:13 GMT

آزادی 5 نوجوان کانون اصلاح و تربیت توسط زوج خیر کرجی

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۶۲۹۸۴

آزادی 5 نوجوان کانون اصلاح و تربیت توسط زوج خیر کرجی

ر. ف، خیر کرجی در گفت وگو با ایکنا از البرز، اظهار کرد: این پنج پسر 16 ساله که به دلیل ارتکاب جرایم عمد در کانون اصلاح و تربیت تحمل کیفر می‌کردند، روزهای کودکی سختی را پشت سر گذاشته بودند.
وی با بیان اینکه دنیای کودکی آن‌ها در میان فقر و اعتیاد خانواده‌ها سپری شده بود و حتی ملاقاتی نداشتند، افزود: آزادی آن‌ها از کانون اصلاح و تربیت نه تنها آن‌ها را از تاریکی زندان نجات داد، بلکه امید و محبت را در دل شکسته آنان بیدار کرد تا فکر نکنند برای هیچکس مهم نیستند و فراموش شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این نیکوکار البرزی که حاضر به بیان نامش نیست، توضیح داد: یکی از این پسرها در یک زد و خورد و و دعوای کودکانه به پرداخت پنج میلیون تومان دیه و دیگری به علت ضرب و ایجاد جرح برای دفاع از خود در یک نزاع خیابانی به پرداخت 10 میلیون تومان، محکوم شده بود.
وی اظهار کرد: نوجوان سوم هم در یک درگیری که به خاطر یک تنه عمدی ایجاد و در نهایت به ضرب و جرح منجر شده بود، به پرداخت 10 میلیون تومان محکوم بود.
این خیر البرزی درباره شرایط نوجوان چهارم ابراز کرد: این پسر17 ساله که به تازگی داماد شده، به واسطه تهدید صاحب خانه در یک درگیری لفظی به پرداخت شش میلیون تومان محکوم شده بود.
وی گفت: نوجوان پنجم هم به دلیل شکایت صاحب خانه به خاطر سرقت تلویزیون دستگیر و راهی کانون اصلاح و تربیت شده بود.
ر. ف ابراز کرد: در کانون اصلاح و تربیت کرج پسرانی نوجوان که هنوز کودک هستند، با حسرت چشم به در دوخته‌اند تا شاید نگاهشان به معجزه‌ای روشن شود و با دست‌های پر مهر و بخشنده نیکوکاران در هوای تازه این شهر، به زندگی برگردند.
وی افزود: با پرداخت 45میلیون تومان مجموع بدهی پسرهای گرفتار در کانون اصلاح و تربیت را پذیرفتم و با پرداخت آن باعث آزادی آنها شدم.
نیکوکار البرزی اعلام کرد: خوشحالم که در جایگاه معنوی یک پدر توانستم 5 پسر زندانی که بی سرپرست یا بدسرپرست هستند را نجات دهم و به کسانی که چشم به راهشان هستند، امید هدیه کنم.
وی توضیح داد: خانواده های این کودکان از نجات فرزند خود درمانده اند و به دلیل شرم از این همه ناتوانی، حتی به ملاقات آنان نمی‌آیند. نجات این کودکان جوانه امید را در دل آنان نشاند و امیدوارم با عبرت از گذشته و به پشتوانه حمایت‌های مردم نیکوکار، بتوانند مسیر زندگی خود را بیابند و دیگر مرتکب تخلفی نشوند.
حاجی رضا شاکرمی، دادستان عمومی و انقلاب استان البرز نیز اظهار کرد: نیکوکارانی که حتی حاضر به افشای نام خود نیستند، سرمایه‌های اجتماعی این شهر و نعمتی برای مردم هستند. آنان نگاهشان فراتر از چارچوب زندگی و دغدغه‌هایشان است. رنج مردم را می‌شناسند و با اعتماد به مدعی العموم همراهمان می‌شوند تا درهای بسته را بگشایند و به انسان‌های دردمند و بی‌پناه، امید ببخشند.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن اجتماعی نوجوان کانون اصلاح و تربیت آزادی خانواده قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۶۲۹۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشنواره نوجوان خوارزمی

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • معلمان خادم‌یار رضوی در اردبیل تجلیل شدند
  • برگزاری جشنواره نوجوان خوارزمی
  • ۶۰ عنوان برنامه دهه کرامت در اردبیل برگزار می‌شود
  • ۶۰ عنوان برنامه دهه کرامت در اردبیل برگزار می شود
  • ربودن دختر نوجوان؛ درخواست میلیاردی برای آزادی / جزئیات
  • ربودن دختر نوجوان در این شهر؛ درخواست میلیاردی برای آزادی / جزئیات
  • از اعداد «هم‌‌نهشتِ کَرجی» تا دنباله فیبوناچی| شرح آب‌شناس بزرگ ایرانی از قنات
  • نشست‌های تبیین و تعالی در ۲۸۰ حوزه و کانون بسیج سیستان و بلوچستان برگزار شد
  • برگزاری نشست‌های تبیین و تعالی در ۲۸۰ حوزه و کانون مقاومت خواهر و برادر
  • ۶ چالش مامایی در قانون جوانی جمعیت/ اصلاح پرداخت تعرفه زایمان