Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرویس سیاسی فردا: فرمانده قرارگاه فرهنگی و اجتماعی حضرت بقیه‌الله(عج) حرکت هیأت‌های مذهبی به سمت خدمات اجتماعی را اقدامی بزرگ و قابل تقدیری دانست و گفت: اکنون سیل‌ها و زلزله‌هایی در جامعه وجود دارد که باید آن‌ها را بفهمیم؛ شناسایی مسائل اجتماعی جامعه و ایجاد احساس ضرورت برای نقش‌آفرینی مردم در آن‌ها کار سختی است که باید به‌عنوان دستاورد هیأت‌های انقلابی در آغاز گام دوم انقلاب دنبال شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش جامعه ایمانی مشعر، سرلشکر محمدعلی جعفری عصر امروز در چهارمین نشست ملی جمعی از هیأت‌های شاخص جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی که در سالن جلسات بنیاد فرهنگی خاتم‌الاوصیا(ص) برگزار شد، از هیأت انقلابی به‌عنوان نخستین مجموعه مردمی انقلاب نام برد و اظهار کرد: در ادامه حرکت انقلاب اسلامی نیازمند اقدامات تشکیلاتی، مدیریتی، هم‌افزایی و متناسب با نیازهای روز جامعه و انقلاب هستیم که به صورت خودجوش و به برکت مجموعه‌هایی امثال خاتم‌الاوصیا(ص) رقم زده شده است.


وی اضافه کرد: هر چند گسترش و تعدد هیأت‌ها نیاز است اما رسیدن به هم‌افزایی در سطح کشوری، ارتباط شبکه‌ای و تشکیلاتی نیز به‌عنوان موضوع‌های اصلی برای نقش‌آفرینی در حوزه جنگ نرم انقلاب و مسائل اجتماعی باید مورد توجه قرار گیرد.
*حرکت هیأت‌ها به سمت خدمات اجتماعی مورد نیاز انقلاب است
فرمانده قرارگاه فرهنگی و اجتماعی حضرت بقیه‌الله(عج) از هیأت‌ها به‌عنوان مجموعه‌های مردمی انقلابی نام برد و تصریح کرد: حرکت هیأت‌های مذهبی به سمت خدمات اجتماعی مقدس و مورد نیاز انقلاب اسلامی است.
وی خاطرنشان کرد: درصد قابل توجهی از مردم ایران اسلامی، افراد مؤمن، انقلابی، ولایت‌مدار و حزب‌الهی هستند اما مشکل در سازمان‌دهی نوع ارتباط‌گیری، حرکت سازماندهی شده و بهره‌گیری از این ظرفیت بزرگ برای رفع بحران‌های اجتماعی است.
جعفری از نقش نیروهای مردمی و بسیج در دفاع مقدس یاد کرد و گفت: اکنون در عرصه خدمات اجتماعی نیز باید به نقش مردم توجه لازم را داشته باشیم و بتوانیم همانند دفاع مقدس از این ظرفیت بزرگ استفاده کنیم.
*حرکت‌های مردمی در سیل روح تازه‌ای به انقلاب بخشید
وی خاطرنشان کرد: نقشی که مردم با محوریت هیأت‌ها و گروه‌های دیگر در جریان سیل داشتند روح تازه‌ای به انقلاب اسلامی بخشید اما اکنون باید به دنبال فهم تشخیص مسائل بزرگ اجتماعی باشیم؛ موضوع‌های امنیتی، جنگ، سیل و زلزله احساس می‌شود به همین علت مردم برای رفع مشکلات ناشی از آن قیام می‌کنند اما این احساس در حوزه جنگ نرم مشاهده نمی‌شود.
فرمانده سابق کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یادآور شد: شناسایی مسائل اجتماعی جامعه و ایجاد احساس ضرورت برای نقش‌آفرینی مردم در آن‌ها کار سختی است که باید به‌عنوان دستاورد هیأت‌های انقلابی در آغاز گام دوم انقلاب دنبال شود؛ ما آسیب‌های مختلف اجتماعی در کشور داریم که ضربه‌های سنگین را به مردم می‌زنند اما برای رفع آن‌ها کار جدی صورت نمی‌گیرد.
وی بر لزوم توسعه هیأت‌های انقلابی تاکید کرد و گفت: مهم‌ترین وظیفه هیأت سوق دادن مردم به سمت مسائل اجتماعی بزرگ است که مشکلات ناشی از آن‌ها بدون مشارکت‌های مردمی و حساسیت آحاد مردم رفع شدنی نیست.
جعفری فراگیری هیأت‌های مذهبی را نیازمند توجه بیشتر به مسائل اجتماعی دانست و تصریح کرد: اگر تنوع دغدغه‌های مورد نظر هیأت‌های مذهبی را رقم بزنیم شاهد حضور طیف‌های مختلف در هیأت‌ها خواهیم بود.


وی بر لزوم ضرورت تمرکز نیروهای انقلابی نسبت به موضوع‌های مرتبط با جنگ نرم تاکید کرد و ادامه داد: علت حضور بنده در قرارگاه حضرت بقیه‌الله(عج) نیز لزوم پرداختن به تهدیدهای غیرنظامی است، هر چند با وجود قابل توجه بودن دستاوردهای نظامی و نیروی انسانی نظام اسلامی، نمی‌توانیم بگوییم که تهدید نظامی دیگر مورد توجه انقلاب نیست.
*تهدیدهای نرم بدون نقش‌آفرینی مردم رفع نمی‌شود
جعفری با بیان اینکه در تهدیدهای نرم در حوزه‌های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی باید کارهای گسترده‌تری را دنبال کنیم، مطرح کرد: در این حوزه‌ها با مسائلی روبرو هستیم که بدون نقش‌آفرینی مردم نمی‌توانیم رفع مشکلات را رقم بزنیم.
این یادگار هشت سال دفاع مقدس حرکت هیأت‌های مذهبی به سمت خدمات اجتماعی را اقدامی بزرگ و قابل تقدیری دانست و خاطرنشان کرد: اکنون سیل‌ها و زلزله‌هایی در جامعه وجود دارد که باید آن‌ها را بفهمیم و ضرورت پرداختن به آن‌ها را برای همگان تبیین کنیم هر چند کمک مردم برای رفع مشکلات ناشی از این آسیب‌ها به مباحث مادی محدود نمی‌شود.
وی ادامه داد: حل مسائل اجتماعی به دست مردم در قالب حرکت‌های خودجوش درحال جاافتادن است اما حرکت آن کند است، هر چند این رویکرد فقط در برخی از مسائل اجتماعی مشاهده می‌شود و ما نسبت به برخی از مسائل مهم دیگر حساسیت لازم را نداریم.

جعفری بر لزوم جذب منابع مالی و نیروهای انسانی متخصص برای رفع مسائل اجتماعی تاکید کرد و گفت: امیدواریم نقش‌آفرینی مردم در حوزه مسائل اجتماعی دستاورد اصلی هیأت‌های انقلابی در آغاز گام دوم انقلاب باشد.

بنیاد فرهنگی خاتم الاوصیا یکی از بخش های قرارگاه فرهنگی بقیه‌الله است و جامعه ایمانی مشعر که متکفل برنامه‌ریزی هیئات مذهبی در کشور است از بخش‌های این بنیاد است.

منبع: فردا

کلیدواژه: سرلشکر جعفری جلسه رسمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۶۴۶۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هدف از اعلام انقلاب فرهنگی اسلامی‌سازی دانشگاه‌ها بود

به گزارش خبرنگار حوزه استان‌های خبرگزاری تقریب، ماموستا مامد کلشی‌نژاد امروز در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه اهل سنت ارومیه، نمازگزاران را به رعایت تقوای الهی دعوت کرد و با اشاره به اینکه در هفته‌ای که گذشت شاهد اتفاقات سرنوشت‌سازی در تاریخ جمهوری اسلامی ایران بود‌ه‌ایم اظهار داشت: این اتفاقات، تغییر و تحول عجیب و عظیمی در ساختار نظامی و امنیتی و مسائل فرهنگی کشور به وجود آورد.

وی در ادامه با اشاره به سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فرمان امام خمینی(ره) در سال 59 تصریح کرد: این نیروی مردمی از متن و بطن جامعه و فرزندان جان برکف کشور بوده که برای رسیدن به اهداف والای کشور وارد میدان شدند و به منظور دفاع از میهن خود در برابر یکی از شقی‌ترین و بی‌رحم‌ترین حکام کشورهای عربی مثل «صدام»، جان خود را بر کف دست گذاشته و وارد جبهه‌ها شدند.

امام جمعه اهل‌سنت ارومیه بیان کرد: امام خمینی(ره) در آن زمان با تیزبینی خویش تشخیص درستی داده و دستور تأسیس سپاه پاسداران انقلب اسلامی را داد چون مردم در آن زمان باید از میهن و ارزش‌ها و همچنین منابع و ایمان و شرف و ناموس خود دفاع می‌کردند پس بنابراین سپاه پاسداران متولد شد.

وی افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، باید نیروی مردمی و مخلص برای کمک به نیروهای مسلح تشکیل می‌شد بنابراین تأسیس سپاه لازم و ضروری بود و این در حالی بود که در آن زمان، کشورمان در یک محرومیت بسیاری به سر می‌برد و حتی هیچ سلاحی برای دفاع از خود در برابر دشمن نداشت و با دستان خالی در برابر چندین کشور ایستاد که برای از بین بردن انقلاب نوپای اسلامی نقشه کشیده بودند.

ماموستا کلشی‌نژاد ادامه داد: اما اخیرا حرکت اقتدارآمیز موشکی ایران در برابر رژیم صهیونیستی نشان از صلابت و هیمنه جمهوری اسلامی دارد که آن را به رخ جهانیان کشید تا جایی که با تمام توان و قدرت بالای نظامی نشان داد می‌تواند در برابر تمامی ایادی استکبار جهانی بایستد.

وی در ادامه با اشاره به سالروز اعلام انقلاب فرهنگی اظهار داشت: یکی از مسائل مهمی که برای رشد و توسعه و پیشرفت کشور لازم است، پاکسازی موضوعات فرهنگی بوده و با توجه به اینکه در آن زمان در دانشگاه‌های کشور یک جریان سکولاری و بی‌دینی توسط جریان‌های خاصی که در بلوک شرق و غرب فعالیت می‌کردند، وجود داشت، همه آنها بسان دو لبه شمشیر بودند که بر پیکر اسلام فرود آمده و یکی اسلام را افیون جامعه می‌دانست و دیگری انسان را به عنوان یک عقب‌مانده تلقی می‌کرد بنابراین انقلاب فرهنگی با هدف پاکسازی استادان و دانشجویانی که از دید نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران غرب‌زده به شمار رفتند، نامگذاری شد.

امام جمعه اهل سنت ارومیه گفت: هدف انقلاب فرهنگی، اسلامی‌سازی دانشگاه‌های پیشرفته و از بین بردن فاصله دو آموزش حوزوی و دانشگاهی بود که با پیروزی انقلاب اسلامی، انقلاب فرهنگی برای اینکه بتواند آن پاکسازی را به وجود آورد و نزدیکی و قرابت بین وحدت حوزه و دانشگاه را تشکیل دهد، اعلام شد و خوشبختانه در دانشگاه شکل گرفت؛ بنابراین باید روحانیان و اساتید دانشگاهی باید بیشتر به این موضوع بنگرند.

وی افزود: بی‌تردید نباید دانشگاه را تنها به عنوان جولانگاه مسائل سیاسی نگریسته بلکه برای پیشرفت و دین‌سازی و اسلامی‌سازی دانشگاه‌ها باید با یک دید بالاتری بر این مسئله نگاه کرده و برنامه‌ریزی های لازم برای این مسئله انجام شود.

ماموستا کلشی‌نژاد تصریح کرد: با توجه به اینکه در جریان اغتشاشات سال گذشته برخی در دانشگاه‌ها شعارهای ضددینی سر دادند پس اساتید دانشگاه باید با آن دید اسلامی وسیعی که نسبت به مسائل دارند، دانشجویان را تربیت کنند تا این مسائل دینی و فرهنگی جامعه حفظ شود.
وی در ادامه با اشاره به روز معماری اظهار داشت: یکی از مسائلی که کشور را با آن اصالت خود به جامعه بین‌الملل معرفی می‌کند، معماری‌های آن کشور است و زمانی که معماری با آن سبک و سیاقی که فرهنگ و آداب و رسوم آن کشور، آن را می‌خواند، هماهنگ باشد دلیل بر تاریخی و سوابق دیرینه آن کشور است، پس لازم است آن معماری اسلامی که از صدر اسلام وارد کشور شده، حفظ شود چون بیانگر این است که مردم کشورمان همواره تمام آداب و رسوم و فرهنگ خود را بر مبنای یک فرهنگی پایه‌ریزی کرده‌اند که فرهنگ غنی بوده و نشات گرفته از دین مبین اسلام است پس این معماری باید نگهداری شود و کارشناسان معماری به جای توسعه و پیشرفت معماری غربی و وارداتی که معماری سنتی و دینی کشور را از بین می‌برد، با بصیرت به موضوع نگاه کنند.

امام جمعه اهل سنت ارومیه در ادامه با اشاره به سالروز شکست مفتضحانه آمریکا در صحرای طبس گفت: با وجود تلاش دشمنان که از اول انقلاب تاکنون با هزاران دسیسه و مکر و حیله وارد شده و به غیر از حملات موشکی، سعی کردند تا دانشمندان و نیروگاه‌های هسته‌ای را از بین ببرند اما روز به روز کشور، مورد غفران خداوند متعال قرار گرفته و باید خدا را شاکر بود که خداوند دشمن را با بلایای طبیعی از بین می‌برد.
انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • آیت‌الله مطهری فیلسوف زمان و یکی از متفکرین انقلاب بود
  • هدف از اعلام انقلاب فرهنگی اسلامی‌سازی دانشگاه‌ها بود
  • تجلیل جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از شهید غیرت
  • نگاه قرارگاهی در حوزه فرهنگ استان کرمانشاه
  • اظهارات سردار جعفری در مورد طرح نور، ماجرای تذکر رهبر انقلاب و لایحه حجاب/ فرمانده قرارگاه فرهنگی اجتماعی بقیه الله (عج) سپاه: همه باید از طرح نور حمایت کنند
  • اظهارات سرلشکر جعفری در مورد ماجرای تذکر رهبر انقلاب درباره نحوه اجرای طرح نور
  • تذکر رهبر انقلاب درباره گشت ارشاد و حجاب تایید شد
  • تذکر رهبر انقلاب درباره گشت ارشاد و حجاب تایید شد /سردار جعفری: اظهارات آقای فضائلی صحت دارد /با مأمور خطا کرده برخورد شده است
  • تذکر رهبر انقلاب به درباره گشت ارشاد و حجاب تایید شد /سردار جعفری: اظهارات آقای فضائلی صحت دارد /با مأمور خطا کرده برخورد شده است
  • تذکر رهبر انقلاب به مسئولان اجرایی درباره گشت ارشاد و حجاب تایید شد/ سردار جعفری: اظهارات آقای فضائلی صحت دارد /با مأمور خطا کرده برخورد شده است