Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-27@20:49:47 GMT

رابطه باورنکردنی پوسیدگی دندان و بروز جوش‌های صورت

تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۶۵۸۵۱

رابطه باورنکردنی پوسیدگی دندان و بروز جوش‌های صورت

بروز آکنه صورت عوامل مختلفی دارد، خرابی و پوسیدگی دندان نیز یکی از اصلی‌ترین دلایل ایجاد آکنه پوستی است.

به گزارش مشرق به نقل از stonodentalcare، کارشناسان در جدیدترین پژوهش‌های خود دریافتند ارتباط مستقیمی بین سلامت و بهداشت دهان و دندان و بروز آکنه صورت وجود دارد.

اهمیت به بهداشت و سلامت دهان و دندان، مسواک زدن به موقع دندان‌ها، مصرف مواد خوراکی سالم، استفاده از نخ دندان و مسواک بین دندانی برای استحکام و سلامت لثه ودندان‌ها افزون بر ایجاد سلامت سبب جلوگیری از ایجاد مهمان‌های ناخوانده برروی صورت می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید:

پروتئینی برای رشد مغز و باهوشی کودکان آنچه که در مورد پاستیل‌ها نمی‌دانید! دندان‌درد شدید را چگونه قابل تحمل کنیم؟

ایجاد آکنه صورت در اثر خرابی دندان یا عفونت لثه‌ها درهمه افراد روی نمی‌دهد، اما دربرخی افراد مستعد آکنه صورت می‌تواند یکی از دلایل باشد.

کارشناسان در مطالعه‌های خود دریافتند افرادی که دچار آکنه و جوش صورت با منشا غیر هورمونی بوده‌اند پس از درمان دندان‌های خود یا رفع عفونت لثه بهبود نسبی در اختلال پوستی آن‌ها ایجاد شده است.

محققان اعتقاد دارند عفونت و باکتری‌های موجود درمحیط دهان، دندان و گلو مشابه باکتری‌های مولد آکنه صورت هستند و هر دو گروه سبب ایجاد التهاب و واکنش بدن می‌شوند.
 

زمانی که میزان عفونت داخلی دهان افزایش یابد و باکتری‌های تجمع پیدا کنند بیشتر از سایر مواقع احتمال التهاب پوستی و بروز آکنه صورت به وجود می‌آید.

کارشناسان به افراد مستعد آکنه توصیه می‌کنند اهمیت ویژه‌ای به سلامت و بهداشت دهان و دندان خود دهند تا احتمال بروز آکنه صورت در آن‌ها کاهش یابد، مسواک زدن شب‌ها پیش از خواب و نیز صبح‌ها قبل از مصرف صبحانه سبب کاهش تجمع باکتری‌های مضر در دهان و دندان و به این ترتیب کاهش احتمال بروز آکنه صورت می‌شود؛ خمیر دندان‌های صنعتی به طور کلی از مواد شیمیایی مختلفی تشکیل شده‌اند که باقیماندن آن‌ها برسطح پوست صورت می‌تواند زمینه ساز آکنه صورت شود.
 

محققان به افراد توصیه می‌کنند پس از اتمام مسواک زدن به طور کامل محیط دهان و دندان خود را آبکشی کنند، زیرا باقیماندن بقایای خمیر دندان در اطراف لب‌ها می‌تواند زمینه ساز آکنه صورت دربرخی افراد شود.
بیماری‌های خطرناکی که در اثر عفونت لثه به وجود می‌آیند
اهمیت به سلامت و بهداشت دهان و دندان افزون بر سلامت و زیبایی پوست سبب جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های قلبی و تنفسی از جمله ذات الریه می‌شود. کارشناسان اعتقاد دارند عفونت لثه و ازدست دادن دندان‌ها می‌تواند زمینه ساز ابتلا به برخی انواع سرطان و حتی بیماری آلزایمر شود.

برخی افراد پس از رفتن به دندان پزشکی دچار آکنه صورت می‌شوند که پخش شدن عفونت در دهان در زمان درمان و ترمیم آسیب دیدگی دندان از جمله دلایل آن است و معمولاً دندان پزشک درصورت عفونت شدید آنتی بیوتیک برای بازه زمانی کوتاه تجویز می‌کند. برخی افراد نیز به دلیل حساسیت پوستی به تجهیزات دندان پزشکی از جمله دستکش لاتکس دندان پزشک امکان دارد دچار آکنه صورت شوند که درصورت تکرارباید به پزشک خود اطلاع دهند تا روش‌های جلوگیری از برخورد لاتکس با پوست صورت انجام شود.
 

قبل از مراجعه به دندان پزشکی پوست صورت را بشویید وخشک کنید، بانوان به طور کامل آرایش خود را پاک کنند تا دچار حساسیت پوستی و بروز آکنه یا ورود مواد شیمیایی لوازم آرایشی به دهان خود نشوند.

برای داشتن دندان‌هایی سالم افراد باید موادخوراکی مفید برای بدن مصرف کنند، استفاده از خوراکی شیرین، ترش، چسبناک و نوشابه‌های گازدار سبب خراب شدن دندان می‌شود مصرف این خوراکی‌ها همچنین یکی از عامل‌های اصلی بروزالتهاب پوستی به شکل جوش صورت است.
 

ترک و استفاده نکردن از محصول‌های دخانی از جمله سیگار سبب سلامت دندان‌ها و جلوگیری از آسیب لثه می‌شود.
 

منبع: باشگاه خبرنگاران

منبع: مشرق

کلیدواژه: رونق تولید گام دوم انقلاب وعده های روحانی اخبار سیل پوسیدگی دندان جوش صورت سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۶۵۸۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاثیر سلامت دهان و دندان بر تقویت سلامتی قسمت‌های مختلف بدن

مدیرکل دفتر سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت سلامت دهان و دندان را موجب تقویت سلامتی در قسمت‌های مختلف بدن دانست و از برگزاری پویش سلامت دهان و دندان با اهداف آموزش عمومی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از وبدا، زهرا سید معملی اظهار کرد: سلامت دهان و دندان به نوعی منشأ سلامتی جسم، روح و روان است و حتی در سلامت اجتماعی نیز نقش آفرین بوده و می‌تواند در روابط اجتماعی افراد را تقویت یا در آن اختلال ایجاد کند.

وی افزود: سال جاری تمرکزمان این است که از تمام حوزه‌ها و رده‌های بهداشتی و درمانی برای بهبود سلامت دهان و دندان مردم استفاده کنیم و از بهورز در روستاها تا مراقبان سلامت در شهرها، پزشکان و کارشناسان بهداشتی در تمام مراکز متعلق به حوزه سلامت می‌توانند در این عرصه کمک کنند.

مدیرکل دفتر سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت با بیان اینکه عواملی که می‌تواند در ناحیه دهان و دندان بیماری ایجاد کند در سایر قسمت‌های بدن نیز ایجاد بیماری می‌کند، گفت: به عنوان مثال بین بیماری‌های شدید لثه و دیابت ارتباط وجود دارد و این دو بیماری بر یکدیگر اثرگذار است، همچنین بین بیماری‌های قلبی و عروقی و بیماری‌های دهان و دندان و لثه ارتباط وجود دارد.

سید معملی ادامه داد: مادر باردار نیز می‌تواند برای جنین و نوزادش از طریق بیماری‌های دهان و دندان مشکلاتی ایجاد کند، بنابراین سلامت دهان و دندان به سلامت سایر قسمت‌های بدن کمک شایانی می‌کند، همچنین نقش مشترک تمام افراد درگیر بهداشت و درمان در سلامت دهان و دندان مشهود است و این مسئله تنها وظیفه بهداشت‌کاران دهان و دندان و دندان‌پزشکان نیست.

وی اضافه کرد: یکی از اهداف مشخص در سال جاری این است که از دیدگاه عامل خطر مشترک، یعنی توجه به عواملی که بیماری‌های دهان و بیماری‌های دیگر را ایجاد می‌کند، به مسئله بهداشت دهان و دندان پرداخته شود، البته در این راستا نقش ویژه متوجه بهداشت‌کاران و مراقبان سلامت دهان و دندان و دندان‌پزشکانی است که در بخش‌های دولتی و خصوصی کار می‌کنند.

مدیرکل دفتر سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت با بیان اینکه هفدهم تا نوزدهم اردیبهشت «پویش سلامت دهان و دندان» با هدف افزایش آگاهی عمومی در سلامت دهان و دندان در سطح کشور برگزار می‌شود، گفت: در این سه روز برنامه‌های مختلفی برای دانش‌آموزان، مدارس و جامعه برگزار خواهیم کرد که شناساندن عوامل سلامت و بیماری دهان و دندان از جمله مهم‌ترین برنامه‌های این پویش خواهد بود، دندان‌پزشکان بخش خصوصی و دولتی را به همکاری در این پویش برای آموزش و ارتقای سلامت دهان و دندان مردم دعوت می‌کنم.

کد خبر 748389

دیگر خبرها

  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی دندان پیشگیری می‌کند
  • هزینه های دندانپزشکی گران نیست؛ درآمد مردم کم است
  • برنامه وزارت بهداشت برای سلامت دهان و دندان
  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی‌ دندان پیشگیری می‌کند
  • تاثیر سلامت دهان و دندان بر تقویت سلامتی قسمت‌های مختلف بدن
  • سلامت دهان و دندان موجب سلامتی قسمت‌های مختلف بدن می‌شود
  • سلامت دهان و دندان موجب سلامتی قسمت‌های مختلف بدن
  • «پویش سلامت دهان و دندان» ۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت برگزار می‌شود
  • سلامت دهان و دندان موجب تقویت سلامتی در قسمت‌های مختلف بدن می‌شود
  • دلیل اصلی و علت لق شدن دندان ها در بزرگسالی + درمان آن