Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- کنترل چاقی، نیازمند عزم ملی، احساسات کودکان را جدی بگیرید، هر ۳ سال یک دندان پوسیده به دهان ایرانیان اضافه می‌شود و ... گزیده‌ای از اخبار منعکس شده در بسته سلامت امروز است.

به گزارش خبرنگار گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان، کنترل چاقی، نیازمند عزم ملی، احساسات کودکان را جدی بگیرید، هر ۳ سال یک دندان پوسیده به دهان ایرانیان اضافه می‌شود و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. گزیده‌ای از اخبار منعکس شده در بسته سلامت امروز است که در ادامه گزیده‌ای از آن را می‌خوانید.

• کنترل چاقی، نیازمند عزم ملی
یک پزشک درباره پیشگیری از چاقی گفت: برای کنترل اضافه وزن و چاقی به ویژه در کودکان یک عزم ملی لازم است که باید از خانواده‌ها شروع شود. محمد هاشمی اظهارداشت: ضرورت دارد، مداخلات مهد کودک و مدارس برای تغذیه مناسب و افزایش فعالیت بدنی و ورزش در پیشگیری از چاقی با جدیت اجرا شود. به گفته وی افرادی که از ۶ تا ۹ سالگی چاق شده اند، درمان آن‌ها برای لاغری دشوار است و حتما باید خانواده در این زمینه با پزشک در تماس باشد. به گزارش ایرنا، وی اضافه کرد: بهترین راه حفظ تندرستی کودکان آن است که پدر و مادر هرچه زودتر مشکل افزایش وزن کودک را کنترل کنند.
• احساسات کودکان را جدی بگیرید
روانشناس کودک و نوجوان گفت: اغلب مسائلی که برای بزرگسالان ارزش خاصی ندارد، برای کودکان و افراد خردسال از اهمیت بالایی برخوردار است، باید احساسات کودکان را جدی گرفت و برای آن ارزش قائل شد. ثریا علوی نژاد افزود: بیان احساسات، چگونگی غلبه بر آن و روش‌هایی که بتوان احساسات را تقویت کرد، همه این مدل‌ها نشان از پیچیدگی احساسات در افراد با هرنوع جنسیت و سن و سال دارد به ویژه اینکه آن فرد یک کودک باشد. وی اضافه کرد: اکثر خردسالان حتی متوجه نمی‌شوند که چرا بزرگتر‌ها آن چه را که می‌خواهد به او نمی‌دهند یا او را درک نمی‌کنند و از گریه کردنش ناراحت می‌شوند.
• هر ۳ سال یک دندان پوسیده به دهان ایرانیان اضافه می‌شود
رئیس اداره بهداشت دهان و دندان وزارت بهداشت با بیان اینکه هر کودک ۱۲ ساله ایرانی دو دندان پوسیده دارد، گفت: در حال حاضر ۶۰ درصد از دانش‌آموزان پایه ششم کشور خدمات مربوط به برنامه دهان و دندان عاری از پوسیدگی را دریافت کرده‌اند. محمد صمدزاده با اشاره به اقدامات و برنامه‌های وزارت بهداشت برای بهبود وضعیت بهداشت دهان و دندان ایرانیان اظهارکرد: مهم‌ترین برنامه‌ای که ما در حوزه دفتر دهان و دندان داریم، طرح ارتقای بهداشت دهان و دندان دانش‌آموزان است که چندین سال است که در سطح کشور آغاز شده است. دهان ۶۰ درصد از دانش‌آموزان پایه ششم عاری از پوسیدگی شد. به گزارش ایسنا، وی افزود: در سال تحصیلی ۹۷-۹۸ علاوه بر اقدامات پیشگیری و غربالگری که قبلا انجام شده، برنامه جدیدی را با عنوان «دهان و دندان عاری از پوسیدگی» آغاز کردیم که بر اساس آن دانش‌آموزان پایه ششم که جمعیتی بالغ بر یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در سطح کشور هستند را پوشش می‌دهد. هدف‌مان از انتخاب این جامعه مخاطب این بود که دانش‌آموزان پایه ششم سال آخری است که در مدرسه حضور دارند و از سال بعد از دسترس ما خارج می‌شوند بنابراین این برنامه خاص را برای این گروه آغاز کردیم که بر اساس آن این دانش‌آموزان شناسایی، معاینه و غربالگری شده‌اند و نیاز‌های درمانی‌شان ثبت می‌شود.
• شیوع ۲۵ درصدی اختلال بلع در افراد بالای ۵۰ سال
عضو هیات مدیره انجمن گفتاردرمانی گفت: علائم اختلال بلع معمولا شامل سرفه‌های های مکرر حین غذا خوردن یا بعد از غذا خوردن، احساس گیر کردن غذا در گلو و احساس خفگی، باقی ماندن غذا در حفره دهان، بالا رفتن دمای بدن و احساس گر گرفتگی بعد از غذا خوردن، عفونت‌های مکرر ریه و اجتناب از خوردن برخی مواد خاص مانند گوشت، مغز‌های آجیل و. است. جلال بختیاری بیان داشت: مطالعات مختلف نشان داده که شیوع اختلال بلع در جمعیت سالمندان شایع‌تر از بقیه گرو‌های سنی است. به طوریکه شیوع اختلال بلع در افراد بالای ۵۰ سال ۲۵ درصد گزارش شده و در سالمندانی که در بخش‌های مختلف پزشکی بستری هستند، حدود ۳۰ درصد است. به گزارش برنا، وی تاکید کرد: همچنین در سالمندانی که در مراکز سالمندان اقامت دارند شیوع اختلال بلع ۶۸ درصد و در سالمندانی که به طور مستقل زندگی می‌کنند ۱۳ تا ۳۸ درصد است. همچنین بیش از ۵۵ درصد بیماران سکته مغزی دچار درجاتی از اختلال بلع هستند، همچنین این اختلال در بیماری پارکینسون بیش از ۵۰ درصد گزارش شده است و حدود ۳۵ درصد بیماران MS از این اختلال رنج می‌برند.
• تغییر ذائقه عاطفی افراد با تاثیر از شبکه‌های مجازی
عضو هیات مدیره انجمن مشاوره ایران، گفت: امروز ذائقه افراد از نظر عاطفی بر اثر تاثیری که از شبکه‌های مجازی می‌گیرند، تغییر کرده است و این مساله به طور مستقیم بر رفتار زناشویی اثر می‌گذارد. داود نوده ئی در خصوص مهم‌ترین علل طلاق در جامعه امروز، افزود: ابتدا باید بگویم، این موضوع که آمار طلاق در سه سال و نیم اول زندگی بالاست، باید مورد توجه جدی قرار بگیرد. به نظر می‌رسد یک قسمت مهم مشکل ارتباطی زوجین دلیل اصلی طلاق‌های امروز است. مهارت ارتباطی آن‌ها عموماً ضعیف است و در سالیان پیش از ورود به زندگی مشترک توجه جدی به شناخت بعد‌های هیجانی، عاطفی، معنوی و هویتی خود نکردند. در مدارس ما نیز این موارد به درستی آموزش داده نمی‌شود. وی ادامه داد: مشکل دیگر برخی زوجین وابستگی‌هایی است که نسبت به خانواده اولیه خود دارند و دخالت‌هایی که آن خانواده‌ها در زندگی مشترک افراد می‌کنند. شاید هنوز حد و مرز داشتن رابطه صمیمانه با خانواده و داشتن حد و مرز‌ها را افراد فرا نگرفته باشند و این باعث می‌شود، ازدواج به عنوان یک عامل مشخص کننده نبود این مهارت در افراد خود را نشان بدهد. سومین نکته‌ای که در اختلاف‌های زوجین اثرگذار است هم به تاثیر رسانه‌های اجتماعی و تغییر دادن ذائقه افراد باز می‌گردد.
• ورود پزشک خانواده به ۶ استان
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت، از اجرای نظام ارجاع الکترونیکی و پزشک خانواده در ۶ استان خبر داد و گفت: اجرای نظام ارزیابی وسع ضروری است. به گزارش مهر، طاهر موهبتی، افزود: محور‌های کنفرانس امروز به نوعی انتخاب شده که علاوه بر به روز بودن، رویکرد‌های اصلی سازمان بیمه سلامت است. وی با اشاره به اینکه ۴۰ میلیون نفر تحت پوشش سازمان بیمه سلامت هستند، تاکید کرد: خدماتی که به آن‌ها ارائه می‌شود از طریق ۵ صندوق صورت می‌گیرد که به تازگی نیز مددجویان کمیته امداد نیز به افراد تحت پوشش ما پیوسته‌اند که این اقدام در راستای تجمیع منابع صورت گرفته است.

 

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: بسته سلامت چاقی دندان زوجین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۶۹۳۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پویش سلامت دهان و دندان

 

 رئیس گروه سلامت دهان و دندان معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: این پویش همزمان با  سراسر کشور از فردا ۱۷ اردیبهشت تا ۱۹ ارددیبهشت به مدت سه روز با شعار " دهان شاد و سالم، بدن شاد و سالم" برگزار می‌شود.

دکتر میر شفیعی آموزش بهداشت دهان دندان، معاینه، شناسایی و غربالگری مشکلات دندان بین دانش‌آموزان را از اهداف اجرای این پویش عنوان کرد و افزود: در این پویش دانشجویان دندانپزشک در مدارس حضور پیدا خواهند کرد و خدمات آموزش سلامت دهان و دندان و خدمات فلوراید تراپی را برای دانش آموزان ابتدایی ارائه می‌دهند.

او گفت: پایگاه‌های سلامت، خانه‌های بهداشت، مراقبین سلامت و بهورزان هداشت دهان و دندان و اهمیت آن با سلامت بدن را به مردم اموزش خواهند داد.

میرشفیعی با توجه به اینکه سلامت دهان و دهان با سبلامت بدن از جمله بیماری فشار خون، دیابت و بارداری در ارتباط است، افزود: افرادی که بهداشت دهان ضعیفی دارند دارای بیماری فشار خوهند بود و افرادی که دیابت دارند اگر بیماری آنها کنترل شود، بر روی بیماری‌های دهان و دندان تاثیر بسزایی دارد.

رئیس گروه سلامت دهان و دندان معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اراک به مردم توثصیه کرد: نسبت به رعایت بهداشت دهان و دندان اهمیت دهند تا بیماری‌هایی که مرتبط با سلامت دهان و دندان است، کمتر شود.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • ارزیابی آمادگی ۴۰۰۰ خانوار قزوینی برای مواجهه با مخاطرات
  • آغاز پویش ملی سلامت دهان و دندان در تبریز
  • آغاز پویش سلامت دهان و دندان از امروز
  • آغاز پویش سلامت دهان و دندان با شعار «دهان دریچه سلامت» از امروز
  • آغاز پویش ملی سلامت دهان و دندان در استان یزد
  • معاون امور فرهنگی کمیته امداد کشور: ۲۰ درصد افراد جامعه نیازمند دریافت خدمات روانشناختی هستند
  • قطع داروهای لاغری مانند اوزمپیک و ویگووی باعث اضافه وزن می‌شود؟
  • پویش سلامت دهان و دندان در لرستان اجرا می‌شود
  • پویش سلامت دهان و دندان
  • مسیر افزایش طول عمر دندان هموار شد/ تبدیل دندان پوسیده به دندان سالم