Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، مهندس حسن فرمانی انتظام موضوع آب را یکی از چالش‌های اصلی جهان و ایران دانست و گفت: یکی از مهم‌ترین راهکارها مقابله با این چالش، مدیریت مصرف و تقاضا با هدف پاسخگویی به نیازهای آبی از طریق افزایش بهره‌وری و استفاده در مصرف صحیح و بهینه از آب است.

وی استفاده از تجهیزات کاهنده مصرف و اصلاح تأسیسات و تجهیزات ساختمان‌ها را از جمله موثرترین روش‌ها برای مدیریت مصرف آب عنوان کرد و افزود: در همین راستا شرکت آب و فاضلاب استان قم از سال گذشته نصب شیرآلات و تجهیزات کاهنده مصرف آب در مراکز عمومی را در دستور کار خود قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر دفتر مدیریت مصرف و مطالعات کاهش آب بدون درآمد از نصب بیش از 600 پرلاتور(آبفشان) و شیر اهرمی در مدارس ابتدایی و متوسطه با همکاری آموزش و پرورش استان خبر داد و گفت: 4 هزار پرلاتور نیز سال گذشته با همکاری استانداری و یکی از شرکت تولیدکننده داخلی در ادارات استان نصب شد.

وی در ادامه با بیان اینکه نصب 9 هزار قطعه کاهنده مصرف در مساجد و دیگر مدارس استان نیز در دستور کار آبفای استان قرار دارد، اظهار داشت: قرار است این قطعات کاهنده با همکاری مدیران مدارس ضمن آموزش مقدماتی به دانش‌آموزان در خصوص مدیریت مصرف و ابزارهای کاهنده مصرف نصب شود.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آموزش و پرورش استان ایران درآمد شیر قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۷۰۰۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمیته همکاری‌های کشاورزی ایران و آفریقا تشکیل شد

به گزارش خبرگزاری مهر، در جریان برگزاری دومین اجلاس همکاری‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران و کشورهای آفریقایی، کمیته همکاری‌های کشاورزی با حضور نمایندگان معاونت آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی در سالن اجتماعات سازمان مدیریت صنعتی برپا شد.

با توجه به درخواست وزرای تجارت دو کشور نیجر و آفریقای مرکزی از ایران جهت حمایت از بخش کشاورزی، نمایندگان و مدیران بخش‌های مختلف ظرفیت‌ها و توانمندی‌های کشور را ارائه کرده و فریبرز عباسی، مشاور وزیر و مجری طرح توسعه سامانه‌های نوین آبیاری نیز توضیحاتی در رابطه با تجارب بخش دولتی و شرکت‌های بخش خصوصی مرتبط در حوزه آب و آبیاری ارائه کرد.

همچنین توانایی‌های ایران در زمینه‌های گوناگون مدیریت پایدار خاک و به ویژه مطالعات خاک‌شناسی و تهیه نقشه‌های مدیریت‌پذیر و تولید و صادرات کودها و اصلاح کننده‌های زیستی خاک نیز معرفی شد.

در پایان آمادگی ایران برای حضور در کشورهای آفریقایی و همکاری در اجرای پروژه‌های آب و خاک اعلام شد.

کد خبر 6092123

دیگر خبرها

  • کمیته همکاری‌های کشاورزی ایران و آفریقا تشکیل شد
  • آخرین حلقه نیروگاه‌سازی کشور تکمیل شد
  • صنعت نیروگاهی ایران خودکفا شد
  • خبر خوش وزیر نیرو/ صنعت نیروگاهی ایران خودکفا شد
  • وقتی ستاد مدیریت بحران خود دچار بحران می‌شود
  • ایران هلث ۱۴۰۳ محفل توسعه تعاملات بین المللی فناورانه
  • ۷ نوشیدنی خوشمزه که میل به شکر را در شما به صفر می‌رساند
  • همکاری ۴۲ گانه برنامه آبادیران و بهزیستی برای رفع چالش‌های حوزه معلولین
  • مشارکت در ترویج فرهنگ مدیریت مصرف آب
  • اختصاص ۷۵ میلیاردتومان برای خرید تجهیزات مدارس لرستان