Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشهد- ایرنا- معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری گفت: با نگاهی که رئیس جمهوری به جامعه مدنی، بسط آزادیهای مشروع و ایجاد فضا برای حضور نیروهای داوطلب دارد مشارکت سازمانهای مردم نهاد در همه امور در دولتهای یازدهم و دوازدهم افزایش یافت.

معصومه ابتکار روز شنبه در چهارمین نشست تخصصی از سری نشستهای آموزشی تقویت رویکردهای مشارکتی تشکلهای اجتماعی زنان و خانواده استانهای خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی و گلستان در مشهد افزود: این نگاه و توجه آقای روحانی به سازمانهای مردم نهاد هم در سطح سیاستگذاری و هم در سطح برنامه ریزی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: در این دولت به سازمانهای مردم نهاد برای دخالت در سیاستها و اصلاح آنها که عمدتا از طریق کارگروههای شورای برنامه ریزی در استانها اتفاق افتاد فرصت داده شد به طوری که آنها در این شوراها حق رای پیدا کردند.
معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری گفت: همچنین در این دولت حضور سازمانهای مردم نهاد در برنامه ریزیهای کلان در قالب تدوین برنامه های منطقه ای و محلی نیز دیده شد به طوری که هم اینک سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده در 31 استان با حضور تشکلها و بخشهای دولتی و بخشهای ذینفع نهایی شده است.
ابتکار افزود: این سند به زودی در همه شوراهای برنامه ریزی استانها به تصویب می رسد و نقش تشکلها در تدوین و برنامه ریزی این سند خیلی پررنگ بوده است و امید است این نقش در اجرا نیز پررنگ باشد.
وی اضافه کرد: مرحله بعد که سازمانهای مردم نهاد و نیروهای داوطلبانه می توانند در آن نقش داشته باشند جلب مشارکت و ایجاد بسیج اجتماعی است که نمونه بارز آن را در همین سیل اخیر دیدیم که چگونه نیروهای مردمی و سازمانهای مردم نهاد افتخارآفرینی کردند و رهبر معظم انقلاب نیز بر این مهم صحه گذاشتند.
معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری گفت: در معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، طرحهایی با محوریت سازمانهای مردم نهاد در دست اجراست که اجرای این طرحها با تمرکز بیشتر در مناطق سیل زده در دستور کار قرار گرفته است.
ابتکار افزود: به طور مثال طرح ارتقای تاب آوری اجتماعی به منظور بازسازی روانی و همکاری تسهیلگران سازمانهای مردم نهاد با رویکرد تخصصی در مناطق سیل زده در حال اجرا است.
وی اضافه کرد: تاکنون مرحله اول طرح ملی گفت و گوی خانواده در 31 استان با کمک انجمن جامعه شناسی ایران اجرا شده است که این طرح نیز در استانهای سیل زده با قوت بیشتر و با همکاری سازمانهای مردم نهاد اجرا می شود تا به تحکیم خانواده، کاهش آسیبها و به خصوص بهبود شرایط ارتباطی در بین خانواده کمک کند.
معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری گفت: طرح توان افزایی اقتصادی زنان که کمک به جوامع به ویژه زنان سرپرست خانوار است هم اینک با همکاری وزارت کار و جهاد دانشگاهی در حال اجراست و این طرح هم جزء هدفگذاریهای خاص معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در استانهای سیل زده است.
ابتکار افزود: تدوین یا تهیه یک طرح یا اقدام مشترک برای توان افزایی سازمانهای مردم نهاد و کمک به نگاه تخصصی به آنها، از برنامه های دیگر این معاونت است و نشست امروز نیز در این راستا با حضور سازمانهای مردم نهاد چهار استان برگزار شده است.
وی با تاکید بر برگزاری این گونه نشستها در شرایطی که کشور به شدت در معرض تهدیدها و تحریمهای اقتصادی است ادامه داد: در این شرایط لازم است سازمانهای مردم نهاد با انسجام بیشتر، نگاهی تخصصی تر و عملگرایانه تر عمل کنند و از تجربیات موفق سایر نقاط کشور بهره گیرند.
معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری با بیان این که نهادهای مدنی در دیده بانی هم نقش موثری دارند گفت: دولت تلاش کرده است که نقش دیده بانی سازمانهای مردم نهاد را هم به رسمیت بشناسد تا سازمانهای مردم نهاد تخصصی که در میدان عمل هستند با ارائه پیشنهادها، انتقادها، ابتکارات و خلاقیتهای خود بتوانند مشکلات را حل کرد.
ابتکار افزود: در شرایط کنونی دولت با همدلی و همکاری بخش غیردولتی، بخش خصوصی، بخش تعاون، بخش مدنی و سازمانهای مردم نهاد تلاش می کند که موثر واقع شود.
وی با تاکید بر توان افزایی سازمانهای مردم نهاد اضافه کرد: مدیریت سازمانهای مردم نهاد متفاوت از مدیریت دولتی است لذا نگاه تخصصی در سازمانهای مردم نهاد و مدیریت نیروی داوطلب خیلی اهمیت دارد.
معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری گفت: ساختارها و فرآیندهای سازمانهای مردم نهاد به دلیل این که گرفتار بوروکراسی اداری نیستند در عمل به موفقیت رسیده اند و اگر قرار باشد سازمانهای مردم نهاد نیز درگیر فرآیندهای پیچیده بوروکراسی اداری شوند یا ساختارهای پیچیده برای خود تعریف کنند بهره وری شان کاهش می یابد.
ابتکار افزود: در تمام دنیا سازمانهای مردم نهاد به دلیل برخورداری از انگیزه های بالای معنوی و مدیریت نیروی داوطلب و این که سازمانهایی آموزش پذیر و آموزش دهنده هستند با بهره وری و اثربخشی بسیار بالا در جوامع موثر واقع می شوند.
وی اتخاذ نگاه تخصصی در هر موضوع، هم افزایی سازمانهای مردم نهاد با تشکلهای همکار و همسو در انتقال تجربیات، همکاری و هم افزایی بین خود سازمانهای مردم نهاد، شبکه سازی، ارتباط گرفتن سازنده و رقابت مفید را مورد تاکید قرار داد.
معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری گفت: نظارتهای داخلی در سازمانهای مردم نهاد بسیار حائز اهمیت است لذا آنها باید با استفاده از ساختارهای نظارتی داخلی خود سعی کنند مراقب باشند تا مورد استفاده افراد سودجو قرار نگیرند و بتوانند سلامت کار، توان افزایی و شفافیت خود را حفظ کنند.
ابتکار با اشاره به نتایج موفقی که در قالب طرح مثلث توسعه اقتصادی در روستای قلعه گنج کرمان به دست آمد افزود: این موفقیت از طریق یکی از سازمانهای مردم نهاد که تشکلی خیریه ای بود حاصل شد.
1922/7489

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي معاون رئيس جمهوري سازمانهاي مردم نهاد مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۷۱۶۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار رئیس دفتر نظامی فرمانده کل قوا و فرمانده نیروی هوایی ارتش با خانواده شهید زاهدی

رئیس دفتر نظامی فرمانده کل قوا و فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی با خانواده سرلشکر شهید محمدرضا زاهدی دیدار داشتند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، امروز و هم‌زمان با سالروز شهادت امام صادق (ع)، سردار محمد شیرازی رئیس دفتر نظامی فرمانده کل قوا، امیر حمید واحدی فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی و جمعی از سرداران و امیران سپاه و ارتش با خانواده سرلشکر شهید محمدرضا زاهدی دیدار داشتند که تصاویر آن را در ادامه مشاهده می‌کنید:

کد خبر 750517

دیگر خبرها

  • قصه فاضلاب بندرعباس و تدبیر دولت ‌برای پایان بی‌تدبیری‌ها
  • ارزیابی ۱۵۷ طرح‏نامه رویداد «ریحان‌شهر»
  • لزوم هوشیارسازی اجتماعی نسبت به آسیب‌های پیری جمعیت
  • واریزی مددجویان تحت پوشش در سال جدید چند برابر شد؟
  • این مرد طراح لایحه عفاف و حجاب است /او در چه سمت هایی مشغول به کار بوده است؟ /آن اقبالی این اقبالی نیست!
  • طهرانچی: بانوان باید برای نقش‌آفرینی‌های جدی در جامعه آماده شوند
  • صداقت با مردم می‌تواند اعتماد به دولت را افزایش دهد
  • بخش خصوصی؛ امید ایران توانمند
  • واکنش دانشگاه تهران به حاشیه‌ سازی‌های اخیر درباره همکاری با جمیله علم الهدی
  • دیدار رئیس دفتر نظامی فرمانده کل قوا و فرمانده نیروی هوایی ارتش با خانواده شهید زاهدی