Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش افکارنیوز، محمد حسین اسماعیلی معاون هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران با اعلام این خبر گفت: چهارمین جشنواره آواها و نواهای رضوی دارای ویژگی هایی نسبت به دوره های قبل است که هم به لحاظ کمی و هم به لحاظ کیفی قابل تأمل است. وی در این باره توضیح داد: در دوره اول، موسیقی نواحی و موسیقی ردیف دستگاهی بیشتر مورد نظر بود، در دومین دوره با تصمیم شورای سیاستگزاری جشنواره، سایر سبک های موسیقی از جمله نواهای آیینی پاپ ، تلفیقی – ترکیبی ، موسیقی کرال( آکاپلا ) و بخش ملل نیز به این جشنواره اضافه شد و با این کار جشنواره دوم دارای گسترش بیشتری شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در سومین دوره جشنواره نیز حوزه ی آهنگسازی، تنظیم و تولید ملودی در سبک های مختلف موسیقی مورد توجه بود و امسال در چهارمین دوره جشنواره بر اساس تصمیم شورای سیاستگزاری، موسیقی آوازی محور جشنواره خواهد بود.

مسئول نمایندگی بنیاد امام رضا(ع) در استان تهران افزود: بخش آواهای رضوی شامل مولودی خوانی، مرثیه خوانی، توسل خوانی، منظومه خوانی، ثنا و نیایش، مناجات خوانی، منقبت خوانی، چاوشی خوانی، پیشخوانی های تعزیه، موسیقی آوازی و... در تمامی حوزه های موسیقی ایرانی ( مقامی – ردیف دستگاهی) می باشد که هنرمندان عزیز سراسر شرکت می توانند در این بخش آثار ارزشمند خود را ارسال نمایند.

اسماعیلی ادامه داد: بخش نواهای رضوی نیز شامل همنوازیِ ساز و آواز در تمامی حوزه های موسیقی ایرانی( اقوام- ردیف دستگاهی) می باشد و الزاماً می بایست با کلام همراه باشد.

وی به بخش های دیگرِ این دوره از جشنواره سراسری آواها و نواهای رضوی اشاره و تصریح کرد: از ویژگی‌های این جشنواره این است که ما امسال همچون دوره ی قبل یک رویکرد بین‌المللی به جشنواره داریم و گروهایی از کشورهای مختلف به ایران دعوت خواهیم کرد.

وی افزود: همچنین در بخش مرور آثار تولید شده دستاوردهای هنرمندان و ذاکران فرهنگ رضوی توسط هیئت داوران جشنواره مورد ارزیابی قرار گرفته و از هنرمندان برجسته ای که در این زمینه تولیدات هنری فاخری داشته باشند تجلیل خواهد شد.

علاقه مندان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت فراخوان و یا ثبت نام و شرکت در جشنواره به پایگاه اطلاع رسانی Tehran.shamstoos.ir مراجعه نمایند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد موسیقی استان تهران ایران اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی محمد حسین اسماعیلی جشنواره آواها و نواهای رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۷۱۷۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ انیمشن ایرانی به جشنواره معتبر انسی راه یافتند

فهرست آثار شصت و چهارمین جشنواره بین‌المللی انیمیشن انسی با حضور ۲ انیمیشن کوتاه ایرانی اعلام شد.

به گزارش ایسنا، انیمیشن‌های «در سایه سرو» ساخته مشترک شیرین سوهانی و حسین ملایمی و «آبزی» به کارگردانی شیوا صادق اسدی به نمایندگی از ایران در بخش آثار کوتاه شصت و چهارمین جشنواره انیمیشن انسی در کشور فرانسه انتخاب شدند.

در بخش مسابقه انیمیشن‌های بلند جشنواره انسی ۲۰۲۴ نیز آثاری چون «در جنگل عجایب»، «جریان»، «روح کت آنزو»، «رنگ‌های درون»، «با ارزش‌ترین محموله»، «خاطرات یک خرچنگ»، «وحشی‌ها»، «قایقی در باغ»، «خیالی»، «طوفان» و «منظره» پذیرفته شده‌اند.

سال گذشته انیمیشن کوتاه «یونیفورم ما» ساخته یگانه مقدم در شصت و سومین دوره جشنواره بین‌المللی انیمیشن انسی فرانسه موفق به کسب جایزه بهترین انیمیشن کوتاه اول شد. 

جشنواره انیمیشن انسی سال ۲۰۲۴ از تاریخ ۹ تا ۱۵ ژوئن ۲۰۲۴ (۲۰ تا ۲۶ خرداد) در فرانسه برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • راه یافتگان جشنواره پرده‌خوانی و نقالی رضوی معرفی شدند
  • برگزاری ۱۴ دوره جشنواره شعر رضوی در استان خوزستان
  • بیمه البرز، حامی چهل و چهارمین دوره جام جهان پهلوان تختی
  • ملایر میزبان نخستین جشنواره موسیقی تاک
  • برگزاری محفل شعر ارادت رضوی در هویزه
  • برگزاری ۱۴ دوره جشنواره شعر رضوی در خوزستان
  • ثبت نام چهارمین دوره مقدماتی طرح ملی قرآنی "حفظ نور رضوی" آغاز شد
  • بجنورد میزبان جشنواره ملی نوا‌های رضوی
  • آغاز ثبت نام چهارمین دوره مقدماتی طرح ملی قرآنی حفظ نور رضوی
  • ۲ انیمشن ایرانی به جشنواره معتبر انسی راه یافتند