Web Analytics Made Easy - Statcounter

بوالحسنی از شرکت ۱۰۳ نفر از مددجویان و پرسنل امداد استان در سومین دوره مسابقات قرآن کریم این نهاد خبر داد.

احمد بوالحسنی با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ معارف قرآنی در بین اقشار جامعه به ویژه نیازمندان و مددجویان امداد به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک گفت: برگزاری مسابقات قرآنی یکی از برنامه های فرهنگی این نهاد است که با استقبال گسترده مددجویان روبرو بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی با اشاره به اینکه تشویق به تدبر در مفاهیم قرآنی از برنامه‌های فرهنگی کمیته امداد است، افزود: حرکت در مسیر قرآن و تمسک به کلام وحی انسان را از بسیاری از ناملایمات و خطرات دور نگه می دارد و صراط مستقیم را به انسان نشان می دهد.

 

وی با اشاره به اینکه مرحله استانی سومین دوره مسابقات قرآن ویژه پرسنل و مددجویان کمیته امداد استان مرکزی در مجتمع فرهنگی تربیتی آیت‌الله اراکی برگزار شد، ادامه داد: مرحله شهرستان با حضور 801 نفر برگزار شده بود که 103 نفر از این تعداد به مرحله استانی راه یافتند.

 

این مقام مسئول با اشاره به اینکه مسابقات قرآن ویژه خانواده کمیته امداد از سال ۹۶ در رشته‌های چهارگانه قرائت تحقیق، ترتیل، حفظ و اذان برگزار شد، گفت: امسال در سومین دوره مسابقات دو رشته کتبی مفاهیم قرآن و نهج‌البلاغه نیز به رشته‌های اضافه شده است.

 

بوالحسنی پرورش روحیه تحقیق، پژوهش و تدبر در مفاهیم قرآنی را از اهداف برگزاری این دوره مسابقات دانست و بیان کرد: از مهمترین برنامه‌های کمیته امداد استان برگزاری برنامه های و مسابقات قرآنی و همچنین تهیه بانک اطلاعاتی از افراد مستعد در این زمینه است.

 

معاون فرهنگی کمیته امداد استان مرکزی با تاکید بر اینکه باید برنامه های فرهنگی در راس امرو قرار گیرد، بیان کرد: برگزاری طرح قرآن در خانه، اجرای طرح های ترم نور ( روخوانی، روان خوانی، تجوید و تفسیر موضوعی ) ویژه مددجویی و پرسنل در تمامی گروهای سنی از کودکان تا سالمندان و برگزاری مسابقات قرآنی در سطح استانی  و کشوری از فعالیت‌های قرآنی و فرهنگی این نهاد در راستای ترویج فرهنگ قرآنی است.

 

این مقام مسئول با بیان اینکه نفرات برتر این مسابقات به مرحله کشوری که در شهریور ماه سال جاری برگزار می شود راه می یابند، افزود: نفرات برتر این مسابقات بعد از اعلام نتایج مسابقات مفاهیم و نهج البلاغه مشخص و به مسابقات کشوری راه می یابند.

 

 

 

پایان پیام/177

منبع: شبستان

کلیدواژه: قم نماز جمعه خبرگزاری شبستان خطبه نماز جمعه آق قلا رونق تولید خطبه های نماز جمعه سپاه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی مسابقات قرآن کمیته امداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۷۳۸۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خودکفایی ۴ هزار و ۵۹۸ مددجوی استان همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ ۵ هزار و ۶۰۰ مددجوی کمیته امداد امام خمینی توانسته اند هم خود شاغل شوند و هم زمینه اشتغال دیگران را هم فراهم کنند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان همدان گفت: پارسال ۶۵۰۰ نفر آموزش‌های قالبیبافی سفالگری، منبت کاری، سبد بافی و. دیده اند.

رسول شیخی زاده افزود: پارسال ۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال زایی و خود کفایی به مدد جویان پرداخت شده است.

استاندار همدان هم در جشن توانمندسازی مددجویان کمیته امداد با بیان اینکه کار کمیته امداد در استان رضایت بخش است: گفت از همه توانمان برای مسکن مددجویان استفاده می‌کنیم.

علیرضا قاسمی فرزاد افزود: خودکفایی و یاری رساندن به جامعه هدف نهایی کمیته امداد است و ما با حمایت دائم از مددجویان زمینه توسعه کار و فعالیت آنها را فراهم کرده ایم.

قائم مقام کمیته امداد امام خمینی استان همدان هم در این مراسم گفت: با کار‌های زیربنایی و فرهنگ سازی ۸ هزار و ۲۰۰ دانش آموز مددجو رتبه‌های برتر آزمون سراسری را کسب کرده اند.

آقای صباغیان با اشاره به توانمند سازی همه جانبه، افزود: هفته گذشته ۳۳ هزار و ۸۶۳ مسکن ساخته و به مددجویان تحویل داده شده است و توانمند سازی مددجویان از طریق خودکفایی و اشتغالزایی همچنان ادامه دارد.

پارسال و با نیت توانمندسازی مددجویان ۱۰۰ هزار نفر با آموزش و دریافت تسهیلات خودکفا شدند.

دیگر خبرها

  • مرحله مقدماتی هفتمین دوره مسابقات قرآن جامعه کارگری
  • مسابقات مرحله استانی قرآن، عترت و نماز در دیلم برگزار شد
  • حضور در جوار آستان مقدس رضوی بهترین خدمت فرهنگی است
  • آغاز بیست و نهمین کنگره قرآن کریم در چهارمحال و بختیاری
  • آغاز بیست و نهمین کنگره قرآن کریم مدارس سمپاد چهارمحال و بختیاری
  • توسعه فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی برای مدد جویان کمیته امداد امام خمینی (ره)
  • توانمندسازی مددجویان هدف اصلی کمیته امداد است
  • رقابت قرآنی دانش آموزان شمال فارس در سرچهان
  • خودکفایی ۴ هزار و ۵۹۸ مددجوی استان همدان
  • برگزاری مرحله مقدماتی پانزدهمین و بیست و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم، نهج‌البلاغه و اذان ویژه مجموعه منطقه دو عملیات انتقال گاز ایران