Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-29@09:30:12 GMT

زیستن در سایه قرآن

تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۸۵۱۷۳

زیستن در سایه قرآن

رسول خدا(ص) می‌فرماید: «کسی که قرآن را از حفظ بخواند و گمان کند که خداوند متعال او را نمی‌آمرزد، در واقع از جمله کسانی است که آیات خداوند را مورد استهزاء و تمسخر قرار داده است».
کتابی است آسمانی که توفیق حفظ آن، شامل حال هر کسی بشود برکات فراوانی را روانه زندگی دنیوی و اخروی او می‌کند و در روایات متعدد نیز بر حفظ قرآن و آثار این عمل نیک تأکید شده است به طوری که پیامبر گرامی اسلام(ص) فرموده اند: «بی نيازترين مردم حافظان قرآن هستند؛ همان كسانی كه خداوند متعال قرآن را در وجودشان جای داده است».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حفظ قرآن باعث می‌شود، تا انسان به میزان قابل توجهی مهارت‌های قرآنی را فرا بگیرد، کسانی که تلاش می‌کنند آیات قرآن را به خاطر بسپارند و تمرین می‌کنند تا آیات الهی را حفظ کنند، حتی خردسالان به سرعت در روخوانی و روانخوانی قرآن تسلط پیدا می‌کنند و نیز با ممارست و تکرار آیات و مراجعه به نوار، تلفظ عربی آیات و ترتیل قرآن و احکام تجوید و وقف و ابتدا را نیز به مرور زمان فرا می‌گیرند.
با توجه به اهمیت حفظ کلام وحی و آثار این حرکت تحول آفرین در زندگی، سراغ یکی از حافظان قرآن کریم در خراسان‌جنوبی رفته‌ایم، او از برکات قرآن کریم در زندگی‌اش گفت و از کارهایی که باید برای گسترش مفاهیم قرآنی کرد.
زیستن در سایه قرآن
محمدسعید خواجه احمدی، حافظ کل قرآن در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی اظهار کرد: هرچه داریم از قرآن داریم و این کتاب باعث برکات در زندگی شخصی و زندگی مادی و ظاهری انسان و هم باعث ایجاد معنویات در زندگی انسان می‌شود.
وی با بیان اینکه حیات طیبه در قرآن اشاره به زندگی این دنیایی دارد، افزود: انس گرفتن انسان با قرآن باعث پیشرفت او در زندگی دنیایی می‌شود چرا که او مفهوم زندگی را درک می‌کند.

این حافظ قرآن با بیان اینکه خانواده یک عامل مهم و موثر در قرار گرفتن افراد در مسیر قرآنی است، تصریح کرد: پدر و مادر، همسر و فرزندانم مشوق اصلی من در سپری کردن این مسیر بودند.
خواجه احمدی بیان کرد: در این راه گاه مشکلات و سختی‌هایی ایجاد می‌شود که اگر خانواده همکاری نکنند انسان نمی‌تواند این مسیر را طی کند.
وی در خصوص راه جذب جوانان و نوجوانان به سمت آموزه‌های قرآن، اظهار کرد: باید اهمیت قرآن را برای جامعه و نسل جوان تبیین کنیم و در این راستا مسئولان و فعالان قرآنی وظیفه دارند در این خصوص فعالیت کرده و مفاهیم قرآنی را تبیین کنند.
این حافظ قرآن بیان کرد: نباید هدایت با اجبار و اکراه همراه باشد بلکه لازم است از طریق فرهنگ‌سازی و به وسیله قرآن جلسات قرآنی را برگزار و شخصیت‌های قرآنی را در جامعه نشان دهیم.
خواجه احمدی ادامه داد: با اثراتی که فعالان قرآنی در جامعه دارند، مردم متوجه خواهند شد که قرآن تاثیراتی دارد که باعث می‌شود رندگی انسان با برکت شود و به همین دلیل به سمت قرآن روی می‌آورند.
وی با تاکید بر تبلیغ درست و به هنگام آموزه‌های قرآنی، افزود: اگر بتوانیم این آموزه‌ها را تبلیغ کنیم، گرایشات قرآنی از این بیشتر خواهد شد.
این حافظ قرآن بیان کرد: قرآن نور و برکت و سبب هدایت است و اگر قرآن خواندن را رواج دهیم و جلسات قرآنی با کیفیت زیاد برگزار شود و بتوانیم افراد عامل به قرآن را برجسته کنیم و در متن جامعه آوریم، گرایشات به سمت قرآن بیشتر خواهد شد.
خواجه احمدی تصریح کرد: قرآن ذاتا برجسته است اما کوتاهی‌ها باعث می‌شود قرآن از متن به حاشیه برود، باید دست به دست هم دهیم تا گرایش به سمت مفاهیم قرآنی بیشتر شود.
وی با گلایه از بهره‌گیری از قرآن تنها در جلسات عزاداری، یادآور شد: قرآن تنها کتاب عزاداری نیست چراکه قرآن کتاب زندگانی است و باید در تمام مراحل زندگی اجارذی باشد و تنها در هنگام عزا صوت آن شنیده نشود.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا خراسان جنوبی فعالیت های قرآنی برکت قرآن زندگی دنیوی حفظ قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۸۵۱۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قرآن آموزان و روزه اولی‌های استان بوشهر تجلیل شدند

به گزارش خبرنگار مهر، مشاور استاندار بوشهر در ترویج امور قرآنی و مدیران عامل صنعت آب و برق، ظهر یکشنبه در آئین تجلیل از قرآن آموزان و روزه اولی‌های فرزند همکاران شرکت‌های تابعه صنعت آب و برق استان بوشهر اظهار کرد: شرکت‌های آب و برق استان بوشهر علیرغم ترافیک کاری بالا، اهتمام ویژه ای به مسائل فرهنگی و قرآنی دارند.

علیرضا یزاف خاطرنشان کرد: وزارت نیرو همواره یکی از دستگاه‌های شاخص در حوزه ترویج فعالیت‌های قرآنی بوده است و حمایت مدیران عامل شرکت‌های تابعه این وزارتخانه در استان بوشهر از امور فرهنگی قابل تقدیر است.

وی افزود: همه اتفاقات فرهنگی و دینی که در شب‌های ماه مبارک رمضان و دیگر ایام سال رقم می‌خورد باعث می‌شود تا ارزش خدمت رسانی تخصصی دستگاه‌ها به مردم دوچندان شود.

امام جماعت شرکت آب منطقه‌ای بوشهر نیز با ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در نمازخانه کوی آبشیرین کن در طول ایام ماه مبارک رمضان عنوان کرد: با برنامه ریزی مناسب و تشکیل جلسات پیش از ماه مبارک رمضان، اقدامات متنوعی جهت همکاران صنعت آب و برق و خانواده‌های ایشان در نمازخانه کوی آبشیرینکن انجام شد.

حجت الاسلام سید اسماعیل حسینی مطلق گفت: برگزاری کلاس‌های آموزشی قرآن ویژه فرزندان همکاران، بیان احکام و مسائل دینی، اقامه نماز جماعت و برگزاری جلسات قرائت قرآن از جمله این فعالیت‌ها محسوب می‌شود.

وی افزود: همچنین احیا شب‌های قدر و استفاده از ظرفیت ائمه جماعت صنعت آب و برق در راستای مشاوره امور دینی و فرهنگی از دیگر اقدامات این حوزه است.

در ادامه این برنامه گروه نمایشی «عمو سید و خرگوش ناقلا» به اجرای تئاتر با هدف انتقال آمیزه‌های دینی پرداختند و از روزه اولی‌ها و فعالین مراسم قرآنی و نماز تقدیر به عمل آمد.

کد خبر 6091044

دیگر خبرها

  • ظرفیت‌های یک نمایشگاه در احیای قرآن/ «حراج باران» برگزار می‌شود
  • قرآن آموزان و روزه اولی‌های استان بوشهر تجلیل شدند
  • ثبت‌نام لیگ قرآنی «ضحی» در گیلان آغاز شد
  • تجلیل از نخبگان قرآنی در استان البرز
  • ثبت نام چهارمین دوره مقدماتی طرح ملی قرآنی "حفظ نور رضوی" آغاز شد
  • مشارکت ۳۲۵ نفر در مسابقات قرآنی شرکت گاز خراسان جنوبی
  • آغاز ثبت نام چهارمین دوره مقدماتی طرح ملی قرآنی حفظ نور رضوی
  • اختتامیه جشنواره قرآن و حدیث در تانزانیا برگزار می شود
  • قرآن فضای گفتگوی بسیاری درباره هنر دارد
  • سند راهبردی جامعه قرآنی عصر رونمایی شد