Web Analytics Made Easy - Statcounter

نشست "رفع ابهام در حوزه مهندسی ژنتیک" با محوریت بررسی محصولات تراریخته و ارگانیک در پردیس ابوریحان دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

به گزارش «باشگاه دانشجویان» ایسنا، یکی از سوالاتی که قرار است در این نشست به آن پاسخ داده شود این است که آیا تولید کنندگان و صادرکنندگان، محصولات تراریخته خود را مصرف می‌کنند یا خیر.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین موضوعاتی مانند سلامت محصولات تراریخته، امکان سرطانزا بودن محصولات ارگانیک، انتقال ژن در معده انسان به میکروب‌ها و افزایش تنوع زیستی و سلامت محیط زیست از طریق مهندسی ژنتیک توسط دکتر بهزاد قره یاضی، رییس انجمن ایمنی زیستی ایران مورد بررسی قرار می‌گیرد.

نشست مهندسی ژنتیک فردا (دوشنبه) از ساعت 9 تا 13 در سالن شهید موسوی پردیس ابوریحان دانشگاه تهران برگزار می‌شود و انجمن علمی دانشجویی زراعت و اصلاح نباتات برگزار کننده آن است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دانشگاه تهران ارگانيك تراريخته مهندسی ژنتیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۸۷۳۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نهمین دوره مسابقات روباتیک دانش‌آموزی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، نهمین دوره مسابقات روباتیک دانش‌آموزی انتخابی مسابقات جهانی، روز‌های ۱۲ و ۱۳ اردیبهشت در دانشگاه تهران برگزار می‌شود. در این مسابقات ۱۳۴۰ دانش‌آموز در ۲۶ دسته از جمله مسیریاب، جنگجو، حل ماز، برنامه نویسی، آتش نشان و مین‌یاب شرکت دارند.

مراسم اختتامیه مسابقات نیز ۲۰ اردیبهشت، در پردیس اصلی دانشگاه تهران برگزار خواهد شد.

گفتنی است دانش‌آموزان سراسر کشور در صورت کسب مقام در این مسابقات، مجوز حضور در دوره‌های تخصصی آمادگی مسابقات جهانی رباتیک ۲۰۲۴ را کسب می‌نمایند.

دوره‌های آمادگی شرکت در مسابقات جهانی ۲۰۲۴ از هفته پایانی خرداد در دانشکده فنی دانشگاه تهران برگزار می‌شود و کمیته ارزیابی حداکثر تا پایان تیر ماه اعضای اصلی تیم جهانی را انتخاب خواهند کرد.

لازم به ذکر است پیش از این تیم جهانی روباتیک دانش‌آموزی موفق به کسب مقام سوم جهان در مسابقات ۲۰۱۹ مالزی و مقام نایب قهرمانی در مسابقات ۲۰۲۲ هند و ۲۰۲۳ چین شده بود.

سال گذشته نیز نوجوانان نخبه کشور در مالزی قهرمان آسیا شدند.

دیگر خبرها

  • برگزاری نهمین دوره مسابقات روباتیک دانش‌آموزی
  • زمان برگزاری نشست مشارکت در بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی
  • جزئیات برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • بازدید اهالی رسانه از بزرگراه آزادگان و نشست عامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران
  • تقدیر از مجریان برگزاری انتخابات در فیروزکوه
  • هنرمندان برای حل مشکلات زیست‌محیطی پای کار آمدند
  • آغاز زندگی مشترک دو زوج ناشنوا در سلامت شهر
  • برگزاری انتخابات تمام الکترونیک در پنج حوزه انتخابیه تهران
  • کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران برگزار می‌شود
  • سومین کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران برگزار می‌شود