Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@23:17:47 GMT

۹۰۰۰ انشعاب غیرمجاز برق در روستاهای ورامین

تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۹۰۱۶۳

۹۰۰۰ انشعاب غیرمجاز برق در روستاهای ورامین

مدیر برق منطقه ورامین گفت: بیش از ۹۰۰۰ انشعاب غیرمجاز در روستاهای ورامین وجود دارد.

مسلم حاجی مزدرانی مدیر برق منطقه ورامین در گفت‌وگو با ایسنا ، در خصوص انشعابات غیرمجاز در روستاهای دشت ورامین اظهار کرد: وسعت پراکندگی  منطقه حدود دو هزار کیلومترمربع است و بخشی از محور حسن‌آباد فشافویه تا حسین‌آباد موقوفه جزء محدوده عملیاتی ورامین است که درمجموع ۲۰۰۰ کیلومترمربع تحت پوشش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: حسن‌آباد فشافویه ازلحاظ تقسیمات کشوری جزء شهرستان ری محسوب می‌شود ولی چون فاقد مدیریت نظارت برق و نزدیک ورامین است، سرویس‌دهی بخشی از این نواحی نیز به عهده ورامین است.

مدیر برق منطقه ورامین افزود: این نواحی بالغ‌بر دو هزار کیلومترمربع است که شامل ۱۵۶ پارچه آبادی، روستا و مزرعه می‌شود که تعداد ۵۱ روستا دارای شورا و ۴۱ روستا داری دهیاری است، وسعت منطقه ازنظر جغرافیایی بسیار وسیع و رصد این مناطق برای نیروی بازرسی کمی دشوار است.

حاجی مزدرانی ادامه داد: در حال حاضر در روستاهای ورامین بیش از ۹ هزار انشعاب غیرمجاز وجود دارد و اداره برق نمی‌تواند آن‌ها را به خاطر غیرمجاز بودن جریمه کند و فقط می‌تواند انشعاب غیرمجاز را جمع کند، در نتیجه جمع‌آوری‌های غیرمجاز با هزینه اندک دوباره  نصب می‌شود و این داستان دوباره تکرار می‌شود.

این مسؤول بیان کرد: در توان اداره برق و دستگاه قضایی نیست که یک شعبه دادگستری را به این مسئله اختصاص دهد چراکه پرونده‌های بسیار مهم‌تری در دستگاه قضایی وجود دارد، به دنبال راهکاری هستیم که از راه قانونی با سرعت بیشتر شرایط برای مردم تسهیل شده و وزارت نیرو و دولت نیز منتفع شود.

وی گفت: با مجوز مدیر برق استان تهران در فاز اول واگذاری ۴ هزار انشعاب روستایی با اقساط ۱۰ ماهه با ۶ نفر نیروی نصاب جدید برای نصب هم‌زمان انشعاب و فروش داده شد.

مدیر برق منطقه ورامین تأکید کرد: این خدمت‌رسانی در قالب "میز خدمت" به مردم ارائه شود و با همه روستاهای بخش مرکزی، که تا حدودی منشأ انشعابات غیرمجاز هستند ازجمله روستاهای قشلاق عمرآباد، عبدل‌آباد، احمدآباد و خورین طرح واگذاری با حضور معاونین شروع شود.

حاجی مزدرانی در پایان خاطرنشان کرد: از هفته آینده طرح فروش انشعاب اقساطی از روستای قشلاق عمرآباد را شروع و سعی می‌کنیم  در هر هفته ،کار دو  روستا را انجام‌ دهیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: انشعاب غیرمجاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۹۰۱۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۹۰۰۰ کمبود ماما در مقابل ۳۰۰ مجوز استخدام

به گزارش خبرگزاری مهر، فاطمه محمدبیگی، افزود: متأسفانه کمبود ماما در کشور همچون کادر پرستاری در شیفت‌های سنگین این گروه خود را نشان داده است و منجر به استهلاک، خستگی کادر مامایی شده است و همین مسئله عاملی بر کاهش کیفیت کار ماماها در کشور است.

وی گفت: مامایی یکی از مشاغل ارزنده در جهان هستی است، رشته مامایی به دلیل اینکه سلامت مادر و کودک را به ارمغان می‌آورد بسیار ارزشمند است، ارتقای سلامت مادران و کودکان، ترویج فرزندآوری و تغذیه به واسطه شیر مادر، جلوگیری از مرگ مادر، کودک و آموزش مراقبت‌های دوران بارداری معمولاً به واسطه این گروه حساس رشته پزشکی انجام می‌پذیرد.

محمدبیگی با اشاره به کاهش جمعیت ایران در سال‌های آینده، افزود: ایران تنها کشور دارنده جایزه کاهش جمعیت در جهان است، در قانون جوانی جمعیت به صورت ویژه به کمبود ماما در کشور اشاره شده، یعنی به ازای هر دو زایمان فعال باید یک ماما در کشور وجود داشته باشد؛ متأسفانه به دلیل کمبود ماما در بیمارستان‌های کشور این بند قانونی اجرایی نمی‌شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان در مجلس، با بیان اینکه قرار بود امسال حدود ۳۵۰۰ ماما در کشور استخدام شوند، اظهار داشت: در ظرفیت پذیرش و استخدام وزارت بهداشت تنها حدود ۳۰۰ ماما در کشور ثبت شده بود، چرا باید میزان جذب و استخدام ماما به رغم نیاز کشور کم باشد.

کد خبر 6096249 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • دستگیری متخلفان چرای غیرمجاز دام در منطقه شیدا
  • بازگشایی محورهای مواصلاتی روستاهای بخش کن
  • کمبود ۹۰۰۰ ماما در کشور
  • ۹۰۰۰ کمبود ماما در مقابل ۳۰۰ مجوز استخدام
  • برداشت غیرمجاز از حق آبه دریاچه ارومیه/آب منطقه‌ای آذربایجان غربی جوابیه داد
  • دستگیری شکارچیان غیرمجاز در منطقه حفاظت شده هلن
  • تقدیر از کارگران شهرستان ورامین با حضور مسئولان
  • قلع و قمع ۵۱ فقره تغییر کاربری در محمودآباد
  • دستگیری چهار حفار غیرمجاز اماکن تاریخی در تربت‌حیدریه
  • دستگیری شکارچیان غیرمجاز در منطقه هلن چهارمحال‌وبختیاری