Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری معتقد است که باید بخش خصوصی و غیر دولتی به حوزه‌های مختلف علمی به خصوص زیست فناوری ورود کند. به گزارش گروه فناوری خبرگزاری دانشجو به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مصطفی قانعی دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری، پس از بازدید از آخرین دستاورد‌ها و توانمندی‌های پارک علم و فناوری البرز و مجتمع تحقیقاتی شهدای جهاددانشگاهی، بیان کرد: انتظار ما این است که جهاد دانشگاهی بیش از هر زمانی در شرایط کنونی کشور نقش آفرینی و طرح‌های خود را در زمینه‌های مختلف به ما ارائه کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با اشاره به ضرورت همکاری‌های بیشتر جهاد دانشگاهی و معاونت علمی، گفت: برای اجرای پروژه‌های مشترک که مورد نیاز کشور است، محدودیت مالی و بودجه‌ای نداریم و از طریق معاونت علمی و فناوری و صندوق نوآوری و شکوفایی می‌توانیم منابع مالی این پروژه‌ها را تامین کنیم.

به گفته قانعی، ورود ستاد به حوزه دارو موفق بود و کشورمان در حوزه‌های مختلف علوم و تحقیقات تجربیات خوبی کسب کرده است؛ اما باید تلاش کنیم تا بخش‌های غیردولتی و خصوصی بیش از گذشته در توسعه بخش‌های مختلف علمی کشور ورود پیدا کنند.

حمیدرضا طیبی رئیس جهاددانشگاهی نیز در این دیدار، گفت: فعالیت‌های تحقیقاتی در گروه‌های پژوهشی جهاد دانشگاهی تا مرز تولید فناوری نیز پیش رفته است و خدمات تخصصی این گروه‌ها به صورت حرفه‌ای به جامعه ارائه می‌شود.

همچنین در حاشیه این بازدید در خصوص راه اندازی شبکه مجازی بانک‌های ژنی کشور نیز مذاکراتی صورت گرفت. با توجه به اینکه زیرساخت راه اندازی این شبکه در مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران وجود دارد مقرر شد برای تکمیل و ارتقاء این زیرساخت‌ها همکاری‌های لازم بین مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی و ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری صورت گیرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: فعالیت های تحقیقاتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۹۰۸۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای نخبگان در حوزه‌های مختلف مسیر ویژه‌ای باز خواهیم کرد

روح الله دهقانی فیروز آبادی معاون علمی و فناوری رئیس جمهور درباره صحبت‌های دیروز رئیس جمهور درباره نخبگان کارگری بیان کرد: زمانی که صحبت از نخبگان کارگری و یا کارگران نخبه می‌شود ممکن است برداشت ناصحیحی ایجاد شود مبنی بر ایکه اینها صرفا افرادی هستند که کار یدی انجام می‌دهند اگرچه که ممکن است این افراد هم نخبه باشند. اما آن افرادی که انتخاب شدند نخبگان کار هستند.

وی تشریح کرد: ما یک سری نخبگان دانشگاهی داریم که معیار اندازه گیریشان دستاورد‌های علمی و فناوری است. برخی نخبگان هنری داریم که معیار اندازه گیریشان دستاورد‌ها و آثار هنری است.   افرادی که در حضور رئیس جمهور انتخاب شدند در محیط کار دست به نوآوری می‌زنند و در محیط کار اثر بخشی دارند.  

دهقانی فیروز آبادی گفت: امسال بنای بنیاد نخبگان این است که  علاوه بر نخبگان دانشگاهی برای چند حوزه دیگر نظیر نخبگان ورزش، محیط کار و صنعتی و نخبگان مدیریت و کار آفرینی هم مسیر ویژه‌ای بازکند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی فناوری

دیگر خبرها

  • سکوی توسعه‌ نوآوری و فناوری صنعت پتروشیمی کشور رونمایی می‌شود
  • دستگاه قضا از بخش خصوصی در راستای رونق تولید حمایت می‌کند
  • توسعه همکاری‌ها میان جهاد دانشگاهی و مؤسسه ISC
  • کاهش تصدی گری دولتی و ارتقای بخش خصوصی لازمه رونق اقتصاد
  • باید فبین‌فود را در سطح بین‌المللی گسترش دهیم
  • تپش دانش بومی در قلب خودروی ایرانی
  • اولین مرکز نخستی‌سانان در ایران افتتاح می‌شود
  • بازتعریف نقش جهاد دانشگاهی در زیست بوم نوآوری و فناوری کشور
  • توسعه همکاری های حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران با اوگاندا
  • برای نخبگان در حوزه‌های مختلف مسیر ویژه‌ای باز خواهیم کرد