Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-02@10:28:45 GMT

روسیه جایگاه ششم جهانی از لحاظ بودجه نظامی را دارد

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۹۵۴۲۳

روسیه جایگاه ششم جهانی از لحاظ بودجه نظامی را دارد

هزینه‌های نظامی روسیه در سال ۲۰۱۸ برای دومین سال پیاپی کاهش یافته و به ۶۱.۴ میلیارد دلار رسید و بدین ترتیب، روسیه برای نخستین بار از سال ۲۰۰۶ به این طرف، جایگاه خود در میان ۵ کشور دارای بیشترین بودجه نظامی جهان را از دست داد. ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۸ بین الملل آسیا-اقیانوسیه اروپا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «نووستی»، موسسه تحقیقات بین المللی در زمینه مشکلات جهانی در استکهلم (SIPRI) در گزارش سالانه خود اعلام کرده است که هزینه‌های نظامی در جهان در سال 2018، بطور کلی 1.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

8 تریلیون دلار بود که 2.6 درصد بیشتر از شاخص‌های سال قبل است و در مجموع هزینه‌های نظامی در جهان در سال 2018 بالاترین سطح از سال 1988 است که این موسسه جمع آوری اطلاعات در این زمینه را آغاز کرد.

این گزارش همچنین نشان داده است که روسیه دیگر جزو پنج کشور صدرنشین در زمینه بودجه نظامی قرار ندارد. بر اساس این اطلاعات، هزینه‌های نظامی روسیه برای دومین سال پیاپی کاهش داشته و بودجه دفاعی این کشور در سال 2018 معادل 61.4 میلیارد دلار بود و در نتیجه روسیه جایگاه ششم را در رده‌بندی جهانی در این زمینه به خود اختصاص داده است. بدین ترتیب روسیه برای نخستین بار از سال 2006 تاکنون، جایگاه خود در میان پنج کشور دارای بیشترین بودجه نظامی در جهان را از دست داده است.

طبق این گزارش، روسیه در راستای تحقق برنامه مدرنیزه سازی نیروهای مسلح خود، از دوره زمانی سال 2010 الی 2015 بودجه نظامی خود را سالانه به میزان 5 الی 16 درصد افزایش داد. ولی از آغاز سال 2016 هزینه‌های نظامی روسیه شروع به کاهش کرد، ولی با این وجود میزان سفارشات دولتی به صنایع تولیدات دفاعی روسیه 7.2 درصد افزایش یافت. در سال 2017 نیز هزینه‌های دفاعی روسیه 19 درصد کاهش یافت.

در سال 2018 نیز هزینه‌های دفاعی روسیه به کاهش خود ادامه داده و 3.5 درصد کمتر شد،هرچند در مجموع نسبت به سال 2009 همچنان 27 درصد افزایش یافته است.

ترامپ بودجه نظامی آمریکا را به 750 میلیارد دلار افزایش می‌دهدکشورهای عضو ناتو تسلیم درخواست آمریکا برای افزایش بودجه نظامی می شونددبیر کل ناتو: آلمان باید به افزایش بودجه نظامی ادامه دهد

این تحقیقات نشان داده که البته این شاخص، بالاترین میزان در میان کشورهای شرق اروپاست: در سال گذشته هزینه های منطقه‌ای ارتش روسیه، 88 درصد کل بودجه نظامی این کشور را در برگرفته است.   

انتهای پیام/

R1445/P/S8,87,89,1128/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۹۵۴۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چند درصد چک‌ها در اسفند ۱۴۰۲ برگشت خورد؟

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس اعلام بانک مرکزی، در اسفندماه سال گذشته، بیش از ۸ میلیون و ۳۰۰ هزار فقره چک به ارزشی بیش از ۶,۱۱۱ هزار میلیارد ریال وصول شده است.

در ماه مورد گزارش، استان تهران با سهم بیش از ۴۹ درصدی، بیشترین ارزش چک‌های مبادله‌شده را داشت که این میزان به لحاظ تعدادی نیز بیش از ۳۲ درصد چک‌ها را شامل می‌شد. استان‌های اصفهان و خراسان رضوی نیز در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

همچنین بیشترین نسبت تعداد چک‌های وصولی به مبادله‌ای در استان‌های گیلان، خوزستان و کرمانشاه بوده است. از لحاظ ارزشی نیز بیشترین نسبت چک‌های وصولی در استان‌های البرز، خوزستان و گیلان بوده است.

طی اسفندماه ۱۴۰۲، ۹۱.۳ درصد از کل چک‌های مبادله‌شده در سامانه چکاوک وصول شده است. این نسبت از نظر مبلغی نیز معادل ۸۸.۳ درصد است.

کد خبر 6094845

دیگر خبرها

  • چند درصد چک‌ها در اسفند ۱۴۰۲ برگشت خورد؟
  • آقای گل جام جهانی در سودای بازگشت به فوتبال
  • تبعات بند مشکل ساز بودجه بر صنعت بیمه و پیشنهاد عدم لحاظ بر درآمدها
  • فرانسه جایگاه خود را بین ۱۰ اقتصاد برتر از دست می‌دهد
  • بودجه فرهنگی ایران نصف شاخص بین‌المللی است
  • باید ۲۵ درصد به پایه بودجه فرهنگی اضافه شود
  • بررسی بودجه آموزش و پرورش در لایحه ۱۴۰۳/ همان چالش همیشگی باطعم بی قانونی!
  • بودجه فرهنگی ایران نصف شاخص بین‌المللی است / موازی‌کاری فرهنگی داریم!
  • موافقت مجلس با جدول مربوط به هزینه‌کرد یک درصد از هزینه‌های شرکت‌های دولتی
  • اکتشافات جهانی نفت و گاز سقوط کرد