Web Analytics Made Easy - Statcounter

پدر جولیان آسانژ می‌گوید، اکوادور بر سر دریافت وام از صندوق بین‌المللی پول پسرش، بنیانگذار سایت افشاگر ویکی‌لیکس را با آمریکا معامله کرده است.

به گزارش ایسنا، جان شیپتون، پدر خونی جولیان آسانژ، بنیانگذار سایت افشاگر ویکی‌لیکس از احتمال اینکه پسرش در صورت استرداد به آمریکا، باقی عمر خود را در زندان سپری کند، ابراز نگرانی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نخستین بار است که پدر آسانژ پس از دستگیری و بیرون آوردن او از سفارت اکوادور در لندن در اوایل ماه جاری میلادی، در این باره صحبت می‌کند.

به گزرش روزنامه دیلی میل، شیپتون که پدر خونی جولیان آسانژ است، ادعا کرد که این روزنامه‌نگار جنجالی از طرف اکوادور در ازای دریافت وامی از صندوق بین‌المللی پول با آمریکا معامله شده است. به گفته او، اکوادور و آمریکا معامله کرده‌اند که در صورت خروج آسانژ از سفارت اکوادور در لندن، این وام به این کشور آمریکای جنوبی پرداخت شود.

آسانژ از هفت سال گذشته در این سفارت به سر می‌بُرد تا اینکه در روز یازدهم آوریل دستگیر شد.

شیپتون در گفته‌هایش اظهار کرد که سیاست آمریکا آسانژ را مورد آزار و اذیت قرار داده و به او خیانت کرده است.

او که برای نخستین بار پس از دستگیری آسانژ سکوت خود را شکست، در برنامه "۶۰ دقیقه" شبکه سی‌بی‌اس گفت: اکوادور واحد پولی خود را ندارد و از دلار آمریکا استفاده می‌کند. نمی‌تواند از صندوق بین‌المللی پول وام بگیرد، مگر آنکه آمریکا – در ازای توافقی بر سر خروج جولیان آسانژ از سفارت- آن را تایید کند.

در حالی که وکیل آسانژ دستگیری اخیر موکلش را انتقام دولت آمریکا از او می‌داند، شیپتون می‌گوید که آمریکا برای تخریب زندگی پسرش مصمم است.

او در این باره گفت: نگرانی من این است که او به زور به آمریکا برده شده و به زندان انداخته شود و هرگز از آن بیرون نیاید.

او در واکنش به اینکه سفارت اکوادور ادعا کرده آسانژ به دلیل رفتار نامناسبش از این سفارت بیرون برده شده، چنین اظهاراتی را تلاش برای لکه‌دار کردن وجهه آسانژ دانست.

اتهامات آسانژ مالیدن مدفوع به دیوارها، استفاده از اسکیت‌بورد در سالن‌های این سفارت، انداختن لباس های کثیف در دستشویی و هک تلفن رییس جمهور هستند.

پدر خونی آسانژ در این باره گفت: این اتهامات مسخره هستند. این‌ها حال من را به هم می‌زنند اما چیزی از عشق من به جولیان کم نمی‌کنند.

وی افزود: من ۷۴ سال دارم و او ۴۷ سال اما به اندازه من پیر به نظر می‌رسد و این افتضاح است. چشمان او خوب و سالم به نظر می‌رسند. حالش خوب است و همچنان روحیه جنگجوی خود را حفظ کرده است. همه‌چیز (درباره وضعیت جسمی و روحی او) خوب به نظر می‌رسد.

شیپتون اظهار کرد که با افشای اطلاعات محرمانه از سوی ویکی‌لیکس به پسرش هشدار جدی داده بود که ممکن است جانش در خطر باشد.

او با تکذیب این ادعا که پسرش یکی از "دارایی"‌های روسیه است، گفت، همیشه پسرش را حمایت کرده و با انگیزه‌هایش موافق است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آمريكا اکوادور جولیان آسانژ افشاگر ویکی لیکس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۰۰۰۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست دوباره زلنسکی برای دریافت تسلیحات

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین که قرار است کمک‌هایی هنگفت از ایالات متحده آمریکا دریافت کند، خواستار دریافت تسلیحات بیشتر شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، زلنسکی امروز یکشنبه دوباره از جامعه جهانی خواست تا سلاح‌های دفاع هوایی بیشتری را در اختیار این کشور قرار دهند درحالیکه به تازگی یک کمک 61 میلیارد دلاری در آمریکا برای اوکراین در نظر گرفته شده است.

زلنسکی همچنین درخواست کرد که مذاکرات رسمی برای ورود اوکراین به اتحادیه اروپا و دعوت از کی‌یف برای پیوستن به ناتو آغاز شود.

رئیس‌جمهور اوکراین گفت که کی‌یف در حال مذاکره با واشنگتن درباره حجم حمایت‌های نظامی، مالی و سایر موارد برای ده سال آینده است.

وضعیت برای نیروهای اوکراینی در شرق رو به وخامت گذاشته است و آنها منتظر دریافت تسلیحات آمریکایی هستند. زلنسکی بارها درخواست سامانه‌های دفاع هوایی به ویژه سامانه‌های پاتریوت کرده است.

اظهارات زلنسکی در مورد ورود به اتحادیه اروپا نیز در حالی است که کی‌یف نامزد پیوستن به این بلوک 27 کشوری است اما روند الحاق سال‌ها طول می‌کشد.

همچنین آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا در مورد ورود اوکراین به ناتو گفته است که این کشور در نهایت به ائتلاف نظامی خواهد پیوست. زلنسکی در اینباره بیان کرد که هر کشوری که ارزش‌های مشترک دارد و آماده دفاع از آنها است شایسته دعوت شدن به ناتو است. 

ناتو: برنامه‌ای برای گسترش استقرار تسلیحات هسته‌ای نداریم

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • درخواست دوباره زلنسکی برای دریافت تسلیحات
  • خبر خوب برای دانشجویان افغان در ایران
  • حمله مرگبار در اکوادور چند روز پس از رفراندوم سرکوب تبهکاران
  • ببینید | تصاویری از تجمع دانشجویان استان تهران مقابل سفارت فرانسه
  • مراسم فرهنگی ایرانیان در دوبلین
  • مراسم معارفه رایزن فرهنگی جدید ایران در ونزوئلا
  • عکس| عکس‌های جدید حامد آهنگی در تولد لاکچری پسرش
  • پلیس در تعقیب همدست ال چاپو | سلطان مواد مخدر اکوادور چه کسی است؟
  • تهدید به بمب‌گذاری در سفارت روسیه در برزیل
  • پلیس برزیل برای یافتن بمب وارد سفارت روسیه شد