Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@04:44:58 GMT

اثرگذاری امر به معروف در ماندگاری آن متجلی می شود

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۰۰۰۲۵

اثرگذاری امر به معروف در ماندگاری آن متجلی می شود

ایلام - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: باید اشاعه فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر به گونه ای باشد که تاثیری ماندگار، عمیق و سازنده در بطن جامعه داشته باشد.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین اله نور کریمی تبار روز دوشنبه در نشست ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر و آئین تودیع و معارفه دبیران جدید و قدیم ستاد احیای استان ایلام اظهار داشت: ایلام در زمینه امر به معروف و نهی از منکر یکی از استان های موفق کشور بوده هرچند در راستای کاهش و رفع نواقص آماده همکاری با ستاد احیای امر به معروف و نهی از کشور هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: با توجه به اینکه یکی از برنامه های جدید ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر کشور استفاده از ظرفیت مردم به ویژه جوانان و روحانیون در برنامه های شاد و مفرح فرهنگی با محتوای دینی اما عامه پسند است استان ایلام نیز با توجه به استعدادهای خاص خود آماده پذیرش برنامه های شاد و سالم ستاد است.
کریمی تبار با اشاره به اینکه در آستانه ماه مبارک رمضان هستیم، گفت: باید با اطلاع رسانی عمومی مردم نسبت به روزه خواری عمدی در ملاء عام آگاه شوند و همچنین در معابر عمومی چون بوستان ها و ورودی و خروجی شهرها اقامه نماز جماعت عمومی به صورت منسجم با حضور امام جماعت برگزار شود.

** با روزه خواران برخورد قاطع شود
استاندار ایلام هم گفت: استان ایلام با توجه به اینکه روزانه محل تردد زائران و تجار و مسافران زیادی است باید در ماه مبارک رمضان با هماهنگی اتاق اصناف غذاخوری هایی برای این افراد در نظر گرفته شود تا در زمان اقامت در استان ایلام مشکل تغذیه نداشته باشند.
قاسم سلیمانی دشتکی افزود: باید تعدادی از غذاخوری ها برای مسافران و زائران در نظر گرفته شود منوط به اینکه محل صرف غذا دور از چشم عمومی و در یک مکان محصور باشد تا حرمت ماه مبارک رمضان و مردم روزه دار حفظ شود.
وی از عموم مردم که به هر عنوان و عذر موجهی روزه نمی گیرند خواست از روزه خواری عمدی در اماکن عمومی خودداری کنند و نیز نیروی انتظامی و طلایه داران و گروه های امر به معروف و نهی از منکر با روزه خواران برخورد قاطع کنند.
سلیمانی دشتکی از اعضای ستاد احیای امر به معروف و نهی از مکنر استان خواست به عنوان مصوبه نشست های هفتگی مدیران در ماه رمضان را از ظهر چهارشنبه به صبح این روز جابجا کنند تا خللی در روند فعالیت روزانه ادارات در روز چهارشنبه ایجاد نشود.

** باید تهدیدها تبدیل به فرصت شود
نماینده مردم استان ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت: در مقطع کنونی تهدیدهای جدی وضعیت خانواده های ایرانی را تحت شعاع خود قرار داده است که فضای مجازی و معیشت اقتصادی از جمله این تهدیدها است.
شادمهر کاظم زاده افزود: باید این تهدیدها را به فرصت تبدیل کرده و از فضای مجازی برای پیشبرد اهداف و سیاست های نظام و مبانی دین و فشار اقتصادی در راستای رونق تولید و کسب و کار استفاده کنیم.
وی تاکید کرد: باید پرچم مدیریت مطالبه گری مردم را نخبگان و ایده پردازان و مسئولان کشور به دست بگیرند تا فضای فعالیت برای دشمنان نظام فراهم نشود.

** امر به معروف و نهی از منکر منحصر به یک نهاد یا موضوع خاص نیست
دیگر نماینده مردم استان ایلام در مجلس شورای اسلامی هم گفت: باید در فریضه امر به معروف و نهی از منکر در کنار مسائل دینی و معارف اسلامی به موضوعاتی چون آموزش نیز توجه شود.
سلام امینی افزود: برای مبارزه و مقابله با فرهنگ منحط غرب باید رویکردهای آموزش، معارف و مسائل دینی در جامعه پویاتر و وسیع تر شود.
وی تاکید کرد: امر به معروف و نهی از منکر نباید منحصر به یک نهاد یا چند موضوع خاص باشد بلکه باید آن را به یک موضوع فراگیر و عمومی تبدیل کرد.
به گزارش ایرنا، در این نشست سرهنگ جمال شاکرمی به عنوان دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر جانشین سردار سید صادق حسینی شد.
7172/6119

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي امر به معروف و نهي از منكر توديع و معارفه دبير ستاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۰۰۰۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رهاورد ۱۶ جشن گلریزان ستاد دیه استان فارس اعلام شد/کمک ۴۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی خیرین

رییس ستاد دیه استان با اعلام مطلب فوق افزود: در نتیجه این جشن‌ها که با حضورر و استقبال ارزشمند جامعه خیرینت و مسئولین محلی و استانی همراه بود، بیش از ۴۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان توسط خیران و نیک اندیشان برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد پرداخت شد.

اسحاق ابراهیمی با بیان اینکه در سال گذشته بیش از ۶۵۰ زندانی جرایم غیر عمد از زندان‌های فارس با کمک خیران آزاد شده اند افزود: در حال حاضر بیش از ۹۵۰ زندانی جرایم غیر عمد مالی در زندان‌های استان حضور دارند که چشم انتظار کمک مرذم عزیز هستند.

او، دومین مرحله از پویش سهم من ۴۰ را نیز مورد استقبال مردم توصیف کرد و گفت: بیش از ۶۰۰۰ هزار تراکنش تا کنون انجام و نزدیک به ۷ میلیون تومان در این حوزه جمع آوری شده است، ضمن اینکه شهروندان و هم استانی‌های عزیز در جریان باشند، کمک‌های هر نفر ۴۰ هزار تومانی آنان به تعداد اعضای خانواده، میتواند زمینه ازادی کل زندذانیان جرایم غیر عمذد را فراهم سازد و این برگ زرینی در تاریخ اجتماعی مردم فرهیم، نوع دوسست و فرهنگساز استان خواهد بود.

گفتنی است شماره کارت ۶۱۰۴۳۳۷۷۷۰۰۳۰۹۶۱ بنام ستاد دیه استان فارس آماده دریافت کمک‌های مردم شریف براغی آزرادی زندانیان جرایم غیر عمد استان و اهدائ شادی به خانواده‌های بی پناه آنان است. افرادی که از سر اتفاق و بدون انگیزه مجرمانه به زندان افتاده اند خود و خانواده هایشان از تبعات در رنج هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • سنگ تمام مردم خراسان جنوبی برای بازسازی عتبات عالیات
  • رهاورد ۱۶ جشن گلریزان ستاد دیه استان فارس اعلام شد/کمک ۴۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی خیرین
  • نقش موثر اصناف و بازاریان در تبیین فرهنگ حجاب
  • اثرگذاری مثبت مرد پرتغالی 8 ساله سپاهان (عکس)
  • تجمع خودجوش بانوان بافقی در حمایت از طرح نور فراجا
  • امربه معروف ونهی از منکر وظیفه همه آحاد جامعه
  • چه کسانی نهی از منکر را از حریم «منطق و عقل» دور کردند؟!
  • گشت ارشاد تنها راه مقابله با بی‌حجابی عامدانه/ امر به معروف با نگاه از بالا به پایین منجر به بی‌نظمی اجتماعی می‌شود
  • بودجه ستاد امر به معروف در سال گذشته چقدر بود؟
  • اثرگذاری توسعه دانش‌بنیان‌ها در به‌روزرسانی موقوفات