Web Analytics Made Easy - Statcounter

بیرجند - ایرنا - رئیس دانشگاه بیرجند گفت: در بیانیه پایانی همایش بین المللی گردشگری بیابان لوت، خط مشی مشخصی برای استان های همجوار این بیابان دیده شود.

به گزارش ایرنا احمد خامسان روز سه شنبه در نشست خبری نخستین همایش بین المللی گردشگری بیابان لوت، فرصت های محلی و بین المللی افزود: مکان دومین همایش بین المللی در دانشگاه سیستان و بلوچستان یا کرمان باشد و امید است طبق برنامه 10 ساله در سال 1406 چهارمین همایش را مجدد در دانشگاه بیرجند شاهد باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: گردشگری در کنار سایر حوزه ها از جمله صنعت و کشاورزی می تواند با کمترین سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال به پایداری جمعیت و توسعه استان کمک کند.
رئیس دانشگاه بیرجند ادامه داد: آموزش عالی یکی از پایه های اصلی در نگهداشت جمعیت به خصوص قشر جوان است اما رونق گردشگری نیز در این زمینه اثرگذار خواهد بود.
وی با بیان اینکه نمونه بارز همکاری بخش خصوصی و دولتی در برگزاری این همایش دیده می شود گفت: امیدواریم بتوانیم از این موهبت طبیعی و الهی حداکثر استفاده را برای توسعه منطقه داشته باشیم.
خامسان اظهار داشت: خراسان جنوبی موهبت هایی دارد که نسبت به سایر استان بی نظیر است لذا مسئولان هم باید دیدگاه ویژه ای داشته باشند که از این طریق بتوانیم به ثبات جمعیت و توسعه منطقه کمک کنیم.
دبیر علمی و اجرایی همایش بین المللی گردشگری بیابان لوت، فرصت های محلی و بین المللی گفت: 135 مقاله علمی از کشورهای انگلستان، استرالیا، هند، ترکیه، ایتالیا و سراسر کشور به دبیرخانه این همایش ارسال شده است.
محمد اسکندری ثانی افزود: همزمان با افتتاحیه همایش فردا (چهارشنبه) کنفرانس عملی در تالار ولایت دانشگاه برگزار می شود.
وی با اشاره به رخدادهای دیگر که مکمل بخش علمی همایش است گفت: برپایی نمایشگاه صنایع دستی، برنامه ویژه علم نجوم، استارت آپ ویکند، کارگاه گردشگری خلاق و غیره از جمله این برنامه ها است.
دبیر علمی و اجرایی همایش بین المللی گردشگری بیابان لوت از برگزاری سه پنل تخصصی در این همایش خبر داد و افزود: در این پنل ها با موضوعاتی همچون مدیریت میراث جهانی بیابان لوت، ژئوتوریسم و بیابان لوت، جایگاه گردشگری در سند آمایش سرزمینی استان، تاثیر تردد خودروهای آفرود بر پوشش گیاهی کویر، توریسم ورزشی، بازاریابی گردشگری با تاکید بر فضای مجازی و غیره مقالاتی ارایه می شود.
وی گفت: دستیار و مشاور وزیر امور خارجه، مدیرکل غرب آسیا و رئیس اتاق بازرگانی ایران از جمله میهمانان این همایش خواهند بود.
بیابان لوت به عنوان اولین اثر طبیعی ایران سال 1395 در چهلمین اجلاس میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید و بین استان های خراسان جنوبی، کرمان و سیستان و بلوچستان مشترک است.
9893*3028

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي گردشگري دانشگاه بيابان لوت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۰۶۹۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی هلال احمر بیرجند به ۱۶ نفر متاثر از سیلاب

حسین ذاکریان رئیس جمعیت هلال احمر بیرجند گفت: با توجه به بارش شدید باران در بعضی از مناطق این شهرستان اولین تیم سیلاب بیرجند به مناطق سیل‌زده اعزام شد.

وی با اشاره به آماده‌باش کامل تیم‌های عملیاتی به دنبال صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی گفت: تیم اعزامی برای تخلیه آبگرفتگی منازل و معابر به روستا‌های ده نو و رکات اعزام شده و در حال خدمت‌رسانی است.

رئیس جمعیت هلال احمر بیرجند از امدادرسانی به ۱۶ نفر متاثر از سیلاب در این شهرستان خبر داد و افزود: آبگرفتگی سه منزل مسکونی نیز توسط امدادگران هلال احمر بیرجند تخلیه شد.

فعالیت سامانه بارشی که عصر سه شنبه هفته جاری در خراسان جنوبی آغاز شد و از روز چهارشنبه در اغلب مناطق استان شدت گرفت تا امروز ادامه یافت و در شبانه روز گذشته بیشترین بارندگی در بیرجند ثبت شد.

بارش‌های رگباری و سیل آسا در خراسان جنوبی سبب جاری شدن سیلاب، طغیان رودخانه‌های فصلی و خسارات مالی شده است.

اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی درباره ادامه فعالیت توده هوای ناپایدار جوی تا شنبه هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • همایش روز شوراهای خراسان جنوبی برگزار شد
  • همایش بین المللی اندیشه‌های قرآنی حضرت آیت الله خامنه‌ای در قم برگزار می شود
  • تولید ۲۵ میلیون لیتر انواع عرقیات در میمند فارس
  • ضرورت توسعه تعاملات علمی دانشگاهی در راستای منافع دو کشور در عرصه بین‌المللی
  • همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی رهبر معظم انقلاب چهارشنبه در قم 
  • برگزاری همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای
  • همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای درقم برگزارمی شود
  • تصاویری از نشست خبری همایش بین المللی اندیشه های قرآنی آیت الله العظمی خامنه ای
  • همایش بین‌المللی نهج‌البلاغه و حمایت از فلسطین
  • امدادرسانی هلال احمر بیرجند به ۱۶ نفر متاثر از سیلاب