Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-05@13:12:07 GMT

محتوای موضوعات روانشناسی در فضای مجازی کنترل می شود

تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۰۷۶۵۶

محتوای موضوعات روانشناسی در فضای مجازی کنترل می شود

به گزارش ایرنا، محمد حاتمی روز سه شنبه در همایش روز روانشناسی و مشاوره در تالار شریعتی دانشگاه اصفهان افزود : بررسی های صورت گرفته بیانگر آن است که 32 درصد فضای مجازی را مطالب روانشناسی تشکیل می دهد که از سوی افراد غیرمتخصص ارائه می شود.
وی تاکید کرد: این مطالب شامل نکاتی درباره مهارت های زندگی، مشاوره خانواده، شیوه های فرزند پروری و سایر مسائل مرتبط است که از کتاب های روانشناسی استادان این حرفه برداشت می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حاتمی اظهار داشت: تنها پنج درصد فضای مجازی در اختیار استادان و دانش آموختگان روانشناسی است در حالی که سوء استفاده از حرفه روانشناسی توسط افراد بدون تخصص آسیب های عاطفی و مالی بسیاری به اجتماع وارد می کند.
وی همچنین با اشاره به اینکه دیدگاه مردم نسبت به مشاوره و روانشناسی و مراجعه به این مراکز نسبت به 2 دهه قبل تغییرکرده است، گفت: هم اکنون مردم مشاوره را در تمام امور زندگی از جمله رفتار در خانواده، تربیت فرزندان، مهارت های زندگی و بسیاری موارد دیگر وارد کرده اند.
رییس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشورگفت: هم اینک بیش از 150 هزار دانشجو در دانشگاه های مختلف کشور در رشته روانشناسی مشغول به تحصیل هستند و به مرور زمان این توسعه کمی توسعه کیفی را نیز به دنبال خواهد داشت.
وی تصریح کرد: به دنبال انعقاد تفاهمنامه ای با وزارت علوم و همچنین وزارت بهداشت هستیم تا بتوانیم امکانات کارورزی و ارتقای صلاحیت حرفه ای را برای دانشجویان و دانش آموختگان این رشته فراهم کنیم.
حاتمی با اشاره به اهمیت سازمان نظام روانشناسی و مشاوره به عنوان سازمانی با سرمایه اجتماعی گفت: وظایف این سازمان شامل استاندارد سازی فعالیت های روانشناسی در دستگاه های مختلف، نظارت و همچنین آموزش روانشناسان است.
وی همچنین به راه اندازی اندیشکده روانشناسی مبتنی بر فرهنگ اسلامی ایرانی در آینده نزدیک خبر داد و گفت: این اندیشکده با هدف بومی سازی این حرفه و با حضور افراد متفکر در حوزه روانشناسی تشکیل خواهد شد.
معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی اصفهان نیزدراین همایش گفت: روانشناسی با مفاهیم کلیدی عجین شده است و هر جا که صحبت از موضوعات مهم در رابطه با پیشرفت و توسعه کشور می شود نمی توان روانشناسی و سلامت را نادیده گرفت.
محمد سعید محمدی افزود: با توجه به افزایش آسیب های اجتماعی از جمله اعتیاد، طلاق و سایر موارد، نیاز به روانشناس بیش از پیش احساس می شود.
در پایان این مراسم که با حضور استادان، دانشجویان و نماینده مردم اصفهان در مجلس و مدیرکل بهزیستی اصفهان برگزار شد؛ شماری از استادان پیشکسوت روانشناسی استان اصفهان تجلیل شدند.
6022 / 6994
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 اعتیاد خانواده روانشناسی فضای مجازی مهارت های زندگی 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۰۷۶۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس| اعتراض عجیب‌وغریب چینی‌ها به شرایط کاری

به تازگی شیوه عجیب و غریب اعتراض کارگران چینی به دستمزدهایشان در فضای مجازی پربازدید شد. در ویدیوها و تصاویر منتشرشده در فضای مجازی، جوانان چینی بدترین لباس‌های خواب و دمپایی‌های خود را می‌پوشند تا در اعتراض به همه چیز، از مدیران غیرحرفه‌ای و شرایط کاری بد گرفته تا دستمزد کم و ساعت‌های کار طولانی، به سمت محل کار خود حرکت کنند.

دیگر خبرها

  • عکس| اعتراض عجیب‌وغریب چینی‌ها به شرایط کاری
  • هرقانونی در فضای مجازی به معنای محدود کردن فضای مجازی نیست!
  • طرح عملیاتی پلیس برای برخورد با تولیدکنندگان محتوای مبتذل
  • جزئیات اجرای طرح عملیاتی پلیس برای برخورد با لایوهای مستهجن و محتوای مبتذل
  • طرح عملیاتی پلیس برای برخورد با تولید کنندگان محتوای مبتذل
  • اجرای طرح عملیاتی پلیس فتا برای برخورد با لایوهای مستهجن و محتوای مبتذل در فضای مجازی
  • دستگیری عامل انتشار محتوای نامتعارف در فضای مجازی در رشت
  • ببینید/ ایران از واقعیت تا فضای مجازی
  • برگزاری مصاحبه پذیرفته‌شدگان آزمون صلاحیت حرفه‌ای در ساری
  • دانشگاه آزاد خمینی‌شهر سهم بسزایی در تربیت روانشناس دارد