Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-01@01:54:03 GMT

قاچاق "اسلحه" را نمی‌توان انکار کرد

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۱۵۴۱۳

اردشیر نوریان در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به تاکید اخیر مقام معظم رهبری مبنی بر کنترل هر چه‌ بیشتر بر روی مالکیت "اسلحه" در ایران، اظهار کرد: در کشور ما خرید و فروش اسلحه مجاز نیست. اسلحه کاربرد خاص خود را دارد و قوانین خاصی هم بر آن حاکم است که باید همه آن را رعایت کنند. قطعا هر کسی که این قوانین را اجرایی نکند مجرم شناخته شده و باید طبق قانون متناسب با جرم با آن فرد برخورد شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی یادآور شد: موضوع اسلحه آن‌قدر مهم و دارای حساسیت است که چندی پیش قانون نحوه به‌کارگیری سلاح توسط نیروی انتظامی در کمیسیون امنیت ملی اصلاح شد و در این قانون اصلاحاتی برای استفاده از سلاح توسط ماموران صورت گرفت. با توجه به این حساسیت همه افراد جامعه مستلزم اجرای قانون به خصوص در موضوع مجاز نبودن خرید و فروش "اسلحه" هستند. برخورد با این موضوع هم جایز نیست.

این عضو  کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به این که قاچاق "اسلحه" را نمی‌توان انکار کرد، یادآور شد: متاسفانه اسلحه با قاچاق در اختیار برخی از عناصر غیر مجاز قرار می‌گیرد که این کاری خلاف قانون است و با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری باید کنترل های جدی صورت گرفته و برخوردهای لازم صورت بگیرد.

نوریان گفت‌ که استفاده از اسلحه مستقیما با جان مردم سر و کار دارد. باید نیروی انتظامی و دستگاه‌های امنیتی و انتظامی برخورد جدی تری با قاچاق اسلحه داشته باشند چون دسترسی افراد غیر مجاز به آن راحت است و باید از فیلترهای ورود اسلحه به کشور بسته شود.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۱۵۴۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف ۳۲ محموله قاچاق در هندیجان

سرهنگ  کامران خوشناموندفرمانده انتظامی هندیجان گفت: در راستای مبارزه جدی و همه جانبه با پدیده شوم قاچاق کالا و ارز، کارکنان انتظامی این فرماندهی با کنترل محور‌های مواصلاتی ورودی شهرستان هندیجان ۳۲ دستگاه خودروی وانت و سواری شوتی را شناسایی و با رعایت حقوق شهروندی و استفاده از علایم هشداردهنده آنها را متوقف کردند.  

او افزود: در بازرسی از خودرو‌های توقیفی آجیل خارجی، نوشیدنی‌های غیرمجاز، تجهیزات الکتریکی، کالای خانگی و تجهیزات پزشکی فاقد هرگونه مجوز گمرکی و قانونی کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان هندیجان درپایان با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش ریالی قاچاق کشف شده را ۶۷ میلیارد ریال برآورد کردند، گفت: در این ارتباط ۳۲ متهم پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به اداره تعزیرات حکومتی شهرستان هندیجان معرفی شدند.

 

 

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • کشف ۲۵۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در جاسک
  • به کارگیری اتباع مجاز منع قانونی ندارد
  • دستگیری عامل توزیع غیر مجاز دارو در فلاورجان
  • کشف ۵ هزار و ۶۰۰ لیتر گازوئیل قاچاق در داراب
  • معمای کف و سقف مجاز حجاب
  • کشف سیگار‌های قاچاق در بهاباد
  • کشف ۸۲ هزار و ۸۴۵ لیتر سوخت قاچاق در مرز پرویزخان
  • توقیف ۳۲ محموله قاچاق در هندیجان
  • توزیع کننده غیر مجاز دارو در فلاورجان دستگیر شد
  • کشف محموله میلیاردی پوشاک قاچاق در بستک