Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-29@21:16:03 GMT

کدام خودرو‌ها افزایش قیمت داشته‌اند؟ +جدول

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۱۹۰۰۲

کدام خودرو‌ها افزایش قیمت داشته‌اند؟ +جدول

به گزارش جهان نيوز،  بازار خودرو این روزها مجدد وارد تب و تاب افزایش قیمت‌های  عجیبی شده، به گونه‌ای که صدای مسئولان را هم در این زمینه در آورده است. جدول زیر لیست قیمت‌ خودروهایی است که تغییرات قیمتی آ ها در یک هفته قابل لمس و جای تأمل دارد.  
 

 بررسی‌های در بازار فروش خودرو‌ها نشان می‌دهد که برخی از خودرو‌های معاملاتی در این بازار بیش از ۳۰ درصد افزایش قیمت را در یک هفته تجربه کرده‌اند و این رقم منجر شده است تا سازمان تعزیرات حکومتی وارد عمل شود و نسبت به این افزایش بی رویه واکنش جدی نشان دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گ

سازمان تعزیرات حکومتی اشاره می‌کند که قانون در سال ۹۲ به منظور بهتر اداره شدن بازار‌ها تلاش کرده تا نقش دخالت دولت را در این نهاد‌ها کمتر کند، اما این موضوع به این معنا نبوده که نمایندگان وزارتخانه‌ها برای نظارت به بازار‌ها هم کوتاهی نشان دهند. روز گذشته یاسر رایگانی، سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی رسما اعلام کرد " مردم تا اطلاع ثانویه از خرید خودرو دست نگه دارند تا بازار به روال عادی بازگردد."

این اولین هشدار از جانب مسئولان برای تنظیم بازار خودرو‌های داخلی و خارجی نبوده است، بلکه در ادامه این هشدار نمایندگان مجلس هم به دست داشتن برخی عوامل درون سازمانی برای افزایش لحظه‌ای و التهاب بازار خودرو اشاره می‌کنند و خواستار ورود جدی دولت برای تنظیم این نابسامانی هستند.
نادر قاضی پور، نماینده مردم ارومیه و عضو کمیسیون صنایع مجلس با بیان اینکه بازار انحصاری و بدون رقابت شاهد آفت گرانی و افزایش بدون کارشناسی بازار می‌شود، خطاب به وزیر صمت هشدار داد و گفت: مدیران خودروسازی در صورتی که نمی‌توانند قیمت خودرو را کاهش دهند و مشکلات این صنعت را رفع کنند، استعفا دهند. در صورتی که قیمت خودرو کاهش نیابد استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت پیگیری می‌شود.

بسیاری از کارشناسان بازار خودرو، این التهاب ایجاد شده را علاوه بر تلاش سودجویان و اخلالگران بازار خودرو، بی توجهی مسئولان و متولیان بازار خودرو می‌دانند، همچنین معتقدند قطع به یقین ۳۰ تا ۷۰ درصد قیمت‌های فعلی بازار خودرو حباب است، زیرا برخی از محصولات مونتاژ داخل در یک هفته شیب افزایش قیمت عجیبی را تجربه کرده‌اند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۱۹۰۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت واحدهای مسکونی در منطقه ۱۹ تهران + جدول

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، یکی از مهمترین محورهای زندگی بشریت حول مسئله مسکن عنوان شده و با توجه به اهمیت بازار مسکن در کشور به دلیل ارتباط مستقیم با وضعیت معیشت و رفاه زندگی مردم دارد.

بیشتر بخوانید: قیمت جدید مسکن در شمال تهران شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

براساس آمار قیمت‌ها، برای خرید یک واحد ۷۸ متری در منطقه ۱۹ محله اسفندیاری - بوستان تهران، ۹ سال ساخت، نیازمند حداقل ۴ میلیارد و ۷۵۸ میلیون تومان است.

قیمت خرید واحدهای دیگر در منطقه ۱۹ تهران را در جدول زیر بررسی کنید؛

محله و خیابان (منطقه ۱۹)‌ عمر ساختمان قیمت کل ساختمان (تومان)
اسفندیاری - بوستان ۱۳۹۳ ۴,۷۵۸,۰۰۰,۰۰۰
بهمن‌یار ۱۳۹۸ ۵,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
خانی‌آباد نو ۱۳۸۳ ۳,۶۵۰,۰۰۰,۰۰۰
دولت‌خواه ۱۳۹۰ ۳,۲۳۰,۰۰۰,۰۰۰
عبدل‌آباد ۱۴۰۳ ۵,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
نعمت‌آباد ۱۳۹۸ ۴,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰

اگر بگوییم مسکن برای مردم به رؤیا تبدیل شده است، بیراه نیست؛ افزایش قیمت مسکن همراه با رکود تورمی در بازار مسکن عواقب بدتری در پی خواهد داشت؛ افزایش قیمت مسکن در بازار، مانع بزرگی برای ازدواج و رشد جوانی جمعیت خواهد بود.

منبع: مهر

انتهای پیام/

کد خبر: 1228899 برچسب‌ها قیمت مسکن

دیگر خبرها

  • قیمت واحدهای مسکونی در منطقه ۱۹ تهران + جدول
  • قیمت خودرو امروز ۱۰ اردیبهشت + جدول
  • نزول طلا و ارز ادامه دارد | افزایش تیراژ تولید خودرو
  • قیمت روز خودرو صفر داخلی در کارخانه و بازار آزاد(۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)+جدول
  • قیمت محصولات سایپا +جدول
  • قیمت محصولات ایران‌خودرو +جدول
  • قیمت خودرو امروز ۸ اردیبهشت +جدول
  • قیمت خودرو امروز ۸ اردیبهشت + جدول
  • آخرین وضعیت بازار طلا و سکه؛ طلای ۱۸ عیار گرمی چند؟ | جدول قیمت ها را ببینید
  • قیمت جدید ۲۲ محصول ایران خودرو و سایپا در بازار + جدول