Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان ؛داشی در گفت وگو با رسانه هابا بیان این خبر  ،اظهار کرد: بلایای طبیعی ویژگی باران زا بودن آن موجب ایجاد استرس بیش از حد در جامعه ومردم تحمیل می‌کند وخروج زندگی از حالت عادی وجریان معمولی زندگی قطعا عواقب وپیامد‌های خاص خودرا دارد به همین دلیل به منظور پیشگیری و کاهش آسیب‌های ناشی از تبعات این بحران بایستی اقدامات موثری دراین زمینه صورت بگیرد که بخشی از این اقدامات اقدامات روانی واجتماعی در بلایای طبیعی وانسان ساز که جزئی از برنامه‌های سازمان بهزیستی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: در راستای این موضوع اقداماتی را ازبدو شروع هربحران انجام می‌دهیم وبراین اساس وبا دوهدف اول به حالت عادی بازگرداندن جامعه هدف ودوم افرادی که دچار آسیب شدند یا درمعرض آسیب هستند راازطریق غربالگری شناسایی کنندوبعداز آن ازطریق آموزش‌های گروهی وارائه خدمات مشاوره‌ های گروهی وبرنامه‌های درمانی به نوعی آسیب‌های ناشی ازمشکلات روانی ناشی از بحران را کاهش بدهند.

داشی تصریح کرد: براین اساس سازمان بهزیستی ازبدو شروع سیل در استان خصوصا در پلدخترومعمولان تیم‌های داوطلب روانشناس ومددکار خود را اعزام کردند ودر حال حاضر ۱۱۳ تیم را اعزام کردند ونزدیک به ۲۹۸ روانشناس ومددکار اجتماعی داوطلبانه در این محل‌ها فعالیت واقدامات خودراانجام دادند براین اساس بالغ بر ۱۰ هزار و ۷۲۳ نفر از اهالی که دچار مشکلات ناشی ازسیل بودند ارتباط برقرار شد شناسایی شدند.

معاون پیشگیری بهزیستی لرستان گفت: نزدیک به ۴ هزارو ۳۲۷ نفر غربالگری شدند که تعدادی از این افراد متاسفانه غربالگری مثبت هستند.

او بیان کرد: مادرحال پیگیری ارائه خدمات آموزش‌های گروهی درمان‌های فردی ومسائل آن هستیم ضمن اینکه جهت اختصارسازی وتوان افزایی جامعه از طریق برنامه‌های اجتماع محور خود مشارکت دادم مردم مبادرت به تشکیل تیم‌های داوطلب مردمی کردیم تادرجهت رفع مسائل ومشکلات خوداقدام کنند وحرکت به سمت جریان سازی عادی زندگی به سرعت اتفاق بیفتد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: بهزیستی جامعه رسانه سیل مشکلات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۲۱۳۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قبور آسیب‌دیده خلدبرین ترمیم می‌شود

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد، محمد صلواتی با اشاره به نشست و فرورفتگی برخی قبور خلدبرین یزد در اثر بارندگی، اظهار داشت: معمولا بعد از هر بارندگی شدید قبور واقع در بلوک‌های قدیمی (معراج‌ها) به علت پائین‌تر بودن از سطح معابر و عدم امکان دفع آب‌های سطحی و ساخت و ساز قبور قدیم با مصالح ( خشت و.... ) دچار تخریب و فرورفتگی می‌شوند که معمولاً یک یا دو روز بعد از بارندگی این فرورفتگی‌ها مشخص می‌شود.

وی افزود: با شناسایی تخریب و فرورفتگی قبور و پس از اینکه این محدوده قابل تردد باشد، ظرف یک یا دو روز با ماسه بادی قبور آسیب‌دیده پر می‌شود و سنگ‌های قبور روی ماسه بادی‌های هم سطح شده قرار می‌گیرد.

رئیس سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری یزد با بیان اینکه موارد مربوط به بارندگی اخیر ان‌شاءالله تا یکشنبه رفع می‌شود، یادآور شد: در این موارد حق با مردم هست و ما وظیفه داریم در حداقل زمان ممکن این نقص را برطرف کنیم.

 

دیگر خبرها

  • مالیات بر سوداگری، صیاد دلالان نه مردم عادی
  • سقف کاذب کناف برای پوشاندن سقف خراب
  • آسیب‌ها و مشکلات لرستان باید به‌تدریج رفع شوند
  • از روان تا درمان
  • آب شرب روستاهای مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی وصل شد
  • ایستگاه فضایی چین آسیب دیده است
  • قبور آسیب‌دیده خلدبرین ترمیم می‌شود
  • فیلم/ تلاش برای بازسازی جاده‌های آسیب‌دیده از سیل
  • آب شرب ۱۰۰ درصد روستا‌های مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی وصل شد
  • آب شرب ۱۰۰ درصد روستاهای مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی وصل شد