Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-01@06:56:28 GMT

شورای عالی مساجد در فارس تشكیل شود

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۲۲۶۶۳

شورای عالی مساجد در فارس تشكیل شود

به گزارش ایكنا از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین ملك‌مكان، رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه فارس امروز، 11 اردیبهشت‌ماه در جلسه شورای فرهنگ عمومی این استان كه با موضوع مسجدمحوری برگزار شد، خواستار فعال شدن شورای عالی مساجد شد و گفت:‌ امور مساجد، سپاه و مدیر كانون‌های مساجد باید برای شبكه‌سازی مساجد یك برنامه‌ریزی و سیاستگذاری كلان با اهداف مشخص چندین ساله تعریف كند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: این اهداف به مساجد نیز ابلاغ شوند و برنامه‌های آنان نیز طبق همان اهدافی كه پیش‌بینی شده است پیش رود یعنی زمان بندی شده جلو رود.
ملك‌مكان اظهار كرد: امروزه مساجد مقداری از آن پایگاه دائمی بودن مردم از قدیم‌الایام، تنزل پیدا كرده است و تبدیل به مكانی شده است كه تنها برای نماز و مجلس ختم استفاده می‌شود در حالی كه مساجد باید در طول روز محل مراجعات مردمی باشند و بسیاری از مراجعاتی كه مردم به اداراتی مثل كمیته امداد و غیره دارند باید در مساجد محل انجام شوند.
رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه فارس گفت: باید امام جماعت قوی و اعوان و انصاری دیده شوند و صندوق‌های قرض‌الحسنه و شهرداری در مساجد نماینده‌ای داشته باشند كه اینها وقتی را برای مراجعات مردمی اختصاص دهند.
وی با بیان اینكه بسیاری از مراجعات مردمی را می‌توان در محلات حل كرد، گفت: اگر شورای عالی مساجد تشكیل دهیم و سیاستگذاری كرده و این مسائل را برای آن در نظر بگیریم مشاهده خواهیم كرد كه مسجد تبدیل به محل مراجعات مردمی شده و بسیاری از امورات مردم در آنجا حل می‌شود و مسجد مجدداً محور فعالیت‌ها قرار می‌گیرد.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاري قرآن ايكنا استان فارس اجتماعي شوراي عالي مساجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۲۲۶۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌پیگیری بیش از ۱۰۰ برنامه کانون‌های مساجد فارس برای ایام تابستان

حجت‌الاسلام والمسلمین حسین امیدی در اولین نشست کارگروه استانی برنامه‌های تابستانی طرح ملی «مسجد، کانون نشاط» در استان فارس هدف از برگزاری این نشست را غنی سازی و هماهنگی برنامه‌های اوقات فراغت کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان برشمرد و گفت: در این نشست‌ها می‌توان با استفاده از تجربه‌های خوب کانون‌های فرهنگی هنری موفق، چگونگی حمایت از برنامه‌های سایر کانون‌ها را نیز مورد بررسی قرار داد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد فارس در ادامه از پیگیری بیش از یک‌صد خدمت برای ارائه به کانون‌ها در فصل اوقات فراغت تابستان سال جاری خبر داد و افزود: این خدمات در زمینه استفاده از استخر، سینما، اردوگاه‌ها و زمین چمن فوتبال است که مراحل انعقاد تفاهم‌نامه در حال پیگیری است و برای استفاده از آن اطلاع‌رسانی خواهد شد.

او بر ارسال گزارش برنامه‌های اوقات فراغت برای انعکاس در کانال‌ها و سایت‌های خبری از سوی کانون‌ها تأکید کرد و افزود: برخی از برنامه‌های کانون‌ها پس از اطلاع‌رسانی می‌تواند الگوی مناسبی برای اجرا در دیگر کانون‌های مساجد استان باشد.

امیدی همچنین تاکید کرد: کانون‌ها پس از دریافت مجوز برنامه‌های مختلف و متعددی را با توجه به ظرفیت‌های موجود برنامه‌ریزی و اجرا می‌کنند، اما لازم است که رشته‌های تخصصی مورد علاقه نسل نوجوان و جوان امروز را نیز مدنظر قرار دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • بسیاری از مراجعات مردم به محاکم به دلیل اعتبار دادن به اسناد عادی است
  • سبد متنوع پروژه های مشارکتی در شورای عالی سرمایه‌گذاری و مشارکت‌ها
  • الگوی حکمرانی فرهنگی و دانش بنیان صنایع و تولیدات، با مشارکت مردم تدوین و تصویب می‌شود
  • دهه کرامت فرصت مناسبی برای برگزاری جشن‌های مردمی است
  • تشکیل مجمع مشورتی شورای ادوار بندرعباس
  • ‌پیگیری بیش از ۱۰۰ برنامه کانون‌های مساجد فارس برای ایام تابستان
  • حکمرانی ولایی، نظریه جدید در مدل حکمرانی
  • تشکیل شورای راهبردی مدیریت شهری شیراز با چند حوزه خدمات‌رسان
  • تعامل و همدلی بین اعضا اولین اصل تشکیل شورای موفق است
  • تشکیل کارگروه‌ تخصصی مشترک بین دانشگاه آزاد و شورای شهر زرقان