Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-30@00:12:56 GMT

تولید، حلقه مفقوده توسعه است

تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۲۸۲۷۳

تولید، حلقه مفقوده توسعه است

به گزارش ایکنا از قم، بهرام سرمست استاندار قم دیشب 11 اردیبهشت‌ماه در همایش تجلیل از کارگران فرهیخته و نخبگان کار، تلاش و تولید استان که در سالن همایش‌های شهرداری قم برگزار شد، ضمن تبریک به مناسبت روز کارگر بیان کرد: همه روزها را باید به کارگران تبریک بگوییم چرا که اختصاص یک روز برای قدردانی از زحمات کارگران کافی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: کارگران از جمله نقش‌آفرینان چرخه تولید هستند و لذا در سالی که مقام معظم رهبری به نام رونق تولید نام‌گذاری کردند بسیار تاثیرگذار خواهند بود و تا زمانی که تولید در یک جامعه‌ رونق پیدا نکند توسعه برای آن جامعه یک هدف دست نیافتنی است.

استاندار قم با تاکید بر این‌که تولید حلقه مفقوده توسعه است، گفت: برای رونق تولید، تشکل‌های کارگری، کارفرمایی و تعاون‌گر باید دست به دست یکدیگر بدهند؛ صدالبته مسئولین، دولتمردان، قانون‌گذاران و نمایندگان در این زمینه نقش مهم‌تری دارند زیرا ما دولتمردان باید عهده‌دار بسترسازی برای کار، تقویت فرهنگ کار، تولید و رونق تولید باشیم.

سرمست با اشاره به این‌که همه کسانی که می‌توانند کمک کنند تا چرخ تولید بچرخد باید یاری‌رسان کارگران باشند، ادامه داد: کارآفرینانی که با خلاقیت و نوآوری کارآفرینی می‌کنند باید شریک و همیار کارگران باشند.

 وی کار و اشتغال‌زایی را عنصر مهم تحقق رونق تولید دانست و ضمن بیان این‌که کارگران و کارفرمایان در نقطه مفهوم « کار» با یکدیگر مشترک‌اند، یادآور شد: در دنیای اقتصاد دانش‌بنیان کارگری ساده و کارگر غیرماهر توانایی برآورده کردن انتظارات دولت برای رونق تولید را ندارد و لذا مهارت‌آموزی کارگران را باید جدی بگیریم و هم‌چنین به افزایش انگیزه کارگران برای ادامه کار نیاز داریم.

استاندار قم با تاکید بر این‌که لازم است تشکل‌های کارگری در پیاده کردن سیاست‌های دولت و پیگیری مطالبات امور کارگران نقش موثری ایفا کنند، بیان کرد: در استان قم تشکل‌های قوی و خوبی داریم که در کنار کارگران زحمتکش و وفاداران به نظام خواهند بود و در پیگیری مسائل کارگری بسیار جدی و مصمم هستند.

وی افزود: به همکاران در استانداری و سازمان‌های دولتی که مربوط به کارگران هستند توصیه کردم که در تصیم‌گیری‌ها و پیگیری‌هایشان به مطالبات و نیازهای کارگران توجه ویژه داشته‌باشند زیرا باید از قشر آسیب‌پذیر جامعه که بیشترین زحمت را می‌کشد حداکثر حمایت را داشته باشیم و لذا آن‌چه در توان داشتیم در طبق اخلاص گذاشتیم و وظیفه خود را انجام دادیم.

استاندار گفت: برای به حقیقت درآوردن چرخ تولید و رونق تولید وظیفه داشتیم تا به صورت مستمر و جدی در واحدهای تولیدی حضور پیدا کنیم و موانع تولید را از نزدیک پیگیری کنیم تا بلکه هیچ واحد تولیدی در استان به تعطیلی نرسد.

وی تاکید کرد: حفظ اشتغال موجود اولویت اول ماست و برای ما دشوار است که شاهد خاموشی چراغی از چراغ‌های تولیدی باشیم بنابراین تلاش می‌کنیم که حتی یک نفر کارگر بیکار نباشد.

سرمست یادآور شد: استانداری به تشکل‌های صنفی و دستگاه‌های اجرایی تاکید کرد تا کارخانجاتی که تعطیل شدند را شناسایی و برای برگرداندن واحدهای نیمه تعطیل به مدار تولید چاره‌اندیشی کنند تا بتوانیم ظرفیت آن‌ها را افزایش دهیم.

وی با یادآوری این‌که رفاه و رفع دغدغه کارگران اولویت ماست و به دنبال آن هستیم که در قالب پیگیری‌های مستقیم در سطح استان این مشکلات برطرف شود، گفت: امیدواریم سیاست‌های وزارت راه و شهرسازی در ارتباط با مسکن با پیگیری تشکل‌های کارگری و تلاش ما مسئولین به زودی ابلاغ شود بلکه بتوانیم دغدغه کارگران را به حداقل برسانیم تا حق و حقوق کارگران در تصمیماتی که گرفته می‌شود ضایع نشود.

وی با تاکید بر حضور نمایندگان کارگران در جلسات امنیتی که در ارتباط با حقوق کارگران تصمیم‌گیری می‌شود، گفت: نکته بسیار مهم تعامل و تفاهم خوب و مناسب بین تشکل‌های کارگری، کارفرمایی و تعاون گر و از همه مهم‌تر تعامل آن‌ها با دولت است؛ در شرایط تحریم‌های شدید اقتصادی که قرار داریم این نوع تعامل و همکاری سبب می‌شود تا با همدلی یک‌دیگر پیچ خطرناک را به خوبی سپری کنیم بلکه بتوانیم با اتکا به اقتصاد درون‌زای خود شاهد رشد، شکوفایی و رونق تولید باشیم.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا قم بهرام سرمست استاندار قم روز کارگر شهرداری قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۲۸۲۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگران یکی از شاخصه‌های توسعه و جهش تولید هستند

به گزارش خبرنگار مهر، محمد مطهری صبح شنبه در جلسه هفته کارگر فرا رسیدن روز کارگر را به تمامی کارگران سخت کوشی که با همت و تلاش مضاعف و کارفرمایان که با مدیریت جهادی، در شکوفایی اقتصادی و صنعتی و سربلندی و اعتلای پرچم معنوی نظام جمهوری اسلامی ایران نقش آفرینی می‌کنند تبریک گفت و اظهار داشت: درسالی که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال " جهش تولید با مشارکت مردم" نامگذاری شده، رسیدن به این اهداف با همت و تلاش کارگران که بازوان حرکت هر جامعه‌ای برای رشدو تعالی و شکوفایی است میسر خواهد شد.

فرماندار شبستر تصریح کرد: کارگران موتور محرکه تولید، شریف‌ترین انسان‌های اجتماع و از دیدگاه اسلام بسیار محترم و ارزشمند هستند، لذا کارگران که یکی از شاخصه‌های توسعه و جهش تولید بشمار می‌روند، انتظار می‌رود تولید کنندگان با ارزش دادن به این قشر از جامعه و تعامل و همکاری در تحقق منویات مقام معظم رهبری در تولید داخلی و اقتصاد مقاومتی تلاش کنند.

در این نشست که به مناسبت هفته کارگر با حضور برخی مسئولان، تشکل‌های کارگری و کارفرمایی صورت گرفت فرماندار شبستر اعلام کرد: در کار و فعالیت‌های اقتصادی، هر کس با بهره گیری از تفکر و خردورزی سعی دارد، به نحوی شایسته مسیر تکامل را پیموده و رشد کند، که توجه بدان از بعد اسلام، بر ارزش‌های بسیار آنان می‌افزاید.

رئیس کارگروه اشتغال شهرستان شبستر تصریح کرد: کار کردن تنها خلاصی از فقر نیست؛ بلکه اشتغال به کار، بر عزت و شخصیّت هر فرد افزوده و او را در نظر خود و دیگران محترم می‌سازد لذا ضمن دقت لازم در روابط قانونی کار بین کارگر و کارفرما و حفاظت و صیانت از نیروی ارزشمند کار و کارفرما موجب بهره وری و توسعه سرمایه گذاری و اشتغال جهت صیانت از نیروی کار بسیار مهم است و موجب پیشگیری از بروز مشکلات فراروی صنعت و تولید که از اهداف راهبردی است خواهد شد.

وی به مأموریت‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اشاره کرد و افزود: با برنامه ریزی و ساز و کارهایی که دولت طراحی کرده است امیدواریم در سال جاری بخش قابل توجهی از دغدغه‌های مردم به ویژه کارگران در بخش‌های مختلف مرتفع گردد.

وی خاطر نشان کرد: اگر بخواهیم از وابستگی‌ها رهایی یابیم، و نیازهای مان را با اتکا به خود و حفظ استقلال و حیثیت ملی ودینی خود برآورده سازیم، باید طبق فرامین مقام معظم رهبری که در اوایل سال جاری ارائه فرمودند با عزم ملی و مدیرت جهادی، با گسترش دامنه کار و فعالیت علمی و پژوهشی و توسعه اقتصاد ملّی و البته با برنامه ریزی های اساسی و دراز مدت، راه پیشرفت کشور را برای خود و نسل‌های آینده هموار سازیم.

کد خبر 6089574

دیگر خبرها

  • ارتقاء رونق تولید و بهره روری با حمایت از کارگران
  • حمایت از کارگران رونق تولید و بهره‌روری را ارتقا می‌دهد
  • بازوان توانمند کارگران تضمین کننده توسعه و رونق تولید در جامعه است
  • مدیریت صحیح پسماند حلقه مفقوده چهارمحال‌ و بختیاری/تهدیدی که می‌تواند به فرصت تبدیل شود
  • نشست هم اندیشی تشکل‌های کارگری استان
  • امنیت شغلی در گرو رونق تولید/ بیمه کارگران ساختمانی پیگری می‌شود
  • انعقاد قرارداد برای حفر ۱۹ حلقه چاه در میدان نفتی چنگوله
  • تعاون راهکاری علمی، عملی و عقلی برای مشارکت مردم در تولید
  • کارگران یکی از شاخصه‌های توسعه و جهش تولید هستند
  • مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان بر نقش کلیدی طبقه کارگر در رونق اقتصادی تاکید کرد