Web Analytics Made Easy - Statcounter

زاهدان- ایرنا- رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: 26هزار و 610هکتار از مراتع شهرستانهای کنارک، چابهار، قصرقند، نیکشهر، دلگان و ایرانشهر تا کنون علیه ملخ صحرایی سمپاشی شده است.

غلام حیدر زورقی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به آخرین گزارش ارسالی از سازمان خواروبار کشاورزی(فائو) مبنی بر هجوم دسته های ملخ از آن سوی مرز و استانهای دیگر به سیستان و بلوچستان مبارزه با این آفت از 13اسفند ماه سال گذشته در این استان آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: 10 هزار و 580 هکتار از سطح سمپاشی شده مراتع در جنوب سیستان و بلوچستان به ملخ پوره و 16هزار و 30 هکتار به ملخ بالدار اختصاص دارد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان بیان کرد: هم اینک مبارزه با ملخ صحرایی در سطح 11هزار و 310هکتار از مراتع کنارک، پنج هزار و 530 هکتار مراتع چابهار، چهار هزار و 120هکتار مراتع ایرانشهر، 2هزار و 800 هکتار مراتع دلگان،هزار و 850هکتار مراتع قصرقند و هزار و 30 هکتار مراتع نیکشهر انجام شده است.
وی با تاکید بر لزوم مبارزه سریع و بموقع با ملخ صحرایی در سیستان و بلوچستان گفت: دامنه مبارزه با این آفت هم اینک به 6شهرستان این استان رسیده است.
زورقی افزود: بر اساس اعلام سازمان خواروبار کشاورزی(فائو) حمله ملخ به این استان همچنان ادامه دارد.
وی ادامه داد: ضروریست کشاورزان در صورت مشاهده این آفت مراتب را به نزدیکترین مرکز جهاد کشاورزی و یا مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان اطلاع رسانی کنند.
7316**3213

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد كشاورزي مبارزه ملخ سيستان و بلوچستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۲۸۳۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرصتی برای معرفی ظرفیت‌های سرمایه گذاری سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری سیستان وبلوچستان گفت: در این نمایشگاه و در پاویون سیستان و بلوچستان زنجیره‌های ارزش در حوزه شیلات، آبزیان، خرما و سایر ظرفیت‌های استان در زمینه‌های سرمایه گذاری در معرض دید سرمایه گذاران داخلی و خارجی قرار گرفت.
شهرکی با اشاره به ظرفیت‌های سیستان و بلوچستان در صنایع شیلاتی افزود: ۸۰ درصد تور ماهیگیری و ۳۰ درصد کنسرو ماهی کشور در این استان تولید می‌شود.
وی ادامه داد: وجود بیش از ۳۱۰ کیلومتر نوار ساحلی و ظرفیت‌های فراوان بالقوه مناطق ساحلی چابهار، کنارک، زرآباد و دشتیاری، این استان را به مرکز تولید و اشتغال تبدیل و زمینه‌های سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف را فراهم کرده است.
وی تاکید کرد: ظرفیت‌ها و توانمندی‌های شیلاتی محرک توسعه اقتصادی سواحل بکر مَکُران است که می‌توان با سرمایه‌گذاری بیشتر در این حوزه علاوه بر ایجاد اشتغال و نقش‌آفرینی گسترده در صادرات آبزیان و ارزآوری، زمینه توسعه هرچه سریع‌تر این سواحل را فراهم کرد.
نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ از هشتم تا ۱۲ اردیبهشت در محل دائمی نمایشگاه‌های تهران آماده بازدید، بازدیدکنندگان است و سرمایه گذاران و علاقمندان می‌توانند برای بازدید از غرفه سیستان وبلوچستان به سالن شماره چهار غرفه شماره ۹ مراجعه کنند.

دیگر خبرها

  • کشت قراردادی پنبه در یک هزار هکتار از مزارع سیستان وبلوچستان اجرا می‌شود
  • برداشت گل محمدی از باغات سیستان وبلوچستان
  • تخریب ۳۰۰ قنات جنوب سیستان و بلوچستان در سیل اخیر
  • سمپاشی بیش از ۲۳۰ هزار هکتار مزارع کردستان علیه سن غلات
  • فرصتی برای معرفی ظرفیت‌های سرمایه گذاری سیستان و بلوچستان
  • هشدار سازمان حفظ نباتات کشور به کشاورزان برای مبارزه با آفت سن گندم
  • صدور سه هزار و ۳۵۴ پروانه گلخانه خانگی درسیستان وبلوچستان
  • ساخت۱۸۰ کیلومتر راه روستایی در سیستان وبلوچستان
  • ایجاد اشتغال برای روستائیان با احداث گلخانه‌های خانگی در سیستان وبلوچستان
  • جانی دوباره درتالاب هامون جازموریان سیستان وبلوچستان